"Εθνική κόκκινη γραμμή"
Συνεργασία με τον πρωθυπουργό Γιώργο Α. Παπανδρέου ενόψει της πρωθυπουργικής επίσκεψης τη Δευτέρα στην Κύπρο είχε στο Μέγαρο Μαξίμου ο αναπληρωτής Υπουργός των Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας.
"Πρόκειται για την πρώτη επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού, η οποία έχει ιδιαίτερο συμβολικό χαρακτήρα, αλλά βεβαίως και ουσία, μέσα στο πνεύμα των δεσμεύσεων της Κυβέρνησης να έρθει και πάλι δίπλα στην Κύπρο, δίπλα στον Κυπριακό λαό", δήλωσε ο κ. Δρούτσας.
Πρόσθεσε ότι στην Κύπρο θα συζητηθούν όλα τα θέματα κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, το ζήτημα της αποτελεσματικής συνεργασίας, ιδιαίτερα και ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου. Πρόκειται, είπε, για ιδιαίτερης σημασίας ημερομηνία, καθώς τότε θα αξιολογηθεί η Τουρκία από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ενταξιακή της πορεία, για τα έως σήμερα πεπραγμένα της. Θα αξιολογηθεί κατά πόσο έχει υλοποιήσει τις υποχρεώσεις που ανέλαβε ως υποψήφια προς ένταξη και απέναντι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και απέναντι στα κράτη - μέλη, υπογράμμισε.
Οι εκθέσεις προόδου
Αναφορικά δε με τις ετήσιες εκθέσεις προόδου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις υπό ένταξη χώρες, ο κ. Δρούτσας τόνισε ότι η κυβέρνηση έχει αναλάβει μόλις πριν από λίγες ημέρες και από την πρώτη στιγμή εργαστήκαμε για να βελτιώσουμε αυτές τις εκθέσεις προόδου. Ως ένα σημείο και στα πιο κρίσιμα σημεία για την Ελλάδα, νομίζω πετύχαμε αυτή τη βελτίωση, είπε και πρόσθεσε ότι η βούληση της Ελλάδας είναι να προωθήσει δυναμικά την ευρωπαϊκή πορεία, την ενταξιακή πορεία όλων των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα, η ελληνική Κυβέρνηση έχει ήδη δείξει πολύ σημαντικά δείγματα γραφής και έχει ήδη κάνει και μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό για μια ημερομηνία - ορόσημο το 2014, επεσήμανε ο κ. Δρούτσας.
Υπογράμμισε, όμως, ότι σε αυτή την πορεία "προϋπόθεση είναι, όλες οι χώρες να προετοιμαστούν αποτελεσματικά και να εκπληρώσουν τα απαραίτητα κριτήρια: Συγκεκριμένα, για την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, αυτό σημαίνει την επίλυση του θέματος της ονομασίας. Αυτό είναι προϋπόθεση. Σε αυτό το θέμα η θέση της Ελλάδας είναι γνωστή, είναι ξεκάθαρη. Η εθνική κόκκινη γραμμή, είναι ξεκάθαρη και γνωστή. Σε ό,τι αφορά την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων, αυτό το τονίζω, είναι αποκλειστική αρμοδιότητα και θέμα των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, άρα και της Ελλάδας".
Εκθεση προόδου για την ΠΓΔΜ
Την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της ΠΓΔΜ με την ΕΕ εισηγήθηκε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επισημαίνοντας ότι «η χώρα πληροί επαρκώς τα πολιτικά κριτήρια που απαιτούνται».
Παρουσιάζοντας την ετήσια έκθεση προόδου για την ΠΓΔΜ, ο Επίτροπος, αρμόδιος για τη Διεύρυνση, Όλι Ρεν, υπογράμμισε ότι «η επίλυση του θέματος του ονόματος είναι πιο επείγουσα από ποτέ για χάρη του ευρωπαϊκού μέλλοντος της χώρας» και πρόσθεσε ότι το θέμα αυτό δεν πρέπει να εξακολουθήσει να αποτελεί «αγκάθι στα πλευρά μας». Ο κ. Ρεν εξέφρασε την ελπίδα η κυβέρνηση των Σκοπίων «να λάβει το μήνυμα» και να ξεκινήσει πραγματικά εποικοδομητικές διαπραγματεύσεις για την επίλυση του θέματος της ονομασίας.
Ωστόσο, ο Επίτροπος υπογράμμισε ότι η ΠΓΔΜ έχει πραγματοποιήσει «πειστικές προόδους» και «εκπληρώνει επαρκώς» τα κριτήρια, που έχουν τεθεί. Ως εκ τούτου, η Επιτροπή αποφάσισε να συστήσει την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων.
«Ελπίζω η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ να εκλάβει τη στάση αυτή ως έντονη ενθάρρυνση για να λύσει το πρόβλημα του ονόματος, το οποίο παραμένει ουσιαστικό, όπως αναφέρει στα συμπεράσματά της η Επιτροπή», κατέληξε ο Όλι Ρεν.
Ειδικότερα, στην έκθεση της Επιτροπής για την ΠΓΔΜ υπογραμμίζεται ότι οι προτεραιότητες, που ετέθησαν στη χώρα, έχουν ικανοποιηθεί ουσιαστικά και τονίζει: «Λαμβάνοντας υπόψη τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου του 2005 και του Δεκεμβρίου του 2006, η Επιτροπή συστήνει την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων της ΠΓΔΜ με την ΕΕ».
Ωστόσο, ύστερα από παρέμβαση του Έλληνα Επιτρόπου, Σταύρου Δήμα, στο κείμενο των τελικών συμπερασμάτων προστέθηκε η φράση: «Η διατήρηση των σχέσεων καλής γειτονίας, συμπεριλαμβάνοντας μια αμοιβαίως αποδεκτή λύση στο θέμα του ονόματος, υπό την αιγίδα των Η.Ε., παραμένει ουσιαστική».
Σε ό,τι αφορά τα θέματα ειδικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα, η Επιτροπή αναφέρει στην έκθεσή της ότι οι σχέσεις της ΠΓΔΜ με την Ελλάδα είναι στενές και καλύπτουν πολλούς τομείς, κυρίως οικονομικού και επενδυτικού χαρακτήρα, διευκρινίζοντας, όμως, ότι «οι σχέσεις των δύο εξακολουθούν να επηρεάζονται από το ανεπίλυτο ζήτημα του ονόματος».
Η έκθεση σημειώνει, επίσης, πως «η ΠΓΔΜ συμμετέχει σε συνομιλίες για τη λύση υπό την αιγίδα του ΟΗΕ» και τονίζει ότι «πράξεις και δηλώσεις που θα επηρέαζαν αρνητικά τις σχέσεις καλής γειτονίας, θα πρέπει να αποφεύγονται».
Επιπλέον, η έκθεση αναφέρεται στο γεγονός ότι η κυβέρνηση των Σκοπίων έδωσε την ονομασία «Μέγας Αλέξανδρος» σε μια εθνική αρτηρία, που αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου «διάδρομος Χ», σημειώνοντας ότι η κίνηση αυτή, εκλήφθηκε ως πρόκληση από την πλευρά της Ελλάδας, η οποία στη συνέχεια ανέστειλε την οικονομική της συμβολή στην κατασκευή της εν λόγω οδικής αρτηρίας.
Επίσης, γίνεται αναφορά και στα διασυνοριακά προγράμματα συνεργασίας με την Ελλάδα, στο πλαίσιο των οποίων αρκετές οργανώσεις της κοινωνίας πολιτών έλαβαν χρηματοδότηση για την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης, τη διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υλοποίηση κοινωνικών προγραμμάτων.
Εξάλλου, σε ό,τι αφορά τα πολιτικά κριτήρια, η Επιτροπή επισημαίνει ότι οι προεδρικές και τοπικές εκλογές του 2009 διεξήχθησαν σύμφωνα με τους περισσότερους διεθνείς κανόνες και πως ο πολιτικός διάλογος στη χώρα έχει βελτιωθεί. Τονίζει δε, ότι σε μεγάλο βαθμό έχουν ικανοποιηθεί κύριες προτεραιότητες, όπως η μεταρρύθμιση της αστυνομίας, του δικαστικού τομέα και της δημόσιας διοίκησης, καθώς επίσης και η καταπολέμηση της διαφθοράς.
Για τα οικονομικά κριτήρια, η Επιτροπή «βλέπει» πρόοδο της ΠΓΔΜ προς την κατεύθυνση της εγκαθίδρυσης μιας λειτουργικής οικονομίας της αγοράς και εκτιμά ότι η χώρα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει μεσοπρόθεσμα τις ανταγωνιστικές πιέσεις και τις δυνάμεις της αγοράς εντός της Ένωσης.
Ωστόσο, μνημονεύει το υψηλό ποσοστό της ανεργίας, κυρίως μεταξύ των νέων και των χαμηλού μορφωτικού επιπέδου ατόμων και επισημαίνει την ανάγκη βελτίωσης της δημόσιας διοίκησης και του κράτους δικαίου, προκειμένου να επιτραπεί η ομαλή λειτουργία της οικονομίας της αγοράς.
Τέλος, αναφέρεται ότι στο πλαίσιο της οικονομικής ενίσχυσης, όπως προβλέπεται από το πρόγραμμα IPA για την περίοδο 2008-2012, η ΕΕ εξακολουθεί να παρέχει προς την ΠΓΔΜ οικονομική βοήθεια, η οποία για το 2009 ανέρχεται σε 81,8 εκατομμύρια ευρώ.
Έκθεση προόδου της Τουρκίας
Την ανάγκη επιτάχυνσης των δημοκρατικών μεταρρυθμίσεων σε μια σειρά από βασικούς τομείς (ελευθερία έκφρασης, ελευθερία του Τύπου, θρησκευτικές ελευθερίες, ελευθερία των γυναικών, συνδικάτων και παιδιών), αλλά και τον περιορισμό του ρόλου του στρατού, υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην ετήσια έκθεσή της για την Τουρκία, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, στις Βρυξέλλες.
Στην έκθεση της Επιτροπής περιλαμβάνονται θετικές αναφορές στα θέματα ιδιαίτερου ελληνικού ενδιαφέροντος με την έμφαση να δίνεται στο θέμα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, στο ζήτημα των περιουσιών της ελληνικής μειονότητας, στην υποχρέωση της Τουρκίας να διατηρεί σχέσεις καλής γειτονίας. Για το τελευταίο, ειδική αναφορά γίνεται στις παραβιάσεις του ελληνικού εναερίου χώρου από τις υπερπτήσεις τουρκικών αεροσκαφών πάνω από ελληνικά νησιά, ενώ επισημαίνεται και η στάση της Άγκυρας στην αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης.
Σε ό,τι αφορά το Κυπριακό, η Επιτροπή διαπιστώνει ότι δεν έχει υπάρξει καμία πρόοδος, εκ μέρους της Τουρκίας, ούτε στο θέμα του πρόσθετου πρωτοκόλλου της Άγκυρας, αλλά ούτε και στην εξομάλυνση των σχέσεων με την Κυπριακή Δημοκρατία και ζητά από την Άγκυρα να προβεί σε συγκεκριμένα βήματα, ώστε να συμβάλει στη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για τη συνολική λύση του Κυπριακού.
Αναλυτικά, στα ειδικού ελληνικού ενδιαφέροντος ζητήματα, στην ετήσια έκθεση προόδου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σημειώνεται ότι η Τουρκία και η Ελλάδα συνεχίζουν τις προσπάθειες για τη βελτίωση των διμερών σχέσεων και ότι ο 41ος κύκλος διερευνητικών επαφών πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 2008, στην Κωνσταντινούπολη.
Υπογραμμίζεται, ωστόσο, ότι η πρόοδος που έχει σημειωθεί σε αυτές τις επαφές -οι οποίες έχουν ξεκινήσει από το 2002- είναι περιορισμένη. Στο πλαίσιο της ρητής υποχρέωσης της Τουρκίας για σχέσεις καλής γειτονίας και για επίλυση συνοριακών διαφορών, στην έκθεση σημειώνεται ότι η απειλή «casus belli» σχετικά με την πιθανή επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων εξακολουθεί να ισχύει, στη βάση του σχετικού ψηφίσματος της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης του 1995.
Στο σημείο αυτό γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Δεκεμβρίου 2008, σύμφωνα με τα οποία η Τουρκία θα πρέπει να δεσμευτεί στην αρχή των σχέσεων καλής γειτονίας και της ειρηνικής επίλυσης των διαφορών σύμφωνα με το Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και συμπεριλαμβανομένης, εάν αυτό θεωρηθεί αναγκαίο, της δικαιοδοσίας του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης. Επίσης, στο πλαίσιο αυτό, τονίζεται ότι πρέπει να αποφεύγεται κάθε απειλή, ή ενέργεια, που θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά τις σχέσεις καλής γειτονίας και την ειρηνική επίλυση των διαφορών.
Στην έκθεση γίνεται επίσης αναφορά στο γεγονός ότι η Ελλάδα έχει διατυπώσει επίσημες διαμαρτυρίες για συνεχιζόμενες τουρκικές παραβιάσεις του εναέριου χώρου με υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.
Σημειώνεται, ακόμη, ότι η ελληνική μειονότητα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προβλήματα σχετικά με την εκπαίδευση και την ιδιοκτησία και γίνεται μνεία στα ζητήματα που αφορούν τους ελληνικούς πληθυσμούς στην Ίμβρο και την Τένεδο.
Σε ό,τι αφορά τα δικαιώματα των μη μουσουλμανικών πληθυσμών, σημειώνεται ότι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω απουσίας νομικής προσωπικότητας. Γίνεται αναφορά στους περιορισμούς στην εκπαίδευση των κληρικών και στη μη λειτουργία της ελληνικής ορθόδοξης Σχολής της Χάλκης. Επίσης, σχετικά με το Πατριαρχείο, αναφέρεται ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν είναι ελεύθερο να χρησιμοποιεί, σε όλες τις περιπτώσεις, τον εκκλησιαστικό τίτλο «Οικουμενικό».
Για τα θέματα δικαιοσύνης, ελευθερίας και ασφάλειας η Επιτροπή σημειώνει ότι η Τουρκία έχει σημειώσει περιορισμένη πρόοδο σε ζητήματα εξωτερικών συνόρων και θέματα του Σένγκεν, αλλά και στα ζητήματα μεταναστευτικής πολιτικής και ασύλου.
Με δεδομένη την αύξηση του αριθμού των αιτούντων άσυλο η Τουρκία, σύμφωνα με την Επιτροπή, θα πρέπει να αναδιοργανώσει το σύστημα της. Σε ό,τι αφορά τη σύναψη συμφωνίας επανεισδοχής, που εκκρεμεί από το Δεκέμβριο του 2006, επισημαίνεται ότι η Τουρκία αποδέχτηκε πρόσφατα την επανέναρξη επίσημων συνομιλιών και αναφέρεται ότι η Τουρκία καταβάλλει προσπάθειες με στόχο την επίτευξη διευθέτησης για την FRONTEX.
Υπογραμμίζεται ακόμη ότι υπήρξε περιορισμένη πρόοδος στην πολιτική θεωρήσεων και καμία πρόοδος στη δικαστική συνεργασία για ποινικά και αστικά ζητήματα.
Σχετικά με το ρόλο του στρατού στην Τουρκία, η έκθεση αναφέρεται στην αυξημένη πολιτική επιρροή που εξακολουθούν να ασκούν οι στρατιωτικές δυνάμεις μέσα από επίσημους και ανεπίσημους μηχανισμούς για θέματα όπως η Κύπρος.
Σχετικά με την Κύπρο, η έκθεση αναφέρεται στη δημόσια στήριξη της Τουρκίας στις συνομιλίες, που διεξάγονται μεταξύ των ηγετών των δύο κοινοτήτων, για την εξεύρεση συνολικής λύσης του Κυπριακού προβλήματος, υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, και σημειώνεται ότι αναμένεται από την Τουρκία να υποστηρίξει ενεργά τις εν εξελίξει συνομιλίες και να κάνει συγκεκριμένα βήματα, ώστε να συμβάλει στη δημιουργία ευνοϊκού κλίματος για τη συνολική λύση του Κυπριακού.
Παράλληλα, επισημαίνεται ότι η Τουρκία, μετά την απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τον Δεκέμβριο του 2006, δεν σημείωσε καμία πρόοδο στην πλήρη εφαρμογή του πρόσθετου πρωτοκόλλου της Άγκυρας και την ομαλοποίηση των διμερών σχέσεών της με την Κυπριακή Δημοκρατία και στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή τονίζει ότι είναι επείγουσας σημασίας να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της για την πλήρη και χωρίς διακρίσεις εφαρμογή του πρόσθετου πρωτοκόλλου της Άγκυρας.
Η Επιτροπή επισημαίνει ότι θα συνεχίζει να εξετάζει και να αξιολογεί την πρόοδο που έχει σημειωθεί στα θέματα που καλύπτονται από τη Δήλωση της 21ης Σεπτεμβρίου 2005 και σύμφωνα με τα συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής της 11ης Δεκεμβρίου 2006.
Τέλος, γίνεται αναφορά στο γεγονός ότι η Τουρκία εξακολουθεί να ασκεί βέτο στη συμμετοχή της Κύπρου σε αρκετούς διεθνείς οργανισμούς και ότι οι ενέργειες κυπριακών πλοίων για εξόρυξη πετρελαίου έχουν παρεμποδιστεί από τον τουρκικό στόλο σε αρκετές περιπτώσεις κατά την εξεταζόμενη περίοδο.
Η έκθεση για τα δυτικά Βαλκάνια
Σε ό,τι αφορά τις χώρες των Δυτικών Βαλκανίων η Επιτροπή επισημαίνει στη σχετική ανακοίνωσή της συνοπτικώς τα εξής:
ΠΓΔΜ: Η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας σημείωσε, σύμφωνα με την Επιτροπή, σημαντική πρόοδο και αντιμετώπισε ικανοποιητικά τις βασικές προτεραιότητες της εταιρικής σχέσης για την προσχώρηση.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι η χώρα εκπληρώνει επαρκώς τα πολιτικά κριτήρια που καθορίστηκαν στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Κοπεγχάγης το 1993 και στο πλαίσιο της Διαδικασίας Σταθεροποίησης και Σύνδεσης, και, επομένως, αποφάσισε να διατυπώσει σύσταση για την έναρξη διαπραγματεύσεων.
Κροατία: Η Κροατία σημείωσε, κατά την Επιτροπή, ικανοποιητική πρόοδο όσον αφορά την εκπλήρωση των κριτηρίων αξιολόγησης που καθορίστηκαν στις διαπραγματεύσεις προσχώρησης και οι διαπραγματεύσεις άρχισαν και πάλι επισήμως μετά την πολιτική συμφωνία μεταξύ Σλοβενίας και Κροατίας για το ζήτημα των συνόρων.
Η Κροατία θα πρέπει να συνεχίσει τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειές της, ιδίως όσον αφορά τον δικαστικό τομέα και τη δημόσια διοίκηση, την καταπολέμηση της διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος και τα δικαιώματα των μειονοτήτων. Εάν η Κροατία εκπληρώσει εγκαίρως όλα τα εκκρεμή κριτήρια αξιολόγησης, οι διαπραγματεύσεις προσχώρησης θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν κατά το επόμενο έτος, αναφέρει η Επιτροπή.
Μαυροβούνιο: Το Μαυροβούνιο υπέβαλε αίτηση προσχώρησης στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2008 και η Επιτροπή προετοιμάζει επί του παρόντος γνώμη σύμφωνα με το αίτημα του Συμβουλίου.
Οι κοινοβουλευτικές εκλογές τήρησαν κατά την Επιτροπή όλους σχεδόν τους διεθνείς κανόνες, αλλά η ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας και η εδραίωση του κράτους δικαίου εξακολουθούν να αποτελούν μείζονες προκλήσεις.
Αλβανία: Η Αλβανία υπέβαλε αίτηση προσχώρησης στην ΕΕ τον Απρίλιο.
Η Επιτροπή είναι έτοιμη να εκπονήσει τη γνώμη της, μόλις της το ζητήσει το Συμβούλιο. Οι κοινοβουλευτικές εκλογές τήρησαν τους περισσότερους διεθνείς κανόνες. Η ενίσχυση του κράτους δικαίου και η εξασφάλιση της ορθής λειτουργίας των κρατικών θεσμών εξακολουθούν, κατά την Επιτροπή, να αποτελούν μείζονες προκλήσεις.
Βοσνία - Ερζεγοβίνη: Η Βοσνία - Ερζεγοβίνη πρέπει να επισπεύσει επειγόντως, κατά την Επιτροπή, τις βασικές μεταρρυθμίσεις.
Για το ευρωπαϊκό μέλλον της, ηγεσία της χώρας πρέπει να έχει κοινό όραμα όσον αφορά τη γενική κατεύθυνση της χώρας και την πολιτική βούληση να εκπληρώσει τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης και τις προϋποθέσεις για το κλείσιμο του γραφείου του Ανωτάτου Εκπροσώπου, σημειώνει η Επιτροπή.
Σερβία: Η Σερβία απέδειξε, κατά την Επιτροπή, τη βούλησή της να προσεγγίσει περισσότερο την ΕΕ με την εφαρμογή των διατάξεων της ενδιάμεσης συμφωνίας με την ΕΕ και την πραγματοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων.
Με βάση τη συνεχή συνεργασία της με το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για την πρώην Γιουγκοσλαβία, η Επιτροπή θεωρεί ότι η ΕΕ πρέπει τώρα να εφαρμόσει την ενδιάμεση συμφωνία.
Η Σερβία, από την πλευρά της, πρέπει να επιδείξει πιο εποικοδομητική στάση στα θέματα που έχουν σχέση με το Κόσοβο, σημειώνει η Επιτροπή.
Κόσοβο: Στο Κόσοβο η σταθερότητα διατηρήθηκε, κατά την Επιτροπή, αλλά εξακολουθεί να είναι εύθραυστη.
Η αποστολή της ΕΕ για την επιβολή κράτους δικαίου (EULEX) αναπτύχθηκε σε όλο το Κόσοβο και λειτουργεί πλήρως.
Το Κόσοβο αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, όπως η διασφάλιση του κράτους δικαίου, η καταπολέμηση της διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος, η ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας και η προστασία των Σέρβων και των άλλων μειονοτήτων, καταλήγει η Επιτροπή.
http://www.ana-mpa.gr/anaweb/user/showplain?maindoc=8047263&maindocimg=8024069&service=101
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε