Τα ΜΜΕ Δημιουργούν μέτωπο κατά των εταιρειών νέων τεχνολογιών και τηλεπικοινωνιών
Η ταχεία επέκταση των εταιρειών από το χώρο της πληροφορικής καθώς και των τηλεπικοινωνιών στο ευρύτερο πεδίο του περιεχομένου ωθεί τις παραδοσιακές επιχειρήσεις ΜΜΕ να συνεργαστούν για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο νέο περιβάλλον.
Σε πανευρωπαϊκή συνεργασία για τα θέματα που αφορούν το νέο ψηφιακό περιβάλλον προχωρούν οι παραδοσιακοί πάροχοι περιεχομένου -ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί και οι εκδότες των εντύπων- προσαρμοζόμενοι στις νέες ισορροπίες που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά των ΜΜΕ.
Η ταχεία επέκταση των εταιρειών από το χώρο της πληροφορικής καθώς και των τηλεπικοινωνιών στο ευρύτερο πεδίο του περιεχομένου, ωθεί τις παραδοσιακές επιχειρήσεις ΜΜΕ, να συνεργαστούν για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο νέο περιβάλλον και κυρίως για να διαφυλάξουν τα δικαιώματα του περιεχομένου που παράγουν και το οποίο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από παρόχους συμπληρωματικών υπηρεσιών.
Το παράδειγμα των news readers, είναι μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εκμετάλλευσης περιεχομένου, ενώ από την άλλη οι νέες ισορροπίες που τελούν υπό διαμόρφωση στο χώρο των εκπομπών και των συχνοτήτων καθώς και του διαδικτύου, βάζουν νέους παίκτες με διαφορετικά ωστόσο δικαιώματα και υποχρεώσεις στην ευρύτερη αγορά του περιεχομένου.
Συνεργασία με ευρύ ορίζοντα
Στην πραγματικότητα η συνεργασία αυτή μεταξύ των παραδοσιακών παρόχων περιεχομένου, προέκυψε τον τελευταίο χρόνο αρχίζοντας από διαφορετικές θέσεις εκκίνησης. Οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, μαζί με τους εκδότες των εντύπων, ζήτησαν πριν από μερικούς μήνες από την Ε.Ε. να προστατεύσει τα δικαιώματά τους από στρεβλώσεις που μπορεί να προκαλέσει η χρήση των κονδυλίων του δημοσίου από τους κρατικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς για την ανάπτυξη εφαρμογών στο διαδίκτυο.
Λίγους μήνες μετά, οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί συνασπίσθηκαν και με τους δημόσιους φορείς προκειμένου να προωθήσουν στο επίπεδο της Ε.Ε., τα κοινά συμφέροντα της βιομηχανίας του broadcasting, στο θέμα των συχνοτήτων και ειδικότερα στο ζήτημα του ψηφιακού μερίσματος.
Στην τρέχουσα περίοδο, το σύνολο των παραδοσιακών παρόχων, ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί -ιδιωτικοί και δημόσιοι- και εκδότες εντύπων -το lobby των παραδοσιακών παρόχων-, συνασπίζονται για να διασφαλίσουν το περιεχόμενο και τις δραστηριότητές τους στο ψηφιακό περιβάλλον.
Συνέπεια της ευρύτερης αυτής συνεννόησης ήταν, στη Γερμανία για παράδειγμα, η πρόσφατη κοινή προσπάθεια της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD, με τον Όμιλο Axel Springer, αλλά και με την Pro.Sieben.Sat.1, για θέματα που αφορούν στη διαχείριση του περιεχομένου των μέσων που διαθέτουν από εταιρείες του χώρου της πληροφορικής και της κινητής τηλεφωνίας.
Και στις ΗΠΑ
Επισημαίνεται ότι το θέμα της προστασίας του περιεχομένου, τόσο των εντύπων όσο και των οπτικοακουστικών έργων απασχολεί και την αγορά των ΗΠΑ. Πριν από μερικούς μήνες ο Ρούπερτ Μέρντοχ είχε θέσει έντονα το ζήτημα της παροχής του περιεχομένου των εφημερίδων του από τρίτους Google , μέσω των υπηρεσιών ειδήσεων που παρέχουν κάνοντας λόγο μάλιστα για «κλοπή περιεχομένου».
Την ίδια ώρα στο χώρο των broadcasters στις ΗΠΑ, η Apple αναπτύσσει με ταχείς ρυθμούς υπηρεσίες τηλεόρασης, ενώ στον ίδιο δρόμο κινείται και η Google, ετοιμάζοντας το Google TV. Στο χώρο της παροχής περιεχομένου -κυρίως ψυχαγωγικού- μπαίνουν με σταθερά βήματα και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες αναζητούν νέους διαύλους για να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή και βέβαια για να μειώσουν το κόστος των υπηρεσιών που προσφέρουν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1919856
Σε πανευρωπαϊκή συνεργασία για τα θέματα που αφορούν το νέο ψηφιακό περιβάλλον προχωρούν οι παραδοσιακοί πάροχοι περιεχομένου -ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί, δημόσιοι και ιδιωτικοί και οι εκδότες των εντύπων- προσαρμοζόμενοι στις νέες ισορροπίες που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά των ΜΜΕ.
Η ταχεία επέκταση των εταιρειών από το χώρο της πληροφορικής καθώς και των τηλεπικοινωνιών στο ευρύτερο πεδίο του περιεχομένου, ωθεί τις παραδοσιακές επιχειρήσεις ΜΜΕ, να συνεργαστούν για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο νέο περιβάλλον και κυρίως για να διαφυλάξουν τα δικαιώματα του περιεχομένου που παράγουν και το οποίο με τον ένα ή τον άλλο τρόπο γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης από παρόχους συμπληρωματικών υπηρεσιών.
Το παράδειγμα των news readers, είναι μια από τις χαρακτηριστικές περιπτώσεις εκμετάλλευσης περιεχομένου, ενώ από την άλλη οι νέες ισορροπίες που τελούν υπό διαμόρφωση στο χώρο των εκπομπών και των συχνοτήτων καθώς και του διαδικτύου, βάζουν νέους παίκτες με διαφορετικά ωστόσο δικαιώματα και υποχρεώσεις στην ευρύτερη αγορά του περιεχομένου.
Συνεργασία με ευρύ ορίζοντα
Στην πραγματικότητα η συνεργασία αυτή μεταξύ των παραδοσιακών παρόχων περιεχομένου, προέκυψε τον τελευταίο χρόνο αρχίζοντας από διαφορετικές θέσεις εκκίνησης. Οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί, μαζί με τους εκδότες των εντύπων, ζήτησαν πριν από μερικούς μήνες από την Ε.Ε. να προστατεύσει τα δικαιώματά τους από στρεβλώσεις που μπορεί να προκαλέσει η χρήση των κονδυλίων του δημοσίου από τους κρατικούς ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς για την ανάπτυξη εφαρμογών στο διαδίκτυο.
Λίγους μήνες μετά, οι ιδιωτικοί ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί συνασπίσθηκαν και με τους δημόσιους φορείς προκειμένου να προωθήσουν στο επίπεδο της Ε.Ε., τα κοινά συμφέροντα της βιομηχανίας του broadcasting, στο θέμα των συχνοτήτων και ειδικότερα στο ζήτημα του ψηφιακού μερίσματος.
Στην τρέχουσα περίοδο, το σύνολο των παραδοσιακών παρόχων, ραδιοτηλεοπτικοί σταθμοί -ιδιωτικοί και δημόσιοι- και εκδότες εντύπων -το lobby των παραδοσιακών παρόχων-, συνασπίζονται για να διασφαλίσουν το περιεχόμενο και τις δραστηριότητές τους στο ψηφιακό περιβάλλον.
Συνέπεια της ευρύτερης αυτής συνεννόησης ήταν, στη Γερμανία για παράδειγμα, η πρόσφατη κοινή προσπάθεια της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ARD, με τον Όμιλο Axel Springer, αλλά και με την Pro.Sieben.Sat.1, για θέματα που αφορούν στη διαχείριση του περιεχομένου των μέσων που διαθέτουν από εταιρείες του χώρου της πληροφορικής και της κινητής τηλεφωνίας.
Και στις ΗΠΑ
Επισημαίνεται ότι το θέμα της προστασίας του περιεχομένου, τόσο των εντύπων όσο και των οπτικοακουστικών έργων απασχολεί και την αγορά των ΗΠΑ. Πριν από μερικούς μήνες ο Ρούπερτ Μέρντοχ είχε θέσει έντονα το ζήτημα της παροχής του περιεχομένου των εφημερίδων του από τρίτους Google , μέσω των υπηρεσιών ειδήσεων που παρέχουν κάνοντας λόγο μάλιστα για «κλοπή περιεχομένου».
Την ίδια ώρα στο χώρο των broadcasters στις ΗΠΑ, η Apple αναπτύσσει με ταχείς ρυθμούς υπηρεσίες τηλεόρασης, ενώ στον ίδιο δρόμο κινείται και η Google, ετοιμάζοντας το Google TV. Στο χώρο της παροχής περιεχομένου -κυρίως ψυχαγωγικού- μπαίνουν με σταθερά βήματα και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες αναζητούν νέους διαύλους για να φτάσουν στον τελικό καταναλωτή και βέβαια για να μειώσουν το κόστος των υπηρεσιών που προσφέρουν.
ΣΤΕΛΙΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ - sioan@naftemporiki.gr
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1919856
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε