Συνεχίζουμε τις σχολικές συνταγές.
Ε΄ Δημοτικού.
Στη σελ. 29 του β΄ τεύχους της Γλώσσας, στην ενότητα που είναι αφιερωμένη στα Χριστούγεννα, διαβάζουμε: «Τη μέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής στο σχολείο, μπορείτε να ασχοληθείτε με ζαχαροπλαστική! Φτιάξτε κορμό με μπισκότα...».
Και ακολουθεί η συνταγή. Την ημέρα της πιο όμορφης, χαρούμενης και συγκινητικής σχολικής γιορτής, τα παιδιά δεν θα ψάλλουν κάλαντα, αλλά θα μαγειρεύουν. Τι να πει κανείς;
Στ’ Δημοτικού.
Σελ 48. α΄ τεύχος Γλώσσας.
Συνταγή: «Μακαρόνια με κιμά». Στην επόμενη σελίδα συνταγή για πάρτι «Ρολό για φάγωμα» (Το οποίο είναι φτιαγμένο με τυρί, ζαμπόν, καρότα και λοιπά «χάδια της κοιλιάς»).
Σελ. 52: Συνταγή: «Φασολάκια βραστά». (Μέσω του κειμένου τα παιδιά υποτίθεται θα μάθουν την προστακτική έγκλιση. «Καθαρίστε και πλύντε τα φασολάκια...»).
Σελ. 55. Ολοσέλιδη διαφήμιση του «Ανθότυρου».
Τετράδιο Εργασιών, α΄ τεύχος, σελ. 33.
Συνταγή «Ομελέτα καραβάκι».
Σελ. 41 του ιδίου βιβλίου. Εξωτική συνταγή από τη Μοζαμβίκη: «το φούφου».
Στο β΄ τεύχος της Γλώσσας, σελ. 42-43, περιέχεται κείμενο με τίτλο «οδηγίες χρήσης καφετιέρας». Μαθαίνουν τα παιδιά να φτιάχνουν καφέ. Ερωτηθείσα η κυρά-Δραγώνα, πριν αποπεμφθεί κλωτσηδόν από το διαβίου υπουργείο τους, για την χρησιμότητα και την καταλληλότητα των κειμένων, από Θεσσαλονικιό δημοσιογράφο απάντησε: «Για να μαθαίνουν τα παιδιά να κάνουν καφέ στους γονείς τους». Ακούς απάντηση! Ας μάθουν να στρίβουν και τσιγάρο, λοιπόν. Έξοχη οικογενειακή αγωγή. (Στο Τετράδιο Εργασιών, α΄ τεύχος, στη σελ. 61 φιλοξενείται κεφάλαιο με τίτλο «Οδηγίες χρήσης κλιματιστικού». Ερωτώ: υπάρχει περίπτωση να χαλάσει το κλιματιστικό και να αναθέσουμε στο 12χρονο παιδί μας να το επισκευάσει; Να προσέχουν οι γονείς μήπως δουν καμιά φορά τον κανακάρη τους σκαρφαλωμένο σε σκάλα σκαλίζοντας και επιδιορθώνοντας το ...ψυχροαεροποιό μηχάνημα).
Α΄ Γυμνασίου.
Τετράδιο Εργασιών, Νεοελληνική Γλώσσα, σελ. 40. Συνταγή: «Σπαγγέτι μαρινάρα βήμα- βήμα».
Στις σελ. 60-80 του βιβλίου «Νεοελληνική Γλώσσα» φιλοξενείται ενότητα αφιερωμένη στη διατροφή και την υγεία. Το ίδιο είχε επαναληφθεί στην Στ΄ Δημοτικού. Σε δυο σελίδες προτείνονται προγράμματα υγιεινής διατροφής πανάκριβα κατάλληλα για εύπορους καλοφαγάδες.
Β΄ Γυμνασίου.
Τετράδιο Εργασιών, Νεοελληνικής Γλώσσας, σελ. 15.
Συνταγή: «Μαγειρίτσα με άγρια χόρτα» και δίπλα «Τσουρέκια παραδοσιακά». (Παράδοση; Τι είναι αυτό, τρώγεται;)
«Νεοελληνική Γλώσσα», σελ. 16.
Συνταγή: «Τοματοκεφτέδες» (Κυκλάδες).
Στην σελ. 118 του βιβλίου περιέχεται ένα ακατανόητο, προβληματικό κείμενο, ερανισμένο από το βιβλίο του Τ. Λενέν με τίτλο «Συμφωνία με τον διάβολο». Μια κοπέλα με το φίλο της, τον Νταβίντ, γιορτάζουν τα γενέθλιά της. Οι γονείς λείπουν. Ο Νταβίντ όμως παίρνει ναρκωτικά. Κάποια στιγμή πεινούν και η ανώνυμη νέα πετάγεται να πάρει μια πίτσα. Την αγοράζει και αίφνης θυμάται να τηλεφωνήσει σε μια γραμμή βοήθειας (S.O.S. Ναρκωτικά). Τους εξηγεί το πρόβλημα και σημειώνει τις συμβουλές πάνω στο κουτί της πίτσας. Ερώτηση: ένα τόσο σοβαρό θέμα που θερίζει εκατοντάδες οικογένειες και απειλεί απροκάλυπτα νέα παιδιά, είναι δυνατόν να αντιμετωπίζεται με τόση ελαφρότητα; Τι δουλειά έχουν οι πίτσες και οι μακαρονάδες με την φρίκη των ναρκωτικών;
Γ΄ Γυμνασίου.
Τετράδιο Εργασιών, Νεοελληνική Γλώσσα, σελ. 15 «Μια παραδοσιακή ελληνική συνταγή: κολοκυθοκεφτέδες»..
Εδώ τελειώνει η διατροφική περιήγηση στα σχολικά βιβλία. Οι συνταγές που περιέχονται είναι περίπου τριάντα (30). Τριάντα συνταγές, όταν δεν βρίσκεις στα βιβλία αυτά αριστουργήματα του ελληνικού λόγου εν τη διαχρονία του. Δηλαδή, όχι μόρφωση εδραία, αφυπνιστική και ελευθερογόνο, αλλά αποβλακωτική, στενόμυαλη, φιλήδονη, «καντιποτένια». Πουθενά ο ηρωισμός, η αυτοθυσία, το φιλότιμο, «το εύδαιμον και ελεύθερον», αλλά κιμάδες, πίτσες και κολοκυθοκεφτέδες.
Μαθαίνουμε και για το μάθημα της ιστορίας του «Νέου Λυκείου» ότι ξεπαστρεύεται με το πονήρευμα της μετατροπής του σε επιλεγόμενο. Ποιος μαθητής θα επιλέξει την όλβιον ιστορική μάθηση και παίδευση; Τι χρειάζεται η ιστορία και η μνήμη στην εποχή του μνημονίου και της υποδούλωσης; Πικρές οι ρίζες της παιδείας, πικρότεροι, δηλητήριο, και οι καρποί της. Μιζέρια, τιποτοκρατία, κατάθλιψη παντού. Ένα τεράστιο σάβανο απλώθηκε πάνω από τα πάλαι ποτέ «ρόδινα ακρογιάλια» της αγαπημένης μας πατρίδας. Μόνο μια παρήγορη φωνή μας απέμεινε: «Εν τω κόσμω θλίψην έξετε, αλλά θαρσείτε, εγώ νενίκηκα τον κόσμον».
0 Σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε