-->

Header Ads

Alec Issigonis: Ο Έλληνας που σχεδίασε το πιο θρυλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών


Ο Αλέξανδρος Άρνολντ Κωνσταντίνος Ισιγώνης στο τιμόνι ενός Μini Morris 

Το Mini προκάλεσε αίσθηση με το σχεδιασμό και το μικρό του μέγεθος στα τέλη της δεκαετίας του 1950 χάρη στον σχεδιαστή του, τον Alec Issigonis.

Το να φτάσει σε αυτό το σημείο δεν ήταν εύκολο. Ωστόσο, η ιστορία του αποδεικνύει: μην εγκαταλείπεις ποτέ τα όνειρά σου ακόμα κι αν η ζωή σου βάζει εμπόδια.


mini.com

Ο Alec Issigonis (Sir Alexander Arnold Constantine Issigonis) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Ο πατέρας του, ένας επιτυχημένος και πλούσιος μηχανικός ναυπηγικής, ήταν ελληνικής καταγωγής αλλά είχε βρετανικό διαβατήριο. Η μητέρα του ήταν από τη Βαυαρία. Το 1922 η οικογένεια έφυγε από την Τουρκία για την Αγγλία, καθώς όλοι οι Βρετανοί εκδιώχθηκαν από τη χώρα. Ο πατέρας του, ωστόσο, δεν επέζησε της φυγής.

Ο Ισιγόνης είχε το όνειρο να γίνει μηχανικός αυτοκινήτων από μικρή ηλικία. Από το 1925-1928 σπούδασε μηχανικός στο Battersea Polytechnic του Λονδίνου. Άριστος στο μηχανικό σχέδιο, αλλά απέτυχε τρεις φορές στις εξετάσεις των μαθηματικών. Κατάφερε να πάρει το Δίπλωμά του, αλλά δεν έγινε δεκτός σε ανώτερες σπουδές.

Το 1928 η πρώτη του δουλειά ήταν στο γραφείο σχεδιασμού της Gillett, μιας εταιρείας μηχανικών στο Λονδίνο. Το 1934 ο Ισιγόνης προσκλήθηκε να εργαστεί στο γραφείο σχεδίων της Humber Ltd στο Κόβεντρι. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου άρχισε να κατασκευάζει έναν ειδικό δρομέα ταχύτητας με έναν φίλο.


Ο Ισιγώνης στο τιμόνι ενός mini 

Σε ηλικία 30 ετών εργάστηκε στο Τμήμα Μηχανικών της Morris και γιόρτασε την πρώτη του επιτυχία με την κατασκευή του Morris Minor. Όταν ο Morris και ο Austin συγχωνεύθηκαν για να σχηματίσουν τη British Motor Corporation το 1952, ο Ισιγόνης αποφάσισε να εγκαταλείψει την εταιρεία. Στη συνέχεια μετακόμισε στο Alvis, όπου εργάστηκε για την ανάπτυξη ενός πολυτελούς σαλόνι, αλλά το έργο έπρεπε να διακοπεί για λόγους κόστους. Στη συνέχεια, ο Ισιγόνης επέστρεψε στη British Motor Corporation, όπου η επιρροή πολλών πολιτικών παραγόντων τον οδήγησε στη μεγάλη του ανακάλυψη.

Η πετρελαϊκή κρίση πυροδότησε την ιδέα

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Βρετανία είχε τον έλεγχο της διώρυγας του Σουέζ, η οποία χρησίμευε ως σημαντική πηγή πετρελαίου, αλλά αυτό άλλαξε κατά τη λεγόμενη κρίση του Σουέζ το 1956. Η απώλεια της βρετανικής κυριαρχίας οδήγησε όχι μόνο σε πολιτική ήττα αλλά και σε μια πετρελαϊκή κρίση. Για τον Alec Issigonis ήταν η ευκαιρία να αποδείξει τον εαυτό του. Στόχος: ένα αυτοκίνητο με πολύ χώρο στο εσωτερικό με ελάχιστες διαστάσεις έξω, καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, άψογα χαρακτηριστικά οδήγησης, ανώτερη οικονομία καυσίμου και πολύ προσιτή τιμή. Αυτό ακριβώς έκανε. Και το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία κάτι παραπάνω από ένα οικονομικό αυτοκίνητο.

Τελικά, το αυτοκίνητο που εκείνος σχεδίασε στοχεύοντας στις μάζες της εργατικής τάξης, έγινε σύμβολο του στάτους στην τρελή εποχή των Sixties. Το Mini κόστιζε τότε λιγότερα από 1.000 δολάρια και ήταν το δεύτερο φθηνότερο αυτοκίνητο που μπορούσε κανείς να αγοράσει στη Βρετανία. Όμως οι πιο διάσημοι θαυμαστές του, όπως ο Μικ Τζάγκερ των Rolling Stones, ο Τζον Λένον και τα υπόλοιπα σκαθάρια των Beatles ή ο Έντσο Φεράρι, οδηγούσαν τις πιο ακριβές εκδόσεις του μοντέλου. Άλλωστε οι επιτυχίες του Mini Cooper (το οποίο είχε δημιουργηθεί σε συνεργασία με τον οδηγό αγώνων Τζον Κούπερ) στο ράλι του Μόντε Κάρλο εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του, ενώ η εμφάνιση του αυτοκινήτου στην ταινία «The Italian Job», πλάι στον Μάικλ Κέιν, του προσέδωσε έναν καλτ χαρακτήρα.

Το Mini έγινε γρήγορα λατρεία και είχε ενθουσιώδεις θαυμαστές σε όλο τον κόσμο. Δεκαετίες αργότερα, παρά τις τεράστιες περαιτέρω εξελίξεις, το όχημα δεν έχει χάσει τίποτα από την αρχική του γοητεία. Και ο Αλέκ Ισιγώνης; Λοιπόν, έμεινε στην ιστορία ως ο πατέρας του Mini και μάλιστα ανατράφηκε σε ευγενείς για τις υπηρεσίες του.

από mini.com

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.