Να δώσουμε στους Νέους Ελπίδα και Πρότυπα
Να δώσουμε στους Νέους Ελπίδα και Πρότυπα
Κωνσταντίνος Χολέβας , Πολιτικός Επιστήμων
Τά γεγονότα πού συγκλόνισαν τήν Ελληνική κοινωνία κατά τό μήνα Δεκέμβριο ἔχουν διάφορες πτυχές και ἑρμηνεῖες, πολιτικές, κοινωνικές, ἀστυνομικές, δικαστικές κλπ. Προσωπικά ξεχωρίζω, ὅπως κάνουν καί οἱ περισσότεροι συμπολῖτες μας, τήν πλειοψηφία τῶν νέων πού ἀγωνιοῦν καί διαμαρτύρονται, ἀπό τήν μειοψηφία, ἡ ὁποία καταστρέφει καί ἀσκεῖ ἄλογη βία. Ὁ προβληματισμός δέν εἶναι καινούργιος. Ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια παρακολουθοῦμε ἀνήσυχοι τίς καταλήψεις σχολείων, τήν ἀπαξίωση τῶν πτυχίων, τήν ὑποβάθμιση τῆς γλώσσας μας, τήν ἔλλειψη ἀξιῶν καί προτύπων σέ μεγάλο τμῆμα τῶν νέων μας, τήν απομόνωση τῶν παιδιῶν μας μπροστά στόν ἠλεκτρονικό ὑπολογιστή, τήν στροφή πολλών ἀγοριῶν καί κοριτσιῶν στά ναρκωτικά. Ἡ εὔκολη λύση εἶναι νά τούς καταδικάσουμε ὅλους ἐπιρρίπτοντας κάθε εὐθύνη στή νέα γενιά καί ἀπαλλάσσοντας αὐτάρεσκα ἐμᾶς τούς μεγαλυτέρους. Ὅμως, ὄχι, αὐτή ἡ μέθοδος ὁδηγεῖ σέ
αδιέξοδο. Πρέπει νά αναζητήσουμε καί τίς δικές μας ευθύνες. Τῶν πολιτικῶν, τῶν γονέων, τῶν ἐκπαιδευτικῶν, τῶν δημοσιογράφων, τῶν «ἀνθρώπων τοῦ πνεύματος». Νά ἀναρωτηθοῦμε ποιά παιδεία καί ποιά πρότυπα καλλιεργήσαμε κατά τίς τελευταῖις δεκαετίες.
Απί πολλούς αιωνες η παιδεία βασιζόταν στό ερώτημα :Τί άνθρωπο θέλουμε νά πλάσουμε; Τί χαρακτῆρα θέλουμε νά διαμορφώσουμε; Ἡ προσπάθεια ὅλων τῶν υπευθύνων ἀπό τήν Ἀρχαιότητα μέχρι προσφάτως ἦταν νά «μορφώσουμε», δηλαδή νά διαμορφώσουμε ἦθος μέσῳ τῶν γνώσεων. Ἄλλες κοινωνίες τό κατόρθωναν περισσότερο, άλλες λιγότερο.
….
Διαβάστε την συνέχεια εδώ.
Κωνσταντίνος Χολέβας , Πολιτικός Επιστήμων
Τά γεγονότα πού συγκλόνισαν τήν Ελληνική κοινωνία κατά τό μήνα Δεκέμβριο ἔχουν διάφορες πτυχές και ἑρμηνεῖες, πολιτικές, κοινωνικές, ἀστυνομικές, δικαστικές κλπ. Προσωπικά ξεχωρίζω, ὅπως κάνουν καί οἱ περισσότεροι συμπολῖτες μας, τήν πλειοψηφία τῶν νέων πού ἀγωνιοῦν καί διαμαρτύρονται, ἀπό τήν μειοψηφία, ἡ ὁποία καταστρέφει καί ἀσκεῖ ἄλογη βία. Ὁ προβληματισμός δέν εἶναι καινούργιος. Ἐδῶ καί ἀρκετά χρόνια παρακολουθοῦμε ἀνήσυχοι τίς καταλήψεις σχολείων, τήν ἀπαξίωση τῶν πτυχίων, τήν ὑποβάθμιση τῆς γλώσσας μας, τήν ἔλλειψη ἀξιῶν καί προτύπων σέ μεγάλο τμῆμα τῶν νέων μας, τήν απομόνωση τῶν παιδιῶν μας μπροστά στόν ἠλεκτρονικό ὑπολογιστή, τήν στροφή πολλών ἀγοριῶν καί κοριτσιῶν στά ναρκωτικά. Ἡ εὔκολη λύση εἶναι νά τούς καταδικάσουμε ὅλους ἐπιρρίπτοντας κάθε εὐθύνη στή νέα γενιά καί ἀπαλλάσσοντας αὐτάρεσκα ἐμᾶς τούς μεγαλυτέρους. Ὅμως, ὄχι, αὐτή ἡ μέθοδος ὁδηγεῖ σέ
αδιέξοδο. Πρέπει νά αναζητήσουμε καί τίς δικές μας ευθύνες. Τῶν πολιτικῶν, τῶν γονέων, τῶν ἐκπαιδευτικῶν, τῶν δημοσιογράφων, τῶν «ἀνθρώπων τοῦ πνεύματος». Νά ἀναρωτηθοῦμε ποιά παιδεία καί ποιά πρότυπα καλλιεργήσαμε κατά τίς τελευταῖις δεκαετίες.
Απί πολλούς αιωνες η παιδεία βασιζόταν στό ερώτημα :Τί άνθρωπο θέλουμε νά πλάσουμε; Τί χαρακτῆρα θέλουμε νά διαμορφώσουμε; Ἡ προσπάθεια ὅλων τῶν υπευθύνων ἀπό τήν Ἀρχαιότητα μέχρι προσφάτως ἦταν νά «μορφώσουμε», δηλαδή νά διαμορφώσουμε ἦθος μέσῳ τῶν γνώσεων. Ἄλλες κοινωνίες τό κατόρθωναν περισσότερο, άλλες λιγότερο.
….
Διαβάστε την συνέχεια εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε