Αβύθιστη πλωτή «γέφυρα» μεταξύ Ελλάδας και Κίνας
Με την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου στον όμιλο Cosco, η συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές εντείνεται το τελευταίο διάστημα.
- Η ναυτιλία, αποτελεί κλειδί για περαιτέρω σύσφιγξη των σχέσεων
- Η ελληνική ναυτιλία, αποτελεί το κλειδί για την περαιτέρω σύσφιγξη των ελληνικών και κινεζικών επιχειρηματικών σχέσεων σε όλα τα επίπεδα.
- Οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν το 30% των παραγγελιών ναυπηγήσεων στις κινεζικές γιάρδες, ενώ τα πλοία τους μεταφέρουν ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των πρώτων υλών που εισάγει η μεγάλη χώρα της Άπω Ανατολής, αλλά και των προϊόντων που εξάγει.
Το μήνυμα αυτό έστειλε χθες τόσο η ελληνική πολιτεία μέσω του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ [OLPr.AT] Σχετικά άρθρα , Γιώργου Ανωμερίτη, όσο και ο ελληνικός εφοπλισμός μέσω του πλοιοκτήτη και προέδρου της Intercargo, Νίκου Παπαδάκη.
ΌΠΩΣ τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδάκης στο πλαίσιο της δεύτερης ημέρας του Συνεδρίου του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου με θέμα "Η επόμενη ημέρα στην ελληνοκινέζικη επιχειρηματική συνεργασία" με χορηγό επικοινωνίας τη «Ν», έχει μείνει εξαιρετικά ευχαριστημένος από τις εργασίες που κάνουν τα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα υπογράμμισε ότι: «Αν ήμουν σήμερα 30 χρονών θα πήγαινα να εργαστώ και να ζήσω στην Κίνα».
Από τη πλευρά του ο κ. Ανωμερίτης επεσήμανε ότι με αφορμή την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου στον όμιλο Cosco, η συνεργασία ανάμεσα στις δύο πλευρές εντείνεται το τελευταίο διάστημα.
Αφού υπενθύμισε ότι γνώρισε τον ισχυρό άντρα του κρατικού κινέζικου ομίλου Cosco τον captain Wei το 2002 ως υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προσέθεσε ότι η συνεργασία με την Cosco αναμένεται να «ανοίξει» και σε νέους τομείς.
Όπως ανακοίνωσε ήδη η Cosco Shipyards κατάθεσε πρόταση στον ΟΛΠ για την απόκτηση πλωτής δεξαμενής μεγέθους Panamax που θα τοποθετηθεί στο Πέραμα για να ενισχύσει τις εργασίες ναυπηγοεπισκευής και τον κλάδο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν» η προσφορά είναι περίπου 40 εκατ. δολάρια.
Επίσης όπως τόνισε ο κ. Ανωμερίτης τη Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010 ΟΛΠ και Cosco θα πραγματοποιήσουν σύσκεψη στο Μέγαρο του ΟΛΠ ώστε να μελετήσουν τους τρόπους με τους οποίους θα έχουν τη δυνατότητα από κοινού να διεκδικήσουν το διεθνή διαγωνισμό που έχει προκηρύξει η ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου σε έκταση 600 στρεμμάτων στο Θριάσιο.
Ναυτιλία
Ο πρόεδρος του Σωματείου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, Γιάννης Παχούλης εξέφρασε τη βεβαιότητά του ότι το οικονομικό θαύμα της Κίνας θα παραμείνει και τα επόμενα χρόνια κινητήριος μοχλός του παγκόσμιου εμπορίου και της ναυτιλίας.
Ο κ. Παχούλης αφού έκανε μια μικρή αναδρομή στη ναυτιλιακή ιστορία της Κίνας, επισημαίνοντας ότι τον 14ο αιώνα διέθεταν πλοία 130 μέτρων όταν τα ανάλογα στην Ευρώπη ήταν 20σάμετρα.
Υπογράμμισε ότι σήμερα η Κίνα είναι ο κινητήριος μοχλός του παγκόσμιου εμπορίου και της ναυτιλίας. Εκτίμησε ότι επειδή στο 20χρονο αναπτυξιακό πρόγραμμα που έχουν περιλαμβάνεται η ανάπτυξη της ενδοχώρας τους θα παραμείνει μοχλός ανάπτυξης του εμπορίου και της ναυτιλίας και στο μέλλον.
Όπως υπογράμμισε για το λόγο αυτό θα καταφέρει να απορροφήσει και ένα ποσοστό από τη νέα χωρητικότητα που αναμένεται να παραδοθεί μέχρι το 2012. Η συνεργασία της Ελλάδας με την Κίνα είναι επιβεβλημένη και για τις δύο χώρες, για ανταλλαγή τεχνογνωσίας και ανάπτυξης των εμπορικών σχέσεων, κατέληξε.
Logistics
Στην ανταγωνιστικότητα των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Logistics Κώστας Λαγός. Όπως υπογράμμισε ο κ. Λαγός σύμφωνα με τελευταία μελέτη μία από τις βασικές αδυναμίες των ελληνικών προϊόντων σε ό,τι αφορά την εξαγωγή είναι τα logistics.
Οι ναυλωτές, όπως ανέφερε, δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην ποιότητα του προϊόντος αλλά δεν δίνουν τη σημασία που χρειάζεται στη μεταφορά του. Όπως ανέφερε ένα προϊόν μπορεί να είναι εξαιρετικό κατά τη στιγμή της παραγωγής του, αλλά πόσο γρήγορα θα φτάσει στον τελικό του προορισμό και σε ποια κατάσταση; αναρωτήθηκε ο κ. Λαγός.
Σύμφωνα με το κ. Λαγό το κόστος δεν πρέπει να είναι ο μοναδικός λόγος που επιλέγεται μια μεταφορά. Θα πρέπει να ελέγχουν πολλούς παράγοντες, όπως είναι μεταξύ άλλων η κατάσταση του container και η ασφάλιση του εμπορεύματος.
Αναφερόμενος στο εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών Ελλάδας και Κίνας τόνισε ότι εισάγουμε σε ετήσια βάση περίπου 190.000 teu των 20 ft και εξάγουμε 40.000.
Τουρισμός
Η διευθύνων σύμβουλος της Ocean Finance Μάρω Βαρβατέ από την πλευρά της υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι οι ανακοινώσεις συνεργασίας μεταξύ Cosco και ΟΛΠ θα είναι επικερδείς και για τις δύο πλευρές και προσέθεσε ότι η αγορά αναμένει περαιτέρω συνεργασία στον τομέα των logistics και της ναυπηγοεπισκευής.
Για τον τουριστικό τομέα επεσήμανε ότι είναι μια μεγάλη ευκαιρία το γεγονός ότι τόσο η Ελλάδα όσο και η Κίνα έχουν μακρά παράδοση στον πολιτισμό τις τέχνες και την φιλοσοφία.Υπάρχει αλληλοσεβασμός αναφορικά με τους δύο πολιτισμούς και οι δύο λαοί αναζητούν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για την άλλη πλευρά. Και οι δύο χώρες έχουν να αποκομίσουν κέρδη από τέτοιες ανταλλαγές, καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και μικρότερος.
Το ναυτιλιακό cluster
Για την υπεραξία που μπορεί να δημιουργήσουν στην ελληνική οικονομία οι σωστές, σύγχρονες και ποιοτικές υπηρεσίες στα ελληνικά λιμάνια αναφέρθηκε ο κ. Γιώργος Γαβριήλ διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας Golden Union. Όπως επεσήμανε ο κ. Γαβριήλ η ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία δεν έχει μεγάλη συμμετοχή ή ενδιαφέροντα για τα ελληνικά λιμάνια σήμερα.
Προσέθεσε όμως ότι η παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών ισχυροποιεί το ναυτιλιακό cluster και όσο πιο δυνατό είναι το ναυτιλιακό cluster τόσο μεγαλύτερη είναι η πρόκληση για άλλες βιομηχανίες για να επανατοποθετήσει ή να τοποθετήσει αντιπροσώπους στη χώρα, ώστε να εκμεταλλευτεί τα πλεονεκτήματα από τις συνέργειες τις επιχειρηματικές συμφωνίες και το εμπόριο που το cluster είναι πολύ πιθανό να έχει δημιουργήσει, αφού η επιτυχία φέρνει επιτυχία.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/06/blog-post_5391.html.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε