Σε θερμοκοιτίδα "αναστήθηκε" ο θεός Διόνυσος
Σε θερμοκοιτίδα "αναστήθηκε" ο θεός Διόνυσος
Σε θερμοκοιτίδα «αναστήθηκε» ο θεός Διόνυσος. Όταν γεννήθηκε ο μικρός θεός, ήταν ένα πρόωρο οκταμηνίτικο λιποβαρές νεογνό, που χρειαζόταν ιδιαίτερες φροντίδες και μία θερμοκοιτίδα. Και η θερμοκοιτίδα βρέθηκε αμέσως. Ο Ερμής, ο πρώτος μεταφορέας νεογνών, μετέφερε στον μικρό Διόνυσο στο όρος Νύσσα, όπου τον παρέδωσε στις Υάδες, τις νύμφες της γλυκιάς, θερμής υγρασίας, οι οποίες τον τοποθέτησαν σε μία σπηλιά που είχε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια θερμοκοιτίδα (φίλτρο αέρα, διπλό τοίχωμα και παροχή προστασίας από ρεύματα αέρα).
Οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι είχαν εξαιρετικές γνώσεις σχετικά με τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών σε περιβάλλον θερμοκοιτίδας, όπως προκύπτει από περιγραφές αρχαίων συγγραφέων.
Η μυθολογική περιγραφή της θερμοκοιτίδας από αρχαίους συγγραφείς, παραδόξως φαίνεται να τηρεί τις σημερινές προδιαγραφές, αφού η σπηλιά στην οποία τοποθετήθηκε ο Διόνυσος διέθετε στην είσοδό της ένα είδος φίλτρου για τον αέρα, το οποίο δημιουργούν τα πεύκα που φύτεψαν οι Υάδες, ένα είδος διπλού τοιχώματος, που αναπτυσσόταν ανάμεσα στην οροφή και τα κλαδιά ενός παρθένου αμπελιού, και προστασία του μικρού θεού από τα ρεύματα αέρα με κάλυψη με ένα πυκνόφυλλο κισσό. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλιζόταν η συντήρηση ενός περιβάλλοντος γλυκού, ζεστού και ελαφρά υγρού, δηλαδή ενός θερμικώς ουδέτερου περιβάλλοντας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε αναρτημένη ανακοίνωση με θέμα τη «Μυθολογική περιγραφή της θερμοκοιτίδας» που παρουσιάζουν γιατροί του Περιφερειακού Αντικαρκινικού-Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών «Άγιος Σάββας», σε συνεργασία με ιδιώτες συναδέλφους τους από τα Χανιά, στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Περιγεννητικής Ιατρικής, το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Σε αυτή τη θερμοκοιτίδα, με τον αυλό του Πάνα να τον νανουρίζει και με τη φροντίδα των Υάδων, των Μαινάδων, των Σατύρων και των Σειληνών, έμεινε ο μικρός θεός ως ότου αποκτήσει το κανονικό του βάρος και μεγαλώσει.
Βέβαια, δεν είναι δυνατόν να εξακριβωθεί κατά πόσο όλα αυτά τα μυθικά γεγονότα στηρίχτηκαν σε πρακτικές της εποχής ή αποτελούν συλλήψεις κάπου τολμηρού μυαλού. Πάντως, είναι εξαιρετικά αξιοπερίεργο τόσες γνώσεις σχετικά με τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών να μην ξεκινούν από συγκεκριμένες εμπειρίες και πρακτικές.
ΑΠΕ-ΜΠΕ της Αγγέλας Φωτοπούλου
Σε θερμοκοιτίδα «αναστήθηκε» ο θεός Διόνυσος. Όταν γεννήθηκε ο μικρός θεός, ήταν ένα πρόωρο οκταμηνίτικο λιποβαρές νεογνό, που χρειαζόταν ιδιαίτερες φροντίδες και μία θερμοκοιτίδα. Και η θερμοκοιτίδα βρέθηκε αμέσως. Ο Ερμής, ο πρώτος μεταφορέας νεογνών, μετέφερε στον μικρό Διόνυσο στο όρος Νύσσα, όπου τον παρέδωσε στις Υάδες, τις νύμφες της γλυκιάς, θερμής υγρασίας, οι οποίες τον τοποθέτησαν σε μία σπηλιά που είχε όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια θερμοκοιτίδα (φίλτρο αέρα, διπλό τοίχωμα και παροχή προστασίας από ρεύματα αέρα).
Οι αρχαίοι Έλληνες φαίνεται ότι είχαν εξαιρετικές γνώσεις σχετικά με τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών σε περιβάλλον θερμοκοιτίδας, όπως προκύπτει από περιγραφές αρχαίων συγγραφέων.
Η μυθολογική περιγραφή της θερμοκοιτίδας από αρχαίους συγγραφείς, παραδόξως φαίνεται να τηρεί τις σημερινές προδιαγραφές, αφού η σπηλιά στην οποία τοποθετήθηκε ο Διόνυσος διέθετε στην είσοδό της ένα είδος φίλτρου για τον αέρα, το οποίο δημιουργούν τα πεύκα που φύτεψαν οι Υάδες, ένα είδος διπλού τοιχώματος, που αναπτυσσόταν ανάμεσα στην οροφή και τα κλαδιά ενός παρθένου αμπελιού, και προστασία του μικρού θεού από τα ρεύματα αέρα με κάλυψη με ένα πυκνόφυλλο κισσό. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλιζόταν η συντήρηση ενός περιβάλλοντος γλυκού, ζεστού και ελαφρά υγρού, δηλαδή ενός θερμικώς ουδέτερου περιβάλλοντας.
Τα παραπάνω αναφέρονται σε αναρτημένη ανακοίνωση με θέμα τη «Μυθολογική περιγραφή της θερμοκοιτίδας» που παρουσιάζουν γιατροί του Περιφερειακού Αντικαρκινικού-Ογκολογικού Νοσοκομείου Αθηνών «Άγιος Σάββας», σε συνεργασία με ιδιώτες συναδέλφους τους από τα Χανιά, στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Περιγεννητικής Ιατρικής, το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη.
Σε αυτή τη θερμοκοιτίδα, με τον αυλό του Πάνα να τον νανουρίζει και με τη φροντίδα των Υάδων, των Μαινάδων, των Σατύρων και των Σειληνών, έμεινε ο μικρός θεός ως ότου αποκτήσει το κανονικό του βάρος και μεγαλώσει.
Βέβαια, δεν είναι δυνατόν να εξακριβωθεί κατά πόσο όλα αυτά τα μυθικά γεγονότα στηρίχτηκαν σε πρακτικές της εποχής ή αποτελούν συλλήψεις κάπου τολμηρού μυαλού. Πάντως, είναι εξαιρετικά αξιοπερίεργο τόσες γνώσεις σχετικά με τη φροντίδα των πρόωρων νεογνών να μην ξεκινούν από συγκεκριμένες εμπειρίες και πρακτικές.
ΑΠΕ-ΜΠΕ της Αγγέλας Φωτοπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε