Φάγαμε τελικά το πρόστιμο για τις παράνομες χρηματοδοτήσεις Πασόκ στην Ολυμπιακή Αεροπορία!
Πρόστιμο 2 εκ. ευρώ για την Ολυμπιακή από το ευρωπαϊκό δικαστήριο (16.000€ την ημέρα) αποφάσισε να επιβάλλει σήμερα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για μη συμμόρφωση της Ελλάδας με προηγούμενη απόφαση του Δικαστηρίου, σχετικά με την μη ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων προς την Ολυμπιακή Αεροπορία που κρίθηκαν παράνομες το 2005.
Το 2002(ΠΑΣΟΚ), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έκρινε ότι ορισμένες ενισχύσεις που χορήγησε η Ελλάδα στην Ολυμπιακή Αεροπορία (ΟΑ) ήταν ασύμβατες προς την κοινή αγορά. Οι ενισχύσεις αυτές έπρεπε να ανακτηθούν. Στη συνέχεια, η Επιτροπή προσέφυγε για πρώτη φορά στο Δικαστήριο το 2003 και το 2005 δημοσιεύτηκε απόφαση του Δικαστηρίου με την οποία διαπιστώθηκε παράβαση εκ μέρους της Ελλάδας.
Φυσικά τα ποσά ήταν αδύνατο να επιστραφούν από την Ολυμπιακή στο κράτος(σύμφωνα με την επιτροπή υπολείπονται 41 εκατομμύρια € με τη μορφή ενισχύσεων αναδιάρθρωσης, 2,5 εκατομμύρια ευρώ για οφειλόμενα μισθώματα σε αερολιμένες και 61 εκατομμύρια ευρώ από το σπατόσημο). Το δικαστήριο δεν δέχτηκε τα επιχειρήματα των συμψηφισμών, εφόσον συνεχίζεται η παράβαση που συνίσταται στη μη εκτέλεση της προηγούμενης απόφασης. Η ανάκτηση πρέπει να πραγματοποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο εθνικό δίκαιο.
Το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι η Ελλάδα δεν ανέκτησε τα ποσά και η παράβαση της Ελλάδας εξακολουθεί για τέσσερα και πλέον έτη. Η σημερινή απόφαση του Δικαστηρίου αποτελεί την τέταρτη καταδίκη της Ελλάδας για πληρωμή προστίμου, μετά τις αποφάσεις της 4ης Ιουλίου 2000 για τη χωματερή του Κουρουπητού Κρήτης, της 4ης Ιουνίου 2009 για την απαγόρευση ηλεκτρονικών παιχνιδιών στους δημόσιους χώρους και της 4ης Ιουνίου 2009 για τα καταστήματα των οπτικών.
Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, με αφορμή την επιβολή προστίμου από το Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στην Ολυμπιακή Αεροπορία που αφορούσαν παράνομες κρατικές ενισχύσεις το 2002 δήλωσε: «Η σημερινή επιβολή προστίμου ύψους € 2 εκατ. από το Ανώτατο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο στη χώρα μας για μη ανάκτηση των κρατικών ενισχύσεων προηγούμενων χρόνων προς την Ολυμπιακή Αεροπορία και οι οποίες είχαν κριθεί παράνομες, αφορά τη διοίκηση της ΟΑ επί διακυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ.
Καλό και χρήσιμο όμως είναι να υπενθυμίζει, ότι χάρη στη δική της προσπάθεια και με την συμβολή της ΕΕ, η ΟΑ -όπως άλλωστε και η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών, βρίσκεται πλέον σε ιδιωτικά χέρια έχοντας εξασφαλίσει στο έπακρο καταρχήν τους εργαζόμενους, τη συνέχεια της εταιρείας με βάση τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού και την εξυπηρέτηση των επιβατών αλλά και της τουριστικής κίνησης με νέα δεδομένα.
η συνέχεια εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε