ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ & ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΕΙΔΗ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ
(Σαμπουάν, ντους, σαπούνια, οδοντόκρεμες, προϊόντα καθαρισμού σώματος, ξυριστικά κλπ.) .
Δραματική για τα ελληνικά προϊόντα είναι η κατάσταση στα είδη ατομικής υγιεινής. Αφενός μεν οι πολυεθνικές και τα προϊόντα άλλης προέλευσης έχουν εκτοπίσει σχεδόν το σύνολο των ελληνικών προϊόντων και παραγωγών, αφετέρου δε, σειρά ελληνικών εταιρειών έχουν εξαγοραστεί από ξένες.Η ισχύς του χρήματος των πολυεθνικών εταιρειών (“ελεύθερος ανταγωνισμός”), οι δυνατότητες που παρέχει η διαφήμιση, τα ισχυρά δίκτυα διανομής και οι τακτικές του μάρκετινγκ (αποκλεισμοί, προσφορές, εκπτώσεις κλπ.) έχουν σχεδόν αφανίσει τα ελληνικά προϊόντα από τα καταστήματα (μικρά και μεγάλα) αφήνοντας χώρο μόνο σε μικρά καταστήματα, που συνδέονται μόνο τοπικά με τον τόπο παραγωγής των προϊόντων.
Στις μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ (οι περισσότερες από τις οποίες ελέγχονται από ξένες πολυεθνικές αλυσίδες) τα ξένα προϊόντα ατομικής υγιεινής κυμαίνονται σε ποσοστό από 90% – 100% των πωλούμενων προϊόντων. Οπου υπάρχουν ελληνικά προϊόντα πρέπει κάποιος να ψάξει συνήθως πολύ χαμηλά στα ράφια για να τα βρει … .
ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
Α. Φτιάξε το μόνος σου.
Η λύση δεν είναι “εμπορική”, όμως είναι μια καλή διέξοδος για όσους δεν θέλουν ή δεν μπορούν να στραφούν στα προϊόντα των πολυεθνικών που μας κατακλύζουν ή για όσους θέλουν λύσεις που οι ίδιοι θα ελέγχουν ως προς την σύσταση. Υπάρχουν στο διαδίκτυο αρκετοί τόποι, όπου μπορεί κανείς να βρει συνταγές για την κατασκευή προϊόντων ατομικής υγιεινής. Οι περισσότερες συνταγές ισχυρίζονται ότι είναι ακίνδυνες ή οικολογικές.
Επίσης, πολλοί είναι οι δικτυακοί τόποι στους οποίους κριτικάρεται ή αναλύεται η προβληματική των κινδύνων από τα χημικά που χρησιμοποιούν αθρόα οι μεγάλες πολυεθνικές. Στους περισσότερους είναι γνωστό το καρκινογόνο συστατικό paraben και άγνωστοι οι κίνδυνοι από τα υπόλοιπα. Είναι σαφές ότι οι πολυεθνικές ελέγχουν τα κράτη και τις κυβερνήσεις σε απίστευτα υψηλό βαθμό.
Μια έρευνα στο διαδίκτυο ή η αγορά κάποιου βιβλίου μπορεί να αποκαλύψει χιλιάδες συνταγές, οι περισσότερες από τις οποιες βασίζονται σε φυτικά συστατικά και συσσωρεύουν την εφαρμοσμένη εμπειρία αιώνων, την γνώση και το ταλέντο εκατομμυρίων ανθρώπων.
Β. Υπάρχει ελληνική παραγωγή !!! .
Στα είδη ατομικής υγιεινής υπάρχει ελληνική παραγωγή και μάλιστα ιδιαίτερα ποιοτική.
Στα προϊόντα ατομικής υγιεινής έχει μάλιστα συντελεστεί κατά την τελευταία δεκαετία και ποιοτική αναβάθμιση των προϊόντων με εκατοντάδες προϊόντα βασισμένα σε φυτικά συστατικά, πολλά μοναδικά παγκοσμίως που βρίσκονται μόνο στον ελληνικό χώρο.
Πέρα από τις δύο μεγάλες ελληνικές εταιρείες του χώρου που παρασκευάζουν προϊόντα με φυτικές βάσεις, πάρα πολλοί είναι οι “μικροί” Ελληνες παραγωγοί που στηρίζουν που παράγουν προϊόντα με φυτικές βάσεις.
Το πρόβλημα τους δεν είναι ούτε η τιμή, ούτε η ποιότητα των προϊόντων που παράγονται, αλλά η παρουσία τους στα μεγάλα καταστήματα πώλησης.
Εδώ ο ρόλος των καταναλωτών, ο δικός μας ρόλος μπορεί να είναι καταλυτικός και για να ενισχυθούν τα ελληνικά προϊόντα και για να αλλάξει η καταναλωτική κουλτούρα, ώστε να ξεπεραστούν και να παραμεριστούν τα κριτήρια επιλογής που έχουν επιβάλλει οι πολυεθνικές εταιρείες.
Γ. Βρίσκοντας και αγοράζοντας τα ελληνικά προϊόντα.
Μια μικρή αναζήτηση στις ελληνικές πόλεις μπορεί να μας φέρει σε επαφή με τα καλά ελληνικά προϊόντα ατομικής υγιεινής. Κύρια σημεία πώλησής τους είναι τα καταστήματα με βιολογικά ή οικολογικά προϊόντα. Σε τουριστικά μέρη μπορούμε να τα βρούμε και σε καταστήματα πώλησης τουριστικών ειδών.
Ευθύνη του παραγωγού είναι η εγγύηση και η βελτίωση της ποιότητας, αλλά και η διάθεσή τους σε τιμή τέτοια ώστε να απευθύνονται σε όλους τους Ελληνες.
Ευθύνη του εμπόρου είναι η επιλογή ελληνικών προϊόντων και η πώλησή τους σε τιμές μη αισχροκερδείς, ώστε να μπορούν να αποκτηθούν από όλους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούμε από τους εμπόρους πλήρη και ακριβή ενημέρωση των καταναλωτών για την χώρα κατασκευής – προέλευσης, για την σύσταση, αλλά και για την τιμή κτήσης τους.
Δική μας χαρά θα είναι :
- να δηλώσουμε προς κάθε κατεύθυνση, ακόμα και στο σουπερμάρκετ ότι θέλουμε τα ράφια τους να έχουν και ελληνικά προϊόντα.
- να προτιμήσουμε εσκεμμένα και συνειδητά το ελληνικό προϊόν και να δηλώσουμε σε όσους δεν έχουν, ότι δεν αγοράζουμε το προϊόν άλλης προέλευσης, αλλά θα πάρουμε μόνο το ελληνικό και εφόσον διαθέτουν.
- να διαμαρτυρηθούμε για τιμές που θεωρούμε αισχροκερδείς και να απαιτήσουμε μείωση της τιμής του προϊόντος προκειμένου να το αγοράσουμε.
- να ζητήσουμε πλήρη ανάλυση – ενημέρωση για την προέλευση, την σύσταση, την ποιότητα και το κόστος αγοράς.
- να μην «θαμπωνόμαστε» από τις τακτικές του μάρκετινγκ των πολυεθνικών, να ενημερωνόμαστε για την ουσία και να σκεφτούμε τους κινδύνους από τα χημικά.
- να ενημερώσουμε με την εμπειρία μας και τις θέσεις μας τους άλλους καταναλωτές και μέσω των ενώσεων καταναλωτών να απαιτήσουμε διορθώσεις και αλλαγές, όπου κρίνουμε ότι χρειάζεται.
Τα είδη ατομικής υγιεινής αποτελούν ένα χώρο, όπου μπορούμε και πρέπει να προτιμούμε και να αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα, είναι προς το συμφέρον μας από κάθε άποψη.
Η δημιουργία μιας διαφορετικής καταναλωτικής κουλτούρας είναι μια πραγματική απάντηση σε όσα μαστίζουν την κοινωνία μας.
ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ – ΠΡΟΤΙΜΩ ΕΛΛΑΔΑ
ΠΡΟΤΙΜΟΥΜΕ & ΑΓΟΡΑΖΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
ΒΙΟ.ΖΩ. : Επιλέγουμε τα ελληνικά προϊόντα
σ.σ. Αρθρο της μετέχουσας στην εκστρατεία και πρωτοπόρου ένωσης καταναλωτών “ΒΙΟ.ΖΩ.”
Επιλέγουμε τα ντόπια προϊόντα
Πράσινο φως από Επιμελητήρια και ΟΤΑ, για τον Πάγκο Παραγωγού – Καταναλωτή
Δίκτυο υποστήριξης της ποιοτικής ελληνικής παραγωγής
Η ΒΙΟΖΩ προχωράει σε συμφωνία με τα βιοτεχνικά επιμελητήρια, τους αγρότες, την τοπική αυτοδιοίκηση και πολλούς άλλους φορείς στην δημιουργία δικτύου επιλογής των ντόπιων παραγόμενων ποιοτικών προϊόντων.
Ο δρόμος για τον Πάγκο Καταναλωτή – Παραγωγού άνοιξε!
Εν όψει της πρώτης επίσημης σύσκεψης των ενδιαφερόμενων φορέων, ξεκινούν και οι επαφές με τους ΟΤΑ, που θα παραχωρήσουν χώρο για τις απευθείας συναλλαγές των παραγωγών με τους καταναλωτές, για αγορές… χωρίς αισχροκέρδεια.
Άλλωστε οι μεγάλες παγκόσμιες ανώνυμες εταιρείες, αφού αγοράζουν κοψοχρονιά τον κόπο των ξένων εργαζόμενων, τα εισάγουν και τα πωλούν με υπέρογκες τιμές στην χώρα μας. Οι τιμές αγοράς ξεκληρίζουν τους ντόπιους παραγωγούς ενώ οι καταναλωτές αγοράζουν ακριβά.
«Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα πετάει τα δικά της προϊόντα στις χωματερές και εισάγει άλλα προϊόντα απο το εξωτερικό ίσως πιο φθηνά αλλά πολύ κατώτερης ποιότητας…» εξήγησε μιλώντας στον «Αδέσμευτο» της Κυριακής, ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ Γιωργάκης Κωστής και συνέχισε:
«Το κυριότερο όμως, πρόσθεσε, «είναι ότι εξάγει ένα συνάλλαγμα το οποίο καλείται να πληρώσει με τους μισθούς μας και μειώνοντας τις κρατικές παροχές και την ποιότητα της ζωής μας.
Οι καταναλωτές μπορούν να ανατρέψουν προς το εθνικό συμφέρον τις όποιες επίσημες μεταξύ κρατών συμφωνίες που καθορίζουν τις αναλογίες εισαγωγών – εξαγωγών», σημείωσε εμφατικά.
Ολόκληρη η δήλωση του προέδρου της ΒΙΟΖΩ, καθώς και όλο το σκεπτικό της προσπάθειας που ξεκινά, μαζί με το… «πράσινο φως» από τα επιμελητήρια και την ΤΕΔΚΝΑ, φιλοξενούνται στις σελίδες του «Αδέσμευτου Τύπου», την Κυριακή 21 Μαρτίου 2010 και έχει ως εξής:
Η απόφαση της πρόσφατης Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοκαταναλωτών «ΒΙΟΖΩ» κατέληξε ότι για τον «Αγώνα Εθνικής Επιβίωσης» επιβάλλεται να βυθίσουμε το «Χόρα»… των τοκογλύφων, των κερδοσκόπων και των μαστροπών της παγκοσμιοποίησης. Στο ίδιο πλαίσιο οφείλουμε «να στηρίξουμε την ποιοτική ελληνική παραγωγή»… Το μήνυμα αυτό έλαβαν, και από την πρώτη στιγμή επικρότησαν, εκατοντάδες καταναλωτών.
Μιλώντας στον «Αδέσμευτο» της Κυριακής, ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ, Γιωργάκης Κωστής, εξήγησε: «Αυτή τη στιγμή η Ελλάδα πετάει τα δικά της προϊόντα στις χωματερές και εισάγει άλλα προϊόντα από το εξωτερικό ίσως πιο φθηνά αλλά πολύ κατώτερης ποιότητας. Το κυριότερο όμως είναι ότι εξάγει ένα συνάλλαγμα το οποίο καλείται να πληρώσει με τους μισθούς μας και μειώνοντας τις κρατικές παροχές και την ποιότητα της ζωής μας. Οι καταναλωτές μπορούν να ανατρέψουν προς το εθνικό συμφέρον τις όποιες επίσημες μεταξύ κρατών συμφωνίες που καθορίζουν τις αναλογίες εισαγωγών – εξαγωγών».
Σχολιάζοντας την πολύ θετική απήχηση που είχε στους Έλληνες καταναλωτές η πρόταση της ΒΙΟΖΩ, ο κ. Κωστής είπε: «Είναι πολύ σημαντικό πρώτο βήμα η φωνή μας να φτάσει στους καταναλωτές. Για να γίνει αυτό πρέπει να μας υποστηρίξουν τα ΜΜΕ, τα επιμελητήρια να μιλήσουν με τους παραγωγούς, και όλοι μαζί (παραγωγοί – καταναλωτές) να κάνουν μια σύμπραξη για να πουλάει ο ένας στον άλλο τα προϊόντα χωρίς μεσάζοντες. Στο πλαίσιο αυτό προτείνουμε να δημιουργηθεί ο Πάγκος του Παραγωγού – Καταναλωτή. Αυτό», ξεκαθάρισε, «δεν θα έχει σχέση με τις ήδη υπάρχουσες λαϊκές αγορές γιατί εκεί συμμετέχουν και έμποροι. Θα επιδιώξουμε, αν χρειαστεί, μια καινούργια νομοθετική φόρμουλα. Ο καταναλωτής όμως αν θέλει μπορεί να πάει και να βρει τον παραγωγό στο χωράφι και τον βιοτέχνη στην έδρα του, πετυχαίνοντας μια συμφέρουσα αγορά… χωρίς να δεσμεύεται από νομοθεσίες».
Ο πρόεδρος της ΒΙΟΖΩ παραδέχεται ότι αυτή τη στιγμή τα ελληνικά είναι όντως πιο ακριβά από τα κινέζικα… κι αυτό γιατί «το βιοτικό επίπεδο του Έλληνα είναι ανώτερο από του Κινέζου. Επίσης, πρέπει να συνυπολογίζουμε ότι μη αγοράζοντας ελληνικά, στην πλειονότητα των περιπτώσεων στηρίζουμε την ανασφάλιστη και την παιδική εργασία. Αν αυξηθεί η ζήτηση της ελληνικής παραγωγής», προσθέτει, «με βάση το νόμο της αγοράς, οι τιμές θα πέσουν. Είναι σίγουρο ότι ο καταναλωτής θα κερδίσει αν στηρίξει την ποιοτική ελληνική παραγωγή. Η καλή ποιότητα είναι το πλεονέκτημα των παραγωγών της Ελλάδας, και να σημειώσουμε ότι η χώρα μας παραμένει ζώνη ελεύθερη από μεταλλαγμένα. Ας πιέσουμε να κατοχυρωθεί αυτό ακόμη περισσότερο», λέει με έμφαση ο κ. Κωστής!
20 Μαρτίου 2010
Συν ΒΙΟΖΩ και χείρα κίνει!
Για περισσότερες πληροφορίες και ολοκληρωμένη ενημέρωση:
«ΒΙΟΖΩ» – Πανελλήνια Ένωση Καταναλωτών “ΒΙΟ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΖΩΗ”, ΜακΜίλλαν 10, Πατήσια, 11144 Αθήνα. Τηλ/Φαξ: 210-522 23 23, 697-9734591, Ηλ.Ταχ: email@biozo.org Ιστοσελίδες: http://www.biozo.gr
/
Συμφωνώ και επαυξάνω αλλα και
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΟΩΘΩ. http://seegreek.blogspot.com/2010/05/blog-post_09.html
Άρχισα στην γειτονιά μου ενημέρωση
καθώς και προς διαφόρους θεσμικούς
φορείς.