Το «αεροπλανοφόρο» της Μεσογείου φόβητρο για την Τουρκία: Η ενίσχυση με τα Viper, ο ναύσταθμος και η αναβαθμισμένη αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία «Κρητών»
του Κώστα Σαρικά -
Με βάση το πλωτό αεροπλανοφόρο της Ανατολικής Μεσογείου και με την υποστήριξη από την αεράμυνα της Κρήτης, τα Ελληνικά Viper μπορούν να μετατρέψουν σε «no fly zone» την περιοχή Ανατολικά και κυρίως Νότια, όπου οι γείτονες δείχνουν πρόθεση να επιχειρήσουν στο επόμενο διάστημα έρευνες ή ακόμα και γεωτρήσεις.
Τα πρώτα δύο αναβαθμισμένα μαχητικά F-16 Viper εδώ και περισσότερο από ένα μήνα βρίσκονται στην πρώτη από τις πέντε συνολικά φωλιές τους, που δεν είναι άλλη από την 343 Πολεμική Μοίρα ‘’Αστέρι’’ στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα. Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα αλλά και στον αέρα έχει ήδη ολοκληρωθεί η αναβάθμιση και βρίσκεται στο στάδιο των τελικών δοκιμών ένα ακόμη μαχητικό και πλέον είναι θέμα ημερών να πετάξει και αυτό προς την Κρήτη.
Έως τα τέλη του 2023 η Μοίρα ‘’Αστέρι’’ θα διαθέτει στο σύνολο της μαχητικά Viper. Θα είναι η πιο ισχυρή Μοίρα F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας και μαζί με την 332 ‘’Γεράκι’’ των Rafale θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για τα «μπλε» φτερά. Θα ακολουθήσει σύμφωνα με τον σχεδιασμό της HAF να εξοπλίζεται με Viper και η δεύτερη Πολεμική Μοίρα της Σούδας η 340 ‘’Αλεπού’’ μετατρέποντας την 115 Πτέρυγα Μάχης κυριολεκτικά σε φόβητρο για την Τουρκική αεροπορία. Άλλωστε ο ρόλος και των δύο Πολεμικών Μοιρών της Σούδας από το 2020 όταν ξέσπασε η κρίση με την Τουρκία είναι κάτι παραπάνω από αναβαθμισμένος.
Τα «γεράκια» της Κρήτης είναι αυτά που σήκωσαν και σηκώνουν το κύριο βάρος ελέγχου του Νοτιοανατολικού FIR Αθηνών έως και το ακριτικό Καστελόριζο όπου παρατηρείται ο μεγαλύτερος αριθμός παραβιάσεων από τα Τουρκικά μαχητικά και μη επανδρωμένα. Όπως επίσης έχουν την ευθύνη λόγω εγγύτητας να υψώσουν αν απαιτηθεί ασπίδα πάνω από τη θαλάσσια περιοχή ανατολικά και νότια της Κρήτης την οποία «σημαδεύει» η Άγκυρα με το παράνομο Τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Με τους γείτονες να έχουν ήδη πάρει δείγματα γραφής και να έχουν διαπιστώσει ότι εκεί οι δύο Πολεμικές Μοίρες της Κρήτης έχουν το πάνω χέρι. Πόσο μάλλον από δω και στο εξής ενισχυμένες με μαχητικά Viper τα οποία διαθέτουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα έναντι των Tουρκικών F-16C/D. Με βάση το πλωτό αεροπλανοφόρο της Ανατολικής Μεσογείου και με την υποστήριξη από την αεράμυνα της Κρήτης τα Ελληνικά Viper μπορούν να μετατρέψουν σε «no fly zone» την περιοχή Ανατολικά και κυρίως Νότια όπου οι γείτονες δείχνουν πρόθεση να επιχειρήσουν στο επόμενο διάστημα έρευνες ή ακόμα και γεωτρήσεις.
Όμως ανάλογο ίσως και μεγαλύτερο πλεονέκτημα διαθέτει ο Ελληνικός Στόλος στην ίδια περιοχή αν μετρήσει κανείς τις συνθήκες και τις ταχύτητες με τις οποίες κινούνται οι Μονάδες επιφανείας αλλά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Η αναβάθμιση του Ναυστάθμου της Σούδας έχει ήδη δώσει τη δυνατότητα μόνιμης παρουσίας αυξημένου αριθμού πλοίων ενώ καίριο για τον ανεφοδιασμό ρόλο έχει και η μικρή μεν αλλά σημαντική Ναυτική Βάση στο Κυριαμάδι στο Ανατολικό άκρο της Κρήτης. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο οι Μονάδες του ΠΝ μπορούν να πλεύσουν στις θαλάσσιες περιοχές Ελληνικών Κυριαρχικών Δικαιωμάτων την ώρα που τα Τουρκικά πολεμικά πλοία θα έχουν ως κοντινότερη Βάση εκκίνησης και ανεφοδιασμού το Ακσάζ απέναντι από τη Ρόδο.
Όμως το τελευταίο διάστημα εκτός το πολύ ισχυρό αεροναυτικό αποτύπωμα που έχουν στην Κρήτη οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σημαντική φαίνεται ότι είναι και η ενίσχυση των χερσαίων δυνάμεων που υπάρχουν πάνω στο νησί με αιχμή την 5Η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία ‘’Κρητών’’ με έδρα τα Χανιά. Με πέντε πλέον πανίσχυρα βαριά οπλισμένα Τάγματα και πλήρη στελέχωση αποτελεί Σχηματισμό-εργαλείο στη διάθεση του Διοικητή της ΑΣΔΕΝ όπου ανήκει. Η υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα της Ταξιαρχίας πιστοποιήθηκε πρόσφατα μάλιστα από τον ίδιο τον Γενικό Επιθεωρητή Στρατού καταδρομέα Αντιστράτηγο Νικόλαο Φλάρη. Αποστολή της Α/Μ ΤΑΞ είναι η ταχεία αντίδραση στο Νότιο Αιγαίο και ενίσχυση της άμυνας των νησιών.
Με βάση το πλωτό αεροπλανοφόρο της Ανατολικής Μεσογείου και με την υποστήριξη από την αεράμυνα της Κρήτης, τα Ελληνικά Viper μπορούν να μετατρέψουν σε «no fly zone» την περιοχή Ανατολικά και κυρίως Νότια, όπου οι γείτονες δείχνουν πρόθεση να επιχειρήσουν στο επόμενο διάστημα έρευνες ή ακόμα και γεωτρήσεις.
Τα πρώτα δύο αναβαθμισμένα μαχητικά F-16 Viper εδώ και περισσότερο από ένα μήνα βρίσκονται στην πρώτη από τις πέντε συνολικά φωλιές τους, που δεν είναι άλλη από την 343 Πολεμική Μοίρα ‘’Αστέρι’’ στην 115 Πτέρυγα Μάχης στη Σούδα. Ήδη στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Τανάγρα αλλά και στον αέρα έχει ήδη ολοκληρωθεί η αναβάθμιση και βρίσκεται στο στάδιο των τελικών δοκιμών ένα ακόμη μαχητικό και πλέον είναι θέμα ημερών να πετάξει και αυτό προς την Κρήτη.
Έως τα τέλη του 2023 η Μοίρα ‘’Αστέρι’’ θα διαθέτει στο σύνολο της μαχητικά Viper. Θα είναι η πιο ισχυρή Μοίρα F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας και μαζί με την 332 ‘’Γεράκι’’ των Rafale θα αποτελούν την αιχμή του δόρατος για τα «μπλε» φτερά. Θα ακολουθήσει σύμφωνα με τον σχεδιασμό της HAF να εξοπλίζεται με Viper και η δεύτερη Πολεμική Μοίρα της Σούδας η 340 ‘’Αλεπού’’ μετατρέποντας την 115 Πτέρυγα Μάχης κυριολεκτικά σε φόβητρο για την Τουρκική αεροπορία. Άλλωστε ο ρόλος και των δύο Πολεμικών Μοιρών της Σούδας από το 2020 όταν ξέσπασε η κρίση με την Τουρκία είναι κάτι παραπάνω από αναβαθμισμένος.
Τα «γεράκια» της Κρήτης είναι αυτά που σήκωσαν και σηκώνουν το κύριο βάρος ελέγχου του Νοτιοανατολικού FIR Αθηνών έως και το ακριτικό Καστελόριζο όπου παρατηρείται ο μεγαλύτερος αριθμός παραβιάσεων από τα Τουρκικά μαχητικά και μη επανδρωμένα. Όπως επίσης έχουν την ευθύνη λόγω εγγύτητας να υψώσουν αν απαιτηθεί ασπίδα πάνω από τη θαλάσσια περιοχή ανατολικά και νότια της Κρήτης την οποία «σημαδεύει» η Άγκυρα με το παράνομο Τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Με τους γείτονες να έχουν ήδη πάρει δείγματα γραφής και να έχουν διαπιστώσει ότι εκεί οι δύο Πολεμικές Μοίρες της Κρήτης έχουν το πάνω χέρι. Πόσο μάλλον από δω και στο εξής ενισχυμένες με μαχητικά Viper τα οποία διαθέτουν ξεκάθαρο πλεονέκτημα έναντι των Tουρκικών F-16C/D. Με βάση το πλωτό αεροπλανοφόρο της Ανατολικής Μεσογείου και με την υποστήριξη από την αεράμυνα της Κρήτης τα Ελληνικά Viper μπορούν να μετατρέψουν σε «no fly zone» την περιοχή Ανατολικά και κυρίως Νότια όπου οι γείτονες δείχνουν πρόθεση να επιχειρήσουν στο επόμενο διάστημα έρευνες ή ακόμα και γεωτρήσεις.
Όμως ανάλογο ίσως και μεγαλύτερο πλεονέκτημα διαθέτει ο Ελληνικός Στόλος στην ίδια περιοχή αν μετρήσει κανείς τις συνθήκες και τις ταχύτητες με τις οποίες κινούνται οι Μονάδες επιφανείας αλλά και τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Η αναβάθμιση του Ναυστάθμου της Σούδας έχει ήδη δώσει τη δυνατότητα μόνιμης παρουσίας αυξημένου αριθμού πλοίων ενώ καίριο για τον ανεφοδιασμό ρόλο έχει και η μικρή μεν αλλά σημαντική Ναυτική Βάση στο Κυριαμάδι στο Ανατολικό άκρο της Κρήτης. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο οι Μονάδες του ΠΝ μπορούν να πλεύσουν στις θαλάσσιες περιοχές Ελληνικών Κυριαρχικών Δικαιωμάτων την ώρα που τα Τουρκικά πολεμικά πλοία θα έχουν ως κοντινότερη Βάση εκκίνησης και ανεφοδιασμού το Ακσάζ απέναντι από τη Ρόδο.
Όμως το τελευταίο διάστημα εκτός το πολύ ισχυρό αεροναυτικό αποτύπωμα που έχουν στην Κρήτη οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σημαντική φαίνεται ότι είναι και η ενίσχυση των χερσαίων δυνάμεων που υπάρχουν πάνω στο νησί με αιχμή την 5Η Αερομεταφερόμενη Ταξιαρχία ‘’Κρητών’’ με έδρα τα Χανιά. Με πέντε πλέον πανίσχυρα βαριά οπλισμένα Τάγματα και πλήρη στελέχωση αποτελεί Σχηματισμό-εργαλείο στη διάθεση του Διοικητή της ΑΣΔΕΝ όπου ανήκει. Η υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα της Ταξιαρχίας πιστοποιήθηκε πρόσφατα μάλιστα από τον ίδιο τον Γενικό Επιθεωρητή Στρατού καταδρομέα Αντιστράτηγο Νικόλαο Φλάρη. Αποστολή της Α/Μ ΤΑΞ είναι η ταχεία αντίδραση στο Νότιο Αιγαίο και ενίσχυση της άμυνας των νησιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε