-->

Header Ads

Αυτοί θα αποφασίσουν για τις νέες φρεγάτες ;...Ω Θεέ μου...!!!



Διαβάζουμε την είδηση στον enikos .gr   .....Πρωτότυπος τίτλος  ......«Βράζουν» με την ΓΔΑΕΕ: Πώς ο Στρατός έχασε πάνω από 50 τεθωρακισμένα Μ1117 δωρεάν από τις ΗΠΑ...




του Χρήστου Μαζανίτη

Καθόλου καλό δεν είναι το κλίμα για την Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ). Τόσο στην κυβέρνηση όσο και στο ΓΕΣ «βράζουν» με τις αναιτιολόγητες καθυστερήσεις από την ΓΔΑΕΕ για την προμήθεια των συνολικά 1.200 θωρακισμένων Μ1117, δωρεάν από τα αποθέματα των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.

Όπως έχουμε επανηλειμμένα γράψει στο enikos.gr από τον περασμένο Νοέμβριο το αρμόδιο κλιμάκιο του ΓΕΣ περίμενε να πάρει το πολυπόθητο έγγραφο από την ΓΔΑΕΕ που θα άναβε το «πράσινο φως» για να μεταβεί στο Βισμπάντεν της Γερμανίας. Εκει όπου εδρεύει η Ευρωπαϊκή Δύναμη των ΗΠΑ και υπήρχαν διαθέσιμα 80 Μ1117 σε άριστη κατάσταση.
Τελικά, η ΓΔΑΕΕ έστειλε το σχετικό έγγραφο μόλις πριν από λίγες ημέρες. Το ΓΕΣ κινήθηκε ταχύτατα. Έστειλε το κλιμάκιο στην Γερμανία όμως ήταν... αργά, αφού έχουν απομείνει λιγότερα από 30 οχήματα διαθέσιμα !
Όπως πληροφορούμαστε για το θέμα έχει ενημερωθεί σε κεντρικό επίπεδο η κυβέρνηση, που δεν μπορεί να κρύψει την δυσφορία της από την εξέλιξη του προγράμματος. Τα Μ1117 είναι προγραμματισμένο να ενισχύσουν τα σύνορα με την Τουρκία στον Έβρο.


....

Είναι ίσως φαντασία μας ότι θα χρειαστούμε να αγοράσουμε κανονικά (από μεσάζοντες...!!!) τώρα (πλέον)  οχήματα για να προστατεύσουμε τα σύνορα της πατρίδας ...!!


Η αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ θεωρείται εξίσου σημαντική για το Πολεμικό Ναυτικό (στη φωτ. η φρεγάτα «Σαλαμίς»).

Αυτοί λοιπόν θα αποφασίσουν ποιες φρεγάτες και όχι μόνον χρειάζεται η πατρίδα...!!!!!


ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΤΗΝ «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»..

Ναυμαχία υπερδυνάμεων για τη φρεγάτα του Πολεμικού Ναυτικού

Βασίλης Νέδος
20.04.2021 • 08:10
Η κυβερνητική απόφαση για την ανανέωση του οπλοστασίου, τον εκσυγχρονισμό υφισταμένων συστημάτων και την απόκτηση νέων προχωρά τις τελευταίες εβδομάδες με ιδιαίτερα ταχείς ρυθμούς. Η προμήθεια της νέας φρεγάτας του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) παραμένει το πλέον περίπλοκο ζήτημα και τις τελευταίες εβδομάδες κυβερνήσεις και εταιρείες που επιθυμούν να επιλεγεί το πλοίο που προτείνουν προχωρούν σε επίσημες παρουσιάσεις, στην προσπάθεια να ανταγωνιστούν αποτελεσματικότερα. 

Υψηλόβαθμες πηγές του υπουργείου Εθνικής Αμυνας αναφέρουν ότι το επίπεδο των προτάσεων είναι τις περισσότερες φορές πολύ υψηλό, με αποτέλεσμα η επιλογή φρεγάτας να γίνεται έργο εξαιρετικά δύσκολο. Μόνο μέσα στο προηγούμενο δεκαήμερο, από το γραφείο του υπουργού Νίκου Παναγιωτόπουλου πέρασαν οι πρέσβεις Ολλανδίας, Ισπανίας, Γερμανίας και Βρετανίας. Μάλιστα, μαζί με την πρέσβειρα της Βρετανίας, τον κ. Παναγιωτόπουλο επισκέφθηκε ο υπουργός Αμυντικών Εξοπλισμών του Ηνωμένου Βασιλείου Τζέρεμι Κουίν. Επίσης, η Naval Group παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες στη γαλλική πρεσβεία την πρότασή της για το Π.Ν., ενώ φαίνεται ότι το επόμενο διάστημα ακολουθούν και άλλοι. Ενδεικτικό του ανταγωνισμού που υπάρχει είναι ότι πλέον έχουν μειωθεί δραματικά και οι χρόνοι παράδοσης του πρώτου πλοίου το οποίο κάθε πλευρά προτείνει στο Π.Ν. Οι Γάλλοι υπόσχονται παράδοση σε λιγότερο από 40 μήνες, οι Ισπανοί σε 35 μήνες και οι Ολλανδοί σε μόλις 30.

Από την πλευρά της Ολλανδίας υπάρχει πλέον διαμορφωμένη πρόταση για τη ναυπήγηση τεσσάρων φρεγατών τύπου Sigma 11515 της Damen. Η ενδιάμεση λύση δύναται να επεκταθεί από τις δύο φρεγάτες τύπου «Μ» σε τέσσερις, δηλαδή τις δύο του βασιλικού ολλανδικού ναυτικού και ακόμη δύο του βελγικού. Οι Γάλλοι προωθούν τέσσερις FDI και ως ενδιάμεση λύση το αντιτορπιλικό Latouche-Treville και τη φρεγάτα Jean Bart. Οι Βρετανοί της Babcock προτείνουν την Arrowhead 140 με ενδιάμεση λύση Type 23, ενώ οι Ισπανοί προωθούν ένα πλοίο 6.000 τόνων την F-110 και ως ενδιάμεση λύση δύο νέες Α-3000. 

Δεν περνάει αδιάφορη η ιδιαίτερης δυναμικότητας ιταλική πρόταση για FREMM, η οποία περιλαμβάνει τις Maestrale ως ενδιάμεση λύση. Πριν από λίγες ημέρες στο γραφείο του κ. Παναγιωτόπουλου βρέθηκε ο πρέσβης της Γερμανίας Ερνστ Ράιχελ, ενώ την επόμενη μέρα εκπρόσωποι της ThyssenKrupp επισκέφθηκαν τη Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ). Αν και το πρωταρχικό θέμα συζήτησης ήταν το υφιστάμενο πρόγραμμα προμήθειας τορπιλών, αλλά και η επέκτασή του, οι Γερμανοί θα κατέλθουν και αυτοί με ανανεωμένη πρόταση. Απομένει να προτείνουν κάποια ενδιάμεση λύση.

Στην πραγματικότητα αυτή είναι και η αμερικανική εκκρεμότητα. Μετά την αποστολή της απαραίτητης LOR που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και τις απαιτήσεις του Π.Ν. για την τελική διαμόρφωση της φρεγάτας MMSC, η Αθήνα περιμένει αν το αμερικανικό ναυτικό μπορεί να προτείνει κάποια ενδιάμεση λύση που να ικανοποιεί τις επιχειρησιακές ανάγκες στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Σε μια νέα τροπή των πραγμάτων τις προηγούμενες ημέρες, ένα αρχικό σκαρίφημα για τη ναυπήγηση μιας φρεγάτας που θα έχει χαρακτηριστικά παρόμοια με τα αντιτορπιλικά Arleigh Burke και σημαντικά μικρότερο εκτόπισμα παρουσιάστηκε στο Π.Ν. από τον τοπικό εκπρόσωπο μιας παλιάς και σεβαστής αμερικανικής εταιρείας, της Gibbs & Cox. Η συζήτηση είναι καθαρά θεωρητική σε αυτή τη φάση. Πέρα από αυτή την πρόταση υπάρχουν και άλλες που έχουν κατατεθεί, περισσότερο σε μορφή πιθανού ενδιαφέροντος, παρά ουσιαστικής σημασίας. Για αυτό και στην πραγματικότητα δεν μπορεί να αξιολογηθούν, καθώς δεν αποτελούν ολοκληρωμένες προτάσεις, αλλά μάλλον εκδήλωση προθέσεων.

Σε κάθε περίπτωση, το (νέο) δίμηνο που έχει παραχωρηθεί από την κυβέρνηση για τη λήψη τελικής απόφασης τελειώνει τον Ιούνιο και η πίεση είναι ασφυκτική όχι μόνο λόγω της ανάγκης να επιλυθεί μια μακρόχρονη εκκρεμότητα, αλλά και διότι κάθε εβδομάδα προσθέτει και άλλη καταπόνηση στις ήδη πολυκαιρισμένες φρεγάτες του Π.Ν. «Αγκάθι» στη διαδικασία αποτελεί και η εγχώρια παραγωγή. Εως τώρα δεν έχει καταστεί δυνατόν να βρεθεί ένας τρόπος αναβίωσης υφιστάμενων ναυπηγείων (Σκαραμαγκάς και Ελευσίνα), ενώ πλέον γίνονται σοβαρές συζητήσεις για συνεργασία με τρίτο ναυπηγείο, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι πράγματι, η Ελλάδα είναι δυνατόν να ναυπηγήσει και να αναπτύξει εγχώρια τα πλοία που θα προμηθευτεί από το εξωτερικό.

ΧΩΡΙΣ ΣΧΟΛΙΑ....!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.