"Μπλόκο" στον Μπουργκάς - Αλεξ/πολη από Βουλγαρία;
Μέχρι χθες, είχε γίνει γνωστή η πρόθεση της βουλγαρικής κυβέρνησης να «παγώσει», έστω και προσωρινά, τα σχέδια για τον αγωγό South Stream, αλλά και για το πυρηνικό εργοστάσιο στο Μπέλενε και τα δύο έργα με ισχυρό ρωσικό ενδιαφέρον καθώς συμμετέχουν οι κρατικές εταιρείες Atomstroyexport και Gazprom. Τηλεγράφημα ωστόσο του πρακτορείου Novinite, επικαλούμενο δηλώσεις στελέχους του κόμματος που ανέλαβε πρόσφατα την εξουσία, αναφέρει ότι η κυβέρνηση του GERB είναι πιθανόν να ακυρώσει το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη.
Πρόκειται για τον Ρόσεν Πλεβνελίεφ, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους επικρατέστερους υποψήφιους να αναλάβουν υπουργικό θώκο στη νέα κυβέρνηση με πιο πιθανό χαρτοφυλάκιο αυτό του υπουργείου περιφερειακής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Πλεβνελίεφ, στο κρατικό ραδιόφωνο της γειτονικής χώρας, «δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λογική βάση στο project Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και δεν έχουμε πρόθεση να υλοποιήσουμε έργα που από μόνα τους καταλήγουν σε αδιέξοδο».
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος των πρόσφατων εκλογών στη γειτονική χώρα, ο ηγέτης του κόμματος GERB ζήτησε από τον απερχόμενο υπουργό ενέργειας Ντιμιτρόφ να παγώσουν οι εργασίες σε σχέση με όλα τα ενεργειακά projects μεγάλης κλίμακας της προηγούμενης κυβέρνησης.
Πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, σχολιάζοντας την είδηση ανέφεραν ότι η Αθήνα παρακολουθεί «αυτά που γράφονται και μεταφέρονται», προσθέτουν ωστόσο ότι επί του παρόντος δεν πρέπει «να ερμηνεύονται κατά γράμμα όσα μεταδίδονται από τα βουλγαρικά μέσα». Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανόν να εντάσσονται στο μετεκλογικό κλίμα που επικρατεί στη γειτονική χώρα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το έργο προχωρούν ομαλά, ενώ όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στο έργο στη Βουλγαρία θα κάνουν ό,τι πρέπει προκειμένου να κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό τα έργα.
Για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη έχει ήδη δημιουργηθεί η εταιρεία Transbalkan Oil Pipeline BV στην οποία μετέχουν με ποσοστό 51% οι ρωσικές εταιρείες Gazpromneft, Rosneft και Transneft, 24,5% οι βουλγαρικές Bulgargas και Technoexportstroy, 23,5% τα ΕΛΠΕ και η Θράκη και 1% το Ελληνικό Δημόσιο.
Τρεις δήμοι στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, οι δήμοι Burgas, Pomorie, and Sozopol, έχουν ταχθεί με τοπικά δημοψηφίσματα εναντίον του έργου, χωρίς ωστόσο τα δημοψηφίσματα αυτά να συγκεντρώσουν το απαραίτητο ποσοστό συμμετοχής ώστε να καταστούν δεσμευτικά με βάση τα ισχύοντα στη γειτονική χώρα.
Ενημερωτικό σημείωμα στον Πρόεδρο της Βουλής για τον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη
Με βάση τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και τους σχεδιασμούς της ελληνικής κυβέρνησης προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Παρά τις πληροφορίες περί διαφοροποίησης της στάσης της νέας βουλγαρικής κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης έστειλε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής, Δημήτρη Σιούφα το νομοσχέδιο που ρυθμίζει την κατασκευή του αγωγού, προκειμένου να ακολουθήσει σχετική διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πριν την επίσημη κατάθεση του νομοσχεδίου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΑΝ, το προς κατάθεση νομοσχέδιο στοχεύει να επιταχύνει περαιτέρω τις διαδικασίες κατασκευής του αγωγού, η οποία προβλέπεται στην τριμερή συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη συσταθεί από τα συμβαλλόμενα μέρη ως φορέας κατασκευής και εκμετάλλευσης του αγωγού η διεθνής εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ακολουθεί το σκεπτικό αντίστοιχης νομοθετικής ρύθμισης με αυτή που είχε θεσπιστεί παλιότερα για την κατασκευή του συστήματος παροχής φυσικού αερίου στην Ελλάδα, όπου μέσω ενός ευέλικτου θεσμικού πλαισίου διευκολύνθηκε η κατασκευή του συστήματος.
Σύμφωνα με το προς κατάθεση νομοσχέδιο:
-Το έργο του υπόγειου αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη χαρακτηρίζεται ως έργο μείζονος εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και δημόσιου συμφέροντος. Ορίζονται δε, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, η διαδρομή και εγκατάσταση του αγωγού και των τυχόν διακλαδώσεών του.
-Προβλέπονται περιορισμοί της δόμησης σε ζώνες εκατέρωθεν του αγωγού, για λόγους ασφάλειας των πολιτών και για να διευκολυνθεί αργότερα η συντήρηση του έργου. Για τους περιορισμούς που επιβάλλονται στα ακίνητα καταβάλλεται σχετική αποζημίωση στον ιδιοκτήτη από την διεθνή εταιρεία του έργου TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
-Αντίστοιχα, εξασφαλίζεται επιπλέον καταβολή χρηματικής αποζημίωσης για τη ζημία που μπορεί να υφίσταται ο δικαιούχος σε περίπτωση που παρακωλύεται η συνήθης εκμετάλλευση των ακινήτων. Η αποζημίωση αυτή επίσης καταβάλλεται από την εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
-Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού και σε περίπτωση που αυτές είναι κοινόχρηστες να τις επαναφέρει στην προηγούμενη κατάσταση με δικές της δαπάνες.
-Ορίζεται ότι επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης μόνο κατά το μέτρο που είναι αναγκαία για την εκτέλεση του έργου.
-Παρέχεται τέλος η δυνατότητα στην εταιρεία να χρησιμοποιεί ορισμένους χώρους του λιμένα Αλεξανδρούπολης, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί και να συντηρείται ο αγωγός. Οι όροι παραχώρησης των χώρων αυτών θα ρυθμίζονται με σύμβαση που θα υπογράψουν τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης έκανε σχετικά την ακόλουθη δήλωση: "Με το νομοσχέδιο αυτό τιμούμε τις δεσμεύσεις μας για την πραγματοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο είναι κομβικής σημασίας τόσο για τη χώρα μας όσο και για την ευρύτερη περιοχή. Ακολουθούμε για την πρόοδο του έργου αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχουν γίνει για την κατασκευή των αγωγών φυσικού αερίου. Χωρίς να ξεχνούμε την ιδιαίτερα σημαντική περιβαλλοντική διάσταση. Προχωρούμε σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, πιστεύοντας παράλληλα ότι όλοι οι συμβαλλόμενοι κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση".
Χάρης Φλουδόπουλος
Πρόκειται για τον Ρόσεν Πλεβνελίεφ, που συγκαταλέγεται ανάμεσα στους επικρατέστερους υποψήφιους να αναλάβουν υπουργικό θώκο στη νέα κυβέρνηση με πιο πιθανό χαρτοφυλάκιο αυτό του υπουργείου περιφερειακής ανάπτυξης. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του κ. Πλεβνελίεφ, στο κρατικό ραδιόφωνο της γειτονικής χώρας, «δεν θεωρούμε ότι υπάρχει λογική βάση στο project Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη και δεν έχουμε πρόθεση να υλοποιήσουμε έργα που από μόνα τους καταλήγουν σε αδιέξοδο».
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος των πρόσφατων εκλογών στη γειτονική χώρα, ο ηγέτης του κόμματος GERB ζήτησε από τον απερχόμενο υπουργό ενέργειας Ντιμιτρόφ να παγώσουν οι εργασίες σε σχέση με όλα τα ενεργειακά projects μεγάλης κλίμακας της προηγούμενης κυβέρνησης.
Πηγές της ελληνικής κυβέρνησης, σχολιάζοντας την είδηση ανέφεραν ότι η Αθήνα παρακολουθεί «αυτά που γράφονται και μεταφέρονται», προσθέτουν ωστόσο ότι επί του παρόντος δεν πρέπει «να ερμηνεύονται κατά γράμμα όσα μεταδίδονται από τα βουλγαρικά μέσα». Και αυτό γιατί είναι πολύ πιθανόν να εντάσσονται στο μετεκλογικό κλίμα που επικρατεί στη γειτονική χώρα. Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι οι εξελίξεις σε σχέση με το έργο προχωρούν ομαλά, ενώ όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές στο έργο στη Βουλγαρία θα κάνουν ό,τι πρέπει προκειμένου να κυλήσουν με βάση τον προγραμματισμό τα έργα.
Για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη έχει ήδη δημιουργηθεί η εταιρεία Transbalkan Oil Pipeline BV στην οποία μετέχουν με ποσοστό 51% οι ρωσικές εταιρείες Gazpromneft, Rosneft και Transneft, 24,5% οι βουλγαρικές Bulgargas και Technoexportstroy, 23,5% τα ΕΛΠΕ και η Θράκη και 1% το Ελληνικό Δημόσιο.
Τρεις δήμοι στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, οι δήμοι Burgas, Pomorie, and Sozopol, έχουν ταχθεί με τοπικά δημοψηφίσματα εναντίον του έργου, χωρίς ωστόσο τα δημοψηφίσματα αυτά να συγκεντρώσουν το απαραίτητο ποσοστό συμμετοχής ώστε να καταστούν δεσμευτικά με βάση τα ισχύοντα στη γειτονική χώρα.
Ενημερωτικό σημείωμα στον Πρόεδρο της Βουλής για τον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη
Με βάση τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και τους σχεδιασμούς της ελληνικής κυβέρνησης προχωρούν οι διαδικασίες για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
Παρά τις πληροφορίες περί διαφοροποίησης της στάσης της νέας βουλγαρικής κυβέρνησης, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης έστειλε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής, Δημήτρη Σιούφα το νομοσχέδιο που ρυθμίζει την κατασκευή του αγωγού, προκειμένου να ακολουθήσει σχετική διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής πριν την επίσημη κατάθεση του νομοσχεδίου.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΥΠΑΝ, το προς κατάθεση νομοσχέδιο στοχεύει να επιταχύνει περαιτέρω τις διαδικασίες κατασκευής του αγωγού, η οποία προβλέπεται στην τριμερή συμφωνία που έχει υπογραφεί μεταξύ των Κυβερνήσεων της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας και της Ελληνικής Δημοκρατίας. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη συσταθεί από τα συμβαλλόμενα μέρη ως φορέας κατασκευής και εκμετάλλευσης του αγωγού η διεθνής εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου ακολουθεί το σκεπτικό αντίστοιχης νομοθετικής ρύθμισης με αυτή που είχε θεσπιστεί παλιότερα για την κατασκευή του συστήματος παροχής φυσικού αερίου στην Ελλάδα, όπου μέσω ενός ευέλικτου θεσμικού πλαισίου διευκολύνθηκε η κατασκευή του συστήματος.
Σύμφωνα με το προς κατάθεση νομοσχέδιο:
-Το έργο του υπόγειου αγωγού πετρελαίου Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη χαρακτηρίζεται ως έργο μείζονος εθνικής σημασίας, δημόσιας ωφέλειας και δημόσιου συμφέροντος. Ορίζονται δε, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης, η διαδρομή και εγκατάσταση του αγωγού και των τυχόν διακλαδώσεών του.
-Προβλέπονται περιορισμοί της δόμησης σε ζώνες εκατέρωθεν του αγωγού, για λόγους ασφάλειας των πολιτών και για να διευκολυνθεί αργότερα η συντήρηση του έργου. Για τους περιορισμούς που επιβάλλονται στα ακίνητα καταβάλλεται σχετική αποζημίωση στον ιδιοκτήτη από την διεθνή εταιρεία του έργου TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
-Αντίστοιχα, εξασφαλίζεται επιπλέον καταβολή χρηματικής αποζημίωσης για τη ζημία που μπορεί να υφίσταται ο δικαιούχος σε περίπτωση που παρακωλύεται η συνήθης εκμετάλλευση των ακινήτων. Η αποζημίωση αυτή επίσης καταβάλλεται από την εταιρεία TRANS-BALKAN PIPELINE BV.
-Παρέχεται στην εταιρεία η δυνατότητα να χρησιμοποιεί δημοτικές ή κοινοτικές εκτάσεις αναγκαίες για την κατασκευή του αγωγού και σε περίπτωση που αυτές είναι κοινόχρηστες να τις επαναφέρει στην προηγούμενη κατάσταση με δικές της δαπάνες.
-Ορίζεται ότι επιτρέπεται η αναγκαστική απαλλοτρίωση κάθε μορφής έκτασης μόνο κατά το μέτρο που είναι αναγκαία για την εκτέλεση του έργου.
-Παρέχεται τέλος η δυνατότητα στην εταιρεία να χρησιμοποιεί ορισμένους χώρους του λιμένα Αλεξανδρούπολης, έτσι ώστε να μπορεί να λειτουργεί και να συντηρείται ο αγωγός. Οι όροι παραχώρησης των χώρων αυτών θα ρυθμίζονται με σύμβαση που θα υπογράψουν τα ενδιαφερόμενα μέρη.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης έκανε σχετικά την ακόλουθη δήλωση: "Με το νομοσχέδιο αυτό τιμούμε τις δεσμεύσεις μας για την πραγματοποίηση αυτού του μεγάλου έργου, το οποίο είναι κομβικής σημασίας τόσο για τη χώρα μας όσο και για την ευρύτερη περιοχή. Ακολουθούμε για την πρόοδο του έργου αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχουν γίνει για την κατασκευή των αγωγών φυσικού αερίου. Χωρίς να ξεχνούμε την ιδιαίτερα σημαντική περιβαλλοντική διάσταση. Προχωρούμε σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, πιστεύοντας παράλληλα ότι όλοι οι συμβαλλόμενοι κινούμαστε προς την ίδια κατεύθυνση".
Χάρης Φλουδόπουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε