-->

Header Ads

ΕΤΣΙ ΧΤΙΖΕΤΑΙ Η ΦΙΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΣΡΑΗΛ ΣΒΗΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ


ΝΤΕΪΒΙΝΤ ΜΠΕΫ ΕΒΡΑΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΒΟΗΘΗΣΕ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ …ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΟΝ ΚΡΕΜΑΣΕ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ ΚΑΘΡΙΝ ΦΛΕΜΙΝΚ

ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ,….!!!!!! ΕΧΕΙ ΓΟΥΣΤΟ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥΣ ΣΛΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ!!!!

 
Διδάσκει Ιστορία της Ελλάδας και της Μεσογείου στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης , διευθύνει επίσης τις Ελληνικές Σπουδές του Προγράμματος του Ιδρύματος Ωνάση
 
…!!!..............ΔΗΛΑΔΗ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΦΛΕΜΙΝΓΚ!!!!!............. ΚΑΙ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΩΝΑΣΗ………!!!!!!!!..
Katherine E. Fleming
 
Katherine Fleming (NYU Faculty Fellow, Spring semester 2004), Assistant Professor, Departments of History/Hellenic Studies. Interests: modern Greece, late Ottoman Empire, Balkans.
Katherine Fleming holds a doctorate in history from the University of California, Berkeley and an M.A. (Chicago) and B.A. (Barnard/Columbia)  in comparative religion. A member of the New York University history faculty, Professor Fleming has directed the university's Center for  European and Mediterranean Studies and the A.S. Onassis Program in Hellenic Studies. A specialist on modern Greece, the Balkans, and the  Mediterranean, Professor Fleming is the author or editor of three books, most recently Greece: a Jewish History (2008, Princeton University Press).  She is currently Director of the Remarque Institute's branches in Paris and Florence
 
Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
«Η Θεσσαλονίκη αποκαλούνταν Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων» 
Η ιστορικός Κάθριν Φλέμινγκ σκιαγραφεί ένα τεράστιο θέμα
Συνέντευξη στον Νικο Βατοπουλο
Καθώς η σύγχρονη γεωπολιτική ενθαρρύνει τις ματιές των ιστορικών σε αυτό που αποκαλούν «ζώνες επαφής», οι κόσμοι που χάθηκαν ή που ισορροπούν σε ένα μεταίχμιο προκαλούν ζωηρό ενδιαφέρον. Η Αμερικανίδα ιστορικός Κάθριν Φλέμινγκ (K. E. Fleming), που διδάσκει Ιστορία της Ελλάδας και της Μεσογείου στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης (διευθύνει επίσης τις Ελληνικές Σπουδές του Προγράμμτος του Ιδρύματος Ωνάση) είναι η πρώτη που έγραψε την ιστορία των Εβραίων της Ελλάδας στα αγγλικά. Το βιβλίο της «Greece, A Jewish History» (Princeton University Press, 271 σελ., $ 35 στο Amazon.com) κυκλοφόρησε πρόσφατα και καθώς περιλαμβάνει και πολλές αναξιοποίητες ώς τώρα πηγές από τους Ελληνες Εβραίους που μετανάστευσαν στις ΗΠΑ, γίνεται ένα εργαλείο αναστοχασμού πάνω στο τι σημαίνει εβραϊκή κληρονομιά στη σύγχρονη Ελλάδα.
Η Κάθριν Φλέμινγκ, που μιλάει εξαιρετικά ελληνικά και έχει απευθείας πρόσβαση στην ελληνική βιβλιογραφία, απάντησε στην «Κ» μέσω e-mail επιχειρώντας απλώς να σκιαγραφήσει ένα τεράστιο ζήτημα που δεν αφορά, φυσικά, μονάχα την Ελλάδα, καθώς αποτελεί κομβικό θέμα συζήτησης ενός διεθνούς διαλόγου.
Η εβραϊκή ιστορία της Ευρώπης έχει αναδυθεί τα τελευταία χρόνια ως ένα πεδίο ιδιαίτερου ερευνητικού ενδιαφέροντος, έπειτα από δεκαετίες σιωπής και αφού οι κάποτε ακμάζουσες εβραϊκές πόλεις της Ευρώπης έχασαν ένα μεγάλο μέρος μιας σπουδαίας και ιστορικής κληρονομιάς. Ανάμεσά τους, η Θεσσαλονίκη.
Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ….!!.....ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ»!
ΕΡ— Πού στέκεται η Ελλάδα από πλευράς εβραϊκού πληθυσμού στον προπολεμικό χάρτη της Ευρώπης;
— Ο εβραϊκός πληθυσμός της Ελλάδας ήταν πιο συγκεντρωμένος σε σχέση  με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η μεγάλη πλειοψηφία ήταν, φυσικά, στη Θεσσαλονίκη. Αν και ο ελληνικός εβραϊσμός είναι λιγότερο γνωστός στην ιστοριογραφία, από πλευράς εβραϊκής παρουσίας η Ελλάδα δεν είναι σε καμία περίπτωση στις τελευταίες θέσεις. Η Ιταλία, π.χ., είχε το 1940 εβραϊκό πληθυσμό 40.000, περίπου τον μισό του αντίστοιχου στην Ελλάδα. Απλώς, η Ελλάδα έχανε σε σύγκριση με τις χώρες που ήταν στην κορυφή της λίστας : 3.3 εκατ. Πολωνοί ήταν Εβραίοι όπως και 650.000 Ούγγροι.
Περιφερειακά κέντρα
ΕΡ— Μπορεί κανείς να συγκρίνει τη Θεσσαλονίκη με την Κρακοβία ή τη Βουδαπέστη;
—Το καλύτερο παράδειγμα πόλης, αν ψάχνουμε το αντίστοιχο με Ασκενάζι Εβραίους, θα ήταν το Βίλνιους, που σαν τη Θεσσαλονίκη αποκαλούνταν «Ιερουσαλήμ» από τους Εβραίους σε όλη την Ευρώπη. Η Θεσσαλονίκη ήταν η «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων», ενώ το Βίλνιους ήταν η «Ιερουσαλήμ της Λιθουανίας». Στα τέλη του 19ου αιώνα, πάνω από το 50% του πληθυσμού της Θεσσαλονίκης ήταν Εβραίοι.
ΕΔΩ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΕΔΩ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΠΟΥ ΕΔΙΩΞΕ Η ΙΣΠΑΝΙΑ ΤΟ 1492 (Sephardic jews)  ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ ΣΤΑ ΕΒΡΑΪΚΑ, ΚΑΙ  Ο ΣΟΥΛΤΑΝΟΣ ΤΩΝ ΟΘΩΜΑΝΩΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΕ ΕΔΩ . ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΕΙΧΑΝ ΠΡΟΝΟΜΙΑ ΣΑΝ ΝΑ ΗΤΑΝ ΜΩΑΜΕΘΑΝΟΙ .ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΟΙ ΟΘΩΜΑΝΟΙ ΠΡΟΚΑΛΟΥΣΑΝ ΑΝΑΜΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ,ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΕΠΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΗΡΘΑΝ ΕΔΩ ΚΑΘΑΡΑ ΣΑΝ ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΩΝ .ΚΑΙ ΖΟΥΣΑΝ ΣΑΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΟΥ ΑΜΝΤΟΥΛ ΧΑΜΙΝΤ,  ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ« ΟΙ ΛΕΥΚΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ  » ΚΑΙ« ΝΕΟΤΟΥΡΚΟΙ»  (ΕΜΜΑΝΟΥΕΛ  ΚΑΡΟΥΣΟ )(ΝΤΑΒΙΝΤ ΜΠΕΫ) ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΠΟΥ ΕΡΙΧΝΑΝ ΒΡΑΣΤΟ ΝΕΡΟ ΑΠΟ ΤΑ ΜΠΑΛΚΟΝΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΓΥΝΑΙΚΟΠΑΙΔΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΗΝ ΣΜΥΡΝΗ ΟΤΑΝ ΕΤΡΕΧΑΝ ΝΑ ΣΩΘΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΗΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΟΥ ΣΥΝΕΒΑΛΑΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣΤΑΤΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΣΦΑΓΗ ΤΩΝ ΑΡΜΕΝΙΩΝ
Το αντίστοιχο ποσοστό στο Βίλνιους ήταν 40%. Αλλά το θέμα δεν είναι τόσο δημογραφικό αλλά κατά πόσον οι δύο αυτές πόλεις -γεωγραφικά και πολιτισμικά- ήταν εβραϊκές πόλεις και αν έτσι τις βίωναν οι κάτοικοί τους, Εβραίοι και μη.
ΕΔΩ Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΒΡΑΙΚΗ ΠΟΛΗ..!!!!
Μεγάλος αριθμός Εβραίων ζούσε στη Βουδαπέστη. Στην ακμή του εβραϊσμού γύρω στο 1930, οι Εβραίοι στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας ήταν πάνω από 200.000, αλλά η επίγευση της Βουδαπέστης ήταν αυτή μιας καθολικής, ουγγρικής πόλης. Ήταν πατρίδα χιλιάδων Εβραίων, αλλά δεν ήταν εβραϊκό κέντρο. Αντίθετα, η Θεσσαλονίκη και το Βίλνιους είχαν ρόλο περιφερειακών κέντρων εβραϊκής παιδείας και ήταν και οι δύο πόλεις εβραϊκές με τη βαθύτερη πολιτισμική σημασία.
ΕΡ— Πού οφείλεται το αναζωογονημένο ενδιαφέρον για την εβραϊκή κληρονομιά στην Ελλάδα;
ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ 2008 ΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΡΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΑΚΙΑ ΝΑ ΕΚΒΙΑΣΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΕΤΣΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ » ΕΔΩ. ΠΡΟΛΕΙΑΙΝΟΥΝ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ . 
— Είναι συνδυασμός πραγμάτων. Εν μέρει είναι μια καλοδεχούμενη μετατόπιση από έναν εθνικιστικό ή έστω πατριωτικό τρόπο συγγραφής της ιστορίας. Εν μέρει είναι μία μορφή οριενταλισμού, μέρος του οποίου είναι πιθανώς αντίδραση στην αξιοθρήνητη κατάσταση του κόσμου που σήμερα είναι πιο διαιρεμένος θρησκευτικά παρά ποτέ. Μπορεί επίσης να είναι μία μορφή νοσταλγικής επιθυμίας για μια εποχή όταν (όπως φανταζόμαστε) διαφορετικές ομάδες ζούσαν σχετικά αρμονικά. Πάνω στις κάποτε πολυπολιτισμικές πόλεις της Θεσσαλονίκης, της Σμύρνης και της Αλεξάνδρειας εστιάζεται τώρα όλο αυτό το ενδιαφέρον. Αν θέλουμε να είμαστε κυνικοί, μπορούμε να πούμε ότι η εβραϊκή ιστορία της Ελλάδας τιμάται μόλις τώρα που η εβραϊκή κοινότητα έχει πλέον συρρικνωθεί. Και αξίζει να πούμε ότι αυτός ο φόρος τιμής προέρχεται κυρίως από τις ελίτ.
«Εξελληνισμός»
ΕΡ— Πιστεύετε ότι η Ελλάδα είναι ένοχη ομογενοποίησης στη διάρκεια του Μεσοπολέμου στις βόρειες περιοχές της χώρας;
ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΚΑΘΑΡΑ ΤΗΝ ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΙΚΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ » ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.
— Πρέπει να γίνει και άλλη έρευνα για τον ελληνικό μεσοπόλεμο και τα πράγματα είναι πιο σύνθετα από όσο φαίνεται. Ναι, υπήρξε εσκεμμένη «ομογενοποίηση» αν και ο όρος «εξελληνισμός» θα ήταν πιο ακριβής. Η Ελλάδα, όπως και άλλα σχετικά νεαρά έθνη, είχε επιδοθεί σε ένα εθνικιστικό, εθνο-ανορθωτικό πρόγραμμα και έκανε αυτό ακριβώς που κάνουν όλα τα έθνη το στάδιο σε αυτό. Επιχείρησε να δικαιώσει τις εθνικιστικές της διεκδικήσεις μέσω, ανάμεσα σε άλλα, ενός συνειδητά συμπαγούς πληθυσμού. Δύο παράγοντες ήταν αποφασιστικοί. Ο επίσημος θάνατος της Μεγάλης Ιδέας με τη Συνθήκη της Λωζάννης και η προσάρτηση της Θεσσαλονίκης και της ενδοχώρας της που έκλεισε μέσα στα νέα ελληνικά σύνορα δεκάδες χιλιάδες Εβραίους, Σλάβους και άλλες «μειονότητες» που δεν ένιωθαν Έλληνες.
ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΡΕΠΟΥΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΤΑ ΔΙΑΛΑΛΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΔΡΑΓΩΝΑ ΕΓΚΑΘΕΤΗΣ ΜΕ ΒΕΤΟ ΤΟΥ ΠΡΩΗΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ ΣΙΜΗΤΗ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΑ ; ..
ΕΡ— Είναι η Βουλγαρία αθώα για την πολιτική απέναντι στους Εβραίους στις ελληνικές περιοχές υπό βουλγαρική κατοχή τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο;
— Σε καμία περίπτωση. Η Βουλγαρία ως χώρα του Άξονα απέλασε όλους τους μη Βούλγαρους Εβραίους από τις περιοχές που είχε καταλάβει. Η βουλγαρική ζώνη κατοχής στην Ελλάδα ήταν ζώνη κολάσεως. Στη Βουλγαρία, η κυβέρνηση σκόπευε να στείλει στα στρατόπεδα και τους Βούλγαρους Εβραίους αλλά τελευταία στιγμή τη σταμάτησε η λαϊκή και εκκλησιαστική αντίδραση.
Μεταπολεμική σιωπή
ΕΡ— Γιατί στην Ελλάδα υπήρξε σιωπή για τόσες δεκαετίες;
— Η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει ότι υπήρχε γενικευμένη μεταπολεμική σιωπή για τους δολοφονηθέντες Εβραίους. Για την περίπτωση της Θεσσαλονίκης υπάρχουν κάποιοι ειδικοί παράγοντες. Ήταν κομμάτι του ελληνικού κράτους μόνο για 30 χρόνια και οι Εβραίοι κάτοικοί της δεν λογαριάζονταν για 100% Ελληνες. Η Ελλάδα ήταν κατεστραμμένη και, πολύ φυσικά, η ανασυγκρότηση ήταν η άμεση προτεραιότητα. Όσοι μπορούσαν να μιλήσουν, οι Εβραίοι που επιβίωσαν μετανάστευσαν οι περισσότεροι. Και επίσης, μέρος της εξήγησης για τη σιωπή ακουμπάει στην ντροπή. Στη Θεσσαλονίκη πολλοί ήταν όσοι επωφελήθηκαν οικονομικά από την καταστροφή της εβραϊκής κοινότητας. Μια ματιά στην ιστορία του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου και στα αιτήματα περιουσιακής διεκδίκησης στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και στις αρχές του ’50 αποκαλύπτει πόσο μείζον υπήρξε αυτό το θέμα.
ΤΙ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΕΙ Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ;…..ΟΤΙ ΔΟΛΟΦΟΝΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΒΡΑΙΟΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ; ….ΚΑΙ ΠΟΙΟΙ ΑΡΠΑΞΑΝ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥΣ; ….ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΣΙΩΠΗ ΔΟΛΟΦΟΝΗΣΕ ΕΒΡΑΙΟΥΣ;…. ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ ΑΥΤΟ;…. Ο «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ» ΔΕΝ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ;…… ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΕΓΙΝΑΝ ΔΗΛΑΔΗ;…. ΜΑΣ ΛΕΕΙ Η ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ; ……ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ;….ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ» ..;…ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ;…….. ΠΟΙΟΣ;……………..
 
ΟΤΑΝ ΟΙ ΦΥΛΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΟΥ ΖΟΥΣΕ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΗΡΘΑΝ ΠΡΟΣΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΣΟΥΛΤΑΝΟΥ ΣΤΑ ΕΔΑΦΗ ΤΗΣ ΡΩΜΑΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ  ΣΥΝΑΝΤΗΣΑΝ ΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΛΗΣ ΠΟΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΑΝ ΡΩΜΑΝΙΩΤΕΣ …ΔΙΑΒΑΣΕ…. Ο εβραϊκός πληθυσμός στην Ελλάδα αυξήθηκε τα ρωμαϊκά χρόνια και αποτέλεσε τη βάση των εβραϊκών εστιών κατά τη βυζαντινή εποχή. Κατά τον 12ο αιώνα, ο περιηγητής Βενιαμίν της Τουδέλας ανέφερε την ύπαρξη εβραϊκών οικογενειών και κοινοτήτων σε πολλές πόλεις, ενώ κοινότητες υπήρχαν και στα μεγαλύτερα νησιά. Οι κύριες ασχολίες τους ήταν η υφαντουργία, η βαφή υφασμάτων και η μεταξουργία.
Οι Εβραίοι αυτοί, αποκαλούμενοι αργότερα Ρωμανιώτες, ήταν ελληνόφωνοι και σημαντικά ενσωματωμένοι στον ελληνικό πολιτισμό. Είναι χαρακτηριστικό ότι έγραφαν στα ελληνικά, χρησιμοποιώντας το εβραϊκό αλφάβητο, όπως συμβαίνει επίσης με στη Γίντις και ενίοτε στην Ισπανοεβραϊκή γλώσσα.
Οι Οθωμανικές αρχές αναγνώρισαν στους Εβραίους τα ίδια δικαιώματα που είχε κάθε μη μουσουλμανική θρησκευτική ομάδα της αυτοκρατορίας: μπορούσαν να ασκούν τη θρησκεία τους ελεύθερα και διέθεταν σχετική αυτονομία και δικαστικές αρμοδιότητες σε εσωκοινοτικά θέματα. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του δραστήριου εβραϊκού στοιχείου, οι σουλτάνοι προσκάλεσαν τους διωκόμενους Εβραίους της Ισπανίας και Πορτογαλίας που ονομάστηκαν Σεφαρδίτες (εβρ. Sepharad "Ισπανία"). Εγκαταστάθηκαν στον ελλαδικό χώρο κυρίως κατά τον 15ο αιώνα, φέρνοντας τα δικά τους ήθη και έθιμα, καθώς και τη γλώσσα τους (την Ισπανοεβραϊκή ή Λαντίνο). Ακολούθησαν αφίξεις μικρότερων ομάδων από την Ουγγαρία και τη Νότια Ιταλία.
ΤΟΥΣ  ΘΕΩΡΟΥΣΑΝ ΑΜΟΡΦΩΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΑΝΑΠΤΥΚΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ …ΦΤΩΧΟΥΣ….. ΟΙ ΡΩΜΑΝΙΩΤΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΚΑΤΑΔΟΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΕΦΡΑΔΙΤΕΣ ΟΜΟΦΥΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΥΣ ΦΟΥΡΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΙΝΑΝ ΠΡΟΦΑΣΗ ΚΑΤΟΠΙΝ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ. ΥΠΗΡΞΑΝ ΤΑ ΕΞΙΛΑΣΤΗΡΙΑ ΘΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΜΟΦΥΛΟΥΣ ΑΛΛΑ ΑΝΩΤΕΡΟΥΣ ΚΑΤ’ ΑΥΤΟΥΣ ΣΕΦΡΑΔΙΤΕΣ .
 
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30-03-08 ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
ΕΤΣΙ ΠΛΑΘΕΤΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ..!!... ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ «ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ »ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ ΕΝΤΥΠΑ , ΜΕ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ «ΣΟΒΑΡΑ» ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ…. ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΜΕΝΟΙ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ .ΝΑ ΤΟΥΣ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ .ΕΤΣΙ ΧΤΙΖΕΤΑΙ Η ΦΙΛΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΣΡΑΗΛ ΣΒΗΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΞΑΝΑΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΗΝ…!!!
ΠΗΓΕΣ ΣΧΟΛΙΩΝ
ΕΒΡΑΪΚΗ  ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΚΤΥΑΚΗ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
RENSE.COM                BARRY CHAMISH

JRBOOKSONLINE.COM   ARNOLD S. LEESE




Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.