Πολεμική Αεροπορία: Με τα αναβαθμισμένα, σε επίπεδο Viper, F-16 απαντά η Ελλάδα στις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο
Δύο μονοθέσια F-16, τα πρώτα που αναβαθμίστηκαν από Block 52+ και Block 52+ Advanced, σε επίπεδο Viper απογειώνονται σήμερα και αύριο, για την παρθενική τους πτήση, από τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στο αεροδρόμιο της Τανάγρας - Ποια είναι τα ατού των Viper
Με την πρώτη επιχειρησιακή πτήση δύο εκσυγχρονισμένων μαχητικών F-16 Block - 70 Viper (σ.σ. «Οχιά» στα ελληνικά) απαντά η χώρα μας στις απανωτές τουρκικές προκλήσεις και τη ρητορική αμφισβήτησης της κυριαρχίας των ελληνικών νησιών του Αιγαίου, στην οποία έχουν επιδοθεί τις τελευταίες εβδομάδες τόσο ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, όσο και μία πλειάδα αξιωματούχων της κυβέρνησής του.
Σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για δύο μονοθέσια F-16, τα πρώτα που αναβαθμίστηκαν από Block 52+ και Block 52+ Advanced, σε επίπεδο Viper και τα οποία σήμερα και αύριο απογειώνονται από τις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, προκειμένου να πραγματοποιήσουν την παρθενική τους πτήση στο Αιγαίο.
Να σημειώσουμε πως το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει αναθέσει στην ΕΑΒ την αναβάθμιση 83 F-16 Block 52+ και Block 52+ Advanced, σε επίπεδο Viper, με τα πρώτα 6 από αυτά, βάση χρονοδιαγράμματος, να παραδίδονται στην Πολεμική μας Αεροπορία μέσα στο 2022. Σύμφωνα με πληροφορίες, ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας σε συνεργασία με τους εργαζομένους, καταβάλει προσπάθειες ώστε και λόγω της τεταμένης κατάστασης με την Τουρκία, να αυξηθεί ο αριθμός απόδοσης των μαχητικών στην Π.Α. με στόχο να φτάσουν τα 8 έως το τέλος του έτους.
Την ίδια στιγμή με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες αναβάθμισης σε επίπεδο Viper και στα δύο πρώτα διθέσια F-16 τα οποία πρόκειται να αποδοθούν στην Πολεμική μας Αεροπορία εντός του Σεπτεμβρίου, με στόχο να ξεκινήσει άμεσα και η εκπαίδευση των νέων πιλότων πάνω στο χειρισμό τους. Να σημειώσουμε πως η περαιτέρω εκπαίδευση ακόμη και των έμπειρων πιλότων στα F-16 Block - 70 Viper κρίνεται επιβεβλημένη, δεδομένου ότι επί της ουσίας μετά την αναβάθμισή τους τα εν λόγω αεροσκάφη αποκτούν επιπλέον δυνατότητες τόσο σε ότι αφορά το ραντάρ και την επιβιωσιμότητά τους εν καιρώ πολέμου, (προβλέπεται η ενσωμάτωση αναβαθμισμένου υπολογιστή μάχης και αποστολής, νέα διαμόρφωση πιλοτηρίου κτλ) όσο και στα όπλα που θα μπορούν να φέρουν, σε σημείο που κύκλοι της Π.Α. κάνουν λόγο για ένα εντελώς καινούργιο αεροσκάφος, ικανό να κάνει τη διαφορά στο Αιγαίο.
Ένα από τα μεγάλα ατού των Viper, είναι το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA, το οποίο σε συνδυασμό με το σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 16 και τα νέα οπλικά συστήματα που θα φέρει το αεροπλάνο, αναμένεται να δώσουν στην Ελλάδα την απόλυτη αεροπορική υπεροχή στο Αιγαίο. Προς αυτή την κατεύθυνση με εντατικούς ρυθμούς προχωρούν στις ΗΠΑ και οι εργασίες επιβεβαίωσης του λογισμικού των Viper μέσα από συνεχείς δοκιμαστικές πτήσεις του πρωτοτύπου. Να σημειώσουμε πως οι πτήσεις των 4 πρώτων αεροσκαφών θα γίνουν με ενδιάμεσο λογισμικό το οποίο έχει εγκαταστήσει προσωρινά η Lockheed Martin.
Να επισημάνουμε πως η αναβάθμιση των 83 Block 52+ και Block 52+ Advanced, σε επίπεδο Viper, πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2028, με την Πολεμική Αεροπορία, να αποκτά 4 ετοιμοπόλεμες Μοίρες. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, σε συνδυασμό με τα 24 Rafale που ήδη βρίσκονται σε διαδικασία ένταξης στην Πολεμική μας Αεροπορία, αλλά και την προμήθεια των 3 γαλλικών φρεγατών Belharra, δίνουν στην χώρα μας ένα τεράστιο πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας, μετατρέποντας επί της ουσίας την Ελλάδα, σε περιφερειακή υπερδύναμη στην περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε