-->

Header Ads

Για ποιά Ίμια μιλάμε; Εδώ αμφισβητείται το …Λαύριο!






















Θυμάστε τους αρλεκίνους των ΜΜ”Ε” όταν επί κυβέρνησης Καραμανλή φρεγάτα που συμμετείχε σε άσκηση “παρέκλινε” και βρέθηκε έξω από την Άνδρο; Να σημειωθεί ότι η εν λόγω άσκηση γινόταν σε κοντινή απόσταση από το σημείο “παρέκλισης”.

Τι πρωτοσέλιδα για Τουρκική επιθετικότητα, τι για ανικανότητα της κυβέρνησης, τι λοιδωρία ότι οι Τούρκοι έπιναν καφέ έξω από το σπίτι του Καραμανλή…

Αυτή τη στιγμή, φρεγάτα του Τουρκικού ναυτικού, έφυγε ΑΠΟ ΤΟΥΡΚΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ και βρίσκεται έξω από το Λαύριο για αρκετές ώρες. Ακούσατε κάτι; Είδατε κανένα χιούμορ τύπου “θα συγκρουστεί με το κανό του Γιωργάκη”;

Όχι βέβαια, τώρα οι βαρώνοι συντονίζονται για να (ξανα)γεμίσουν τα δημόσια ταμεία ώστε να μπορέσουν να τα (ξανα) αρμέξουν ελεύθερα, με τη βοήθεια των “μέσων” τους αλλά και του γίγαντα “Δημοσιογράφου” για τον οποίο θα μιλήσουμε σε λίγο.


Τουρκική φρεγάτα κλάσης O.H.PERRY, η F490 Gaziantep (πρώην USS Clifton Sprague) ξεκίνησε από τον ναύσταθμο του Αksaz στην Μαρμαρίδα και έφτασε στο Σούνιο, το Λαύριο, το Πόρτο Ράφτη, την Ραφήνα και την Άνδρο! Κινήθηκε για αρκετή ώρα κατά μήκος της ανατολικής ακτής της Αττικής ευρισκόμενη αρχικά στα ελληνικά και κατόπιν στα διεθνή χωρικά ύδατα.

Η τουρκική φρεγάτα απέπλευσε από το ναύσταθμο του Αksaz χθες το απόγευμα και μετά από μία πορεία μέσα από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες έφτασε ανοικτά του Σουνίου και με «ανοικτά» τα ηλεκτρονικά και οπλικά της συστήματα κατευθύνεται βόρεια προς την Άνδρο. Παρακολουθείται από ελληνική πυραυλάκατο.

Σε όλη την πορεία του κοντά στην Αττική παρακολουθείτο από την ελληνική πυραυλάκατο Ρ67 ”Ρουσσέν”.

Η τουρκική φρεγάτα έφτασε στην περιοχή μεταξύ Άνδρου και Ψαρών, βγαίνοντας στην ανοκτή θάλασσα από το στενό του Καφηρέα.

Το τουρκικό σκάφος ξεκίνησε την πορεία του μέσα στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενδιάμεσα Σουνίου και Κέας-Μακρονήσου.

Η διέλευση τυπικά θεωρείται “αβλαβής”, αλλά πρόκειται για κορυφαία πρόκληση, όχι μόνο λόγω των συστημάτων του σκάφους που ήταν όλα ”ανοικτά” κατά παράβαση των διεθνών συνθηκών, αλλά κυρίως γιατί σε μία μοναχική πορεία ξεκίνησε απο τον Aksaz για να φτάσει στην Αθήνα!

Γενικά, μάλιστα, είναι η πρώτη φορά που έχουμε κίνηση των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων, ημέρα Κυριακή και αυτό ίσως να δείχνει ασήμαντο, αλλά είναι μία πολύ σημαντική σημειολογική κλιμάκωση

Σίγουρα μόνο τυχαία δεν είναι η κίνηση του. Το Αksaz βρίσκεται απέναντι από τα Δωδεκάνησα στην Μαρμαρίδα και η φρεγάτα διαπλέοντας με βορειοδυτική κατεύθυνση ολόκληρο το Αιγαίο έφτασε έξω από το Σούνιο!

Πολλά ελληνικά σκάφη (ψαράδικα, αναψυχής κλπ) που βρίσκονταν στην ακτή της ανατολικής Αττικής είδαν την τουρκική φρεγάτα να περνάει από μπροστά τους!

Είναι κάτι ανάλογο με την υπέρπτηση πάνω από την φρεγάτα “ΑΙΓΑΙΟ” των τουρκικών F-16: Προσπαθούν να προκαλέσουν ελληνική απάντηση. Και είναι βέβαιο ότι θα αποθρασύνονται συνεχώς όλο και περισσότερο.

Τι σημαίνει “αβλαβής διέλευση”:

Κίνηση σκάφους εντός των χωρικών υδάτων μίας χώρας, στην προκειμένη περίπτωση κίνηση εντός των 6 ναυτικών μιλίων από την στεριά. Το σκάφος υποχρεούται να κρατάει σταθερή πορεία και διεύθυνση και σε κάθε περίπτωση να μη κινείται κάθετα προς την ακτή. Το σκάφος θα πρέπει να έχει απενεργοποιήσει τους αισθητήρες του (Ραντάρ και ανθυποβρυχιακές συσκευές). Αν είναι υποβρύχιο θα πρέπει να κινείται σε ανάδυση. Γενικά το σκάφος που κάνει αβλαβή διέλευση υποχρεούται να κάνει με σαφή τρόπο την πρόθεσή του να κινηθεί «ειρηνικά».

Σημερα τουλάχιστον το ραντάρ και τα ραντάρ των οπλικών συστημάτων ήταν “ακοικτά”, όπως το κατέγραψαν οι ελληνικές συσκευές ΕSM.

Πέρσι, στις 14 Ιανουαρίου 2009, μία άλλη φρεγάτα του τουρκικού Ναυτικού (η “ΤURGUT REIS” F241, κλάσης “Yavuz” ΜΕΚΟ 200ΤΝ Τrack Ι, αντίστοιχη των δικών μας ΜΕΚΟ 200ΗΝ) συμμετέχοντας στην προγραμματισμένη άσκηση “ACIK DENIZ” έπλευσε ανενόχλητη εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, παραβαίνοντας τους κανόνες αβλαβούς διέλευσης, κατά μήκος των ανατολικών ακτών της Αττικής, ελάχιστα ναυτικά μίλια από το σπίτι του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στη Ραφήνα, από το οποίο και ήταν ορατό το σκάφος!

Η τουρκική φρεγάτα έπλευσε με κατεύθυνση νοτιοανατολικά από το Στενό του Καφηρέα (μεταξύ Άνδρου-Εύβοιας), δυτικά της Κέας (δηλαδή μεταξύ Κέας και Μακρονήσου) μέχρι έξω από το Λαύριο(!), σε απόσταση αναπνοής από τις ακτές της ανατολικής Αττικής και εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων!

Συνέχισε μέχρι νότια του ακρωτηρίου του Σουνίου, και περί ώρα 13.00 έκανε αναστροφή και ακολουθώντας την ίδια ανάστροφη πορεία με ταχύτητα 15 κόμβων, κατά μήκος των ακτών της Ανατ. Αττικής και περνώντας πάλι στα ανοικτά της Ραφήνας, απομακρύνθηκε. Περί τις 17:00, πιθανότατα με ενεργοποιημένους όλους τους αισθητήρες των οπλικών συστημάτων της, δηλαδή στοχοποιώντας χερσαίους, θαλάσσιους και εναέριους στόχους, εξήλθε του Στενό του Καφηρέα προς τα διεθνή ύδατα του Αιγαίου.

Στην σημερινή πρόκληση δεν είχαμε ανάστροφη πορεία, αλλά είχαμε κάτι πολύ πιο σημαντικό σε ότι αφορά το πολιτικό επίπεδο της πρόκλησης: Ένα πολεμικό σκάφος που αποπλέει από τον ναύσταθμο του στο Aksaz ο οποίος βρίσκεται σε τεράστια απόσταση (36°50′04″N 28°23′24″E / 36.8345°N 28.39°E / 36.8345; 28.39) από την Αττική και δεν συμμετέχει σε άσκηση σε σχετικά κοντινή απόσταση, όπως συνέβη πέρσι με την ”ΤURGUT REIS” που συμμετείχε στην άσκηση “ACIK DENIZ”.

Αν αυτό δεν είναι πρόκληση, τότε η λέξη χάνει την έννοιά της…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.