Οι Τούρκοι στη Λάρισα
To δαχτυλίδι της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας
Του ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΡΗ Τέως υφυπουργού Εθνικής Άμυνας και επίτιμου αρχηγού ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ
Είναι γνωστό ότι μακράς προοπτικής στόχος της τουρκικής πολιτικής είναι η αναθεώρηση του status quo στην περιοχή μας που περιλαμβάνει την Κύπρο, τη Θράκη και το Αιγαίο.
Όσοι πιστεύουν ότι οι επιδιώξεις της Άγκυρας περιορίζονται σε «τεχνικές» διευθετήσεις (όπως είναι το εύρος του εναέριου χώρου της Ελλάδας κ.λπ.) εθελοτυφλούν. Οι στρατηγοί επιδιώκουν την αλλαγή της πολιτικής γεωγραφίας στην περιοχή μας με τον ακρωτηριασμό της Ελλάδας.
Το τουρκικό κατεστημένο θεωρεί ότι η Συνθήκη της Λωζάννης αδίκησε το τουρκικό έθνος και ότι οι γεωπολιτικές συνθήκες της εποχής μας δεν έχουν καμία ομοιότητα με τις συνθήκες της εποχής των Βενιζέλου - Ατατούρκ (Λόγος του Οζάλ στις 19 Ιουνίου 1988 στη Βουλιαγμένη).
Έχουν καταστρώσει λοιπόν ένα μακράς προοπτικής στρατηγικό σχέδιο το οποίο προωθούν με βραδύ ρυθμό αλλά σταθερά, χρησιμοποιώντας πολιτικά και στρατιωτικά μέσα.
Η ένταξη της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ έδωσε τη δυνατότητα στην Άγκυρα να χρησιμοποιήσει τους μηχανισμούς του για να επιταχύνει τον βηματισμό της διότι οι στρατηγικές βλέψεις των ΗΠΑ, που είναι η κυρίαρχη δύναμη στην Ατλαντική Συμμαχία, συμπίπτουν σε σημαντικό βαθμό με τους στόχους της Άγκυρας.
Η προσπάθεια της Τουρκίας να μεταβάλει το καθεστώς του Αιγαίου έχει ως προτεραιότητα στον τουρκικό σχεδιασμό την αποδιάρθρωση της ελληνικής παρουσίας στον χώρο αυτό.
Η ενότητα του ηπειρωτικού κορμού της χώρας μας με το νησιωτικό σύμπλεγμα του Αιγαίου διασφαλίζεται με την ευθύνη μας για την αεράμυνα, την αρμοδιότητα στην έρευνα και διάσωση και την εναέρια κυκλοφορία (FIR Αθηνών).
Τις στοχεύσεις της τουρκικής πολιτικής αντελήφθη έγκαιρα ο Γεώργιος Παπανδρέου όταν στις αρχές του 1964 σμήνη τουρκικών αεροσκαφών παραβίασαν τον εθνικό μας χώρο στη Δωδεκάνησο.
Ο «Γέρος της Δημοκρατίας» αντέδρασε ακαριαία και επέβαλε στο ΝΑΤΟ να τροποποιήσει τις διευθετήσεις αεράμυνας σε τρόπο ώστε η προστασία όλου του ελληνικού χώρου να αναληφθεί από την Ελληνική Αεροπορία. Μέχρι τότε τμήματα της επικράτειάς μας βρίσκονταν στη ζώνη ευθύνης της Τουρκίας. Από τότε καθιερώθηκε η περιοχή αεράμυνας υπʼ αριθ. 41 του ΝΑΤΟ που συμπίπτει με το FIR Αθηνών.
Η θέση της Ελλάδας για τη δομή διοικήσεως στην αεράμυνα ήταν σύμφωνη με μια βασική αρχή της Συμμαχίας που καθόριζε ότι παρά το γεγονός ότι η άμυνά της είναι συλλογική, η τελική ευθύνη για την προστασία των εδαφών και του πληθυσμού των χωρών είναι εθνική ευθύνη.
διαβάστε την συνέχεια
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε