Home
/
Βαλκάνια
/
εξωτερική πολιτική
/
“Μύλος” με τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης Δεν θέλουν οι Βούλγαροι, αλλά θέλουν οι Τούρκοι!
“Μύλος” με τον Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολης Δεν θέλουν οι Βούλγαροι, αλλά θέλουν οι Τούρκοι!
Ο ιδιόρρυθμος πρωθυπουργός της Βουλγαρίας κ. Μπόικο Μπορίσοφ δεν παύει να αφορίζει το σχέδιο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, παρόλο που η χώρα του μετέχει σε αυτό μαζί με την Ελλάδα και την Ρωσία.
Μεταξύ Αθήνας και Μόσχας επικρατεί (ανεπισήμως, εννοείται) η άποψη ότι ο Μπορίσοφ εμφανίζεται …βασιλικότερος του βασιλέως και, βασικά, επιδιώκει να φανεί αρεστός στην Ουάσινγκτον, αφού κάποιοι θεωρούν ότι οι ΗΠΑ δεν θέλουν τον πετρελαιαγωγό που θα επιχειρήσει να βγάλει περισσότερο ρωσικό πετρέλαιο στη μεσόγειο δια της Μαύρης Θάλασσας.
Άλλωστε, μέχρι πρότινος “τοποτηρητής” των …γερακιών της άλλης πλευράς του Ατλαντικού θεωρείτο η Τουρκία, η οποία προωθεί έναν άλλο αγωγό, αυτόν που θα συνδέει την Σαμψούντα στον Πόντο με το Τσεϊχάν, απέναντι από την Κύπρο.
Δεν είναι, ωστόσο, τα πάντα άσπρο – μαύρο και αυτό ο πολύς κ. Μπορίσοφ προφανώς θα πρέπει κάποια στιγμή να το αντιληφθεί.
Και γιατί οι Ρώσοι …εν είδει αντιποίνων, δεν το έχουν σε τίποτε να αφήσουν την χώρα του έξω από σχεδιασμούς για τους οποίους η Βουλγαρία “καίγεται” (λ.χ. τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream).
Και γιατί είναι γνωστό ότι η Μόσχα έχει για ατ καλά προσεταιριστεί την Άγκυρα.
Αλλά και γιατί η Άγκυρα εμφανίζεται επισήμως, πλέον, να θέλει να κατασκευαστεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, παρόλο που θεωρείται ως ανταγωνιστικός του “δικού της” αγωγού.
Η γνωστή μας εφημερίδα Hurriyet εμφάνισε πριν λίγες μέρες τον Τούρκο υπουργό Περιβάλλοντος Βεϊσέλ Ερόγλου (Veysel Eroglu) να μιλά για αυτήν την προοπτική:
“Πέρσι από τα Στενά του Βοσπόρου πέρασαν 51.424 πλοία”, είπε ο Τούρκος πολιτικός, “δηλαδή τέσσερεις φορές περισσότερα από όσα περνούν την Διώρυγα του Παναμά”!
Ο ίδιος, παρά το ότι ο αγωγός Σαμψούντα – Τσεϊχάν έχει ελαφρύνει κατά 4 με 5 πλοία ημερησίως τις διελεύσεις από τα Στενά, επέσεισε τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος με ανυπολόγιστες οικολογικές συνέπειες για την περιοχή.
Ανέφερε, δε, ότι η Τουρκία επιθυμεί να υπάρξει πρόοδος στο “παγωμένο” σχέδιο της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, το οποίο έχει απορρέει από αυτήν ακριβώς την λογική της παράκαμψης του κορεσμένου Βοσπόρου.
Μήπως, λοιπόν, αν οι Βούλγαροι εξακολουθήσουν να μην θέλουν, ο “δικός μας” πετρελαιαγωγός καταλήγει, μεν, στην Αλεξανδορύπολη, αλλά ο ενδιάμεσος –μετά την αφετηρία από το ρωσικό Νοβοροσίσκ – σταθμός γίνει, τελικά, ένα λιμάνι τουρκικό στην Ανατολική Θράκη;
Αυτό το τελευταίο δεν το “ρίχνουμε” ούτε ως ιδέα, ούτε το γράφουμε για να …τρομάξει ο Μπόικο Μπορίσοφ! Γιατί, απλά. Ως σενάριο ήδη συζητείται στις αρμόδιες οικονομικοδιπλωματικές πηγές…
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/07/blog-post_09.html
Άλλωστε, μέχρι πρότινος “τοποτηρητής” των …γερακιών της άλλης πλευράς του Ατλαντικού θεωρείτο η Τουρκία, η οποία προωθεί έναν άλλο αγωγό, αυτόν που θα συνδέει την Σαμψούντα στον Πόντο με το Τσεϊχάν, απέναντι από την Κύπρο.
Δεν είναι, ωστόσο, τα πάντα άσπρο – μαύρο και αυτό ο πολύς κ. Μπορίσοφ προφανώς θα πρέπει κάποια στιγμή να το αντιληφθεί.
Και γιατί οι Ρώσοι …εν είδει αντιποίνων, δεν το έχουν σε τίποτε να αφήσουν την χώρα του έξω από σχεδιασμούς για τους οποίους η Βουλγαρία “καίγεται” (λ.χ. τον αγωγό φυσικού αερίου South Stream).
Και γιατί είναι γνωστό ότι η Μόσχα έχει για ατ καλά προσεταιριστεί την Άγκυρα.
Αλλά και γιατί η Άγκυρα εμφανίζεται επισήμως, πλέον, να θέλει να κατασκευαστεί ο πετρελαιαγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης, παρόλο που θεωρείται ως ανταγωνιστικός του “δικού της” αγωγού.
Η γνωστή μας εφημερίδα Hurriyet εμφάνισε πριν λίγες μέρες τον Τούρκο υπουργό Περιβάλλοντος Βεϊσέλ Ερόγλου (Veysel Eroglu) να μιλά για αυτήν την προοπτική:
“Πέρσι από τα Στενά του Βοσπόρου πέρασαν 51.424 πλοία”, είπε ο Τούρκος πολιτικός, “δηλαδή τέσσερεις φορές περισσότερα από όσα περνούν την Διώρυγα του Παναμά”!
Ο ίδιος, παρά το ότι ο αγωγός Σαμψούντα – Τσεϊχάν έχει ελαφρύνει κατά 4 με 5 πλοία ημερησίως τις διελεύσεις από τα Στενά, επέσεισε τον κίνδυνο σοβαρού ατυχήματος με ανυπολόγιστες οικολογικές συνέπειες για την περιοχή.
Ανέφερε, δε, ότι η Τουρκία επιθυμεί να υπάρξει πρόοδος στο “παγωμένο” σχέδιο της κατασκευής του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη, το οποίο έχει απορρέει από αυτήν ακριβώς την λογική της παράκαμψης του κορεσμένου Βοσπόρου.
Μήπως, λοιπόν, αν οι Βούλγαροι εξακολουθήσουν να μην θέλουν, ο “δικός μας” πετρελαιαγωγός καταλήγει, μεν, στην Αλεξανδορύπολη, αλλά ο ενδιάμεσος –μετά την αφετηρία από το ρωσικό Νοβοροσίσκ – σταθμός γίνει, τελικά, ένα λιμάνι τουρκικό στην Ανατολική Θράκη;
Αυτό το τελευταίο δεν το “ρίχνουμε” ούτε ως ιδέα, ούτε το γράφουμε για να …τρομάξει ο Μπόικο Μπορίσοφ! Γιατί, απλά. Ως σενάριο ήδη συζητείται στις αρμόδιες οικονομικοδιπλωματικές πηγές…
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/07/blog-post_09.html
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε