«Τσουνάμι» από λαθρομετανάστες στο Αιγαίο
Καθημερινές, «αθέατες» μετακινήσεις μεταναστών μετατρέπουν το Αιγαίο σε μια «θάλασσα των στεναγμών». Οικογένειες με μικρά παιδιά, μητέρες με νεογέννητα μωρά στην αγκαλιά αναγκάζονται να ξεσπιτώνονται και να εγκαταλείπουν τις πατρίδες τους αναζητώντας το όνειρο μιας καλύτερης ζωής, που πολλές φορές χάνεται για πάντα στη θάλασσα.
Ολοι τους «φορτία» οργανωμένων, πολυεθνικών «κυκλωμάτων», που αναλαμβάνουν τη διακίνηση έναντι αδράς αμοιβής, χωρίς, όμως, να διστάζουν να παίξουν «κορώνα-γράμματα» ακόμα και τις ζωές των ταλαιπωρημένων ανθρώπων.
«Τσουνάμι» από λαθρομετανάστες στο Αιγαίο
Μόλις την περασμένη εβδομάδα «πάγωσαν» όλοι στην είδηση της απώλειας 10 ανθρώπων, ανάμεσά τους και μικρά παιδιά, στα νερά της Μυτιλήνης, ενώ συγκλονιστική ήταν και η αποκάλυψη της εγκατάλειψης 39 μεταναστών σε μια βραχονησίδα νότια της Ανάφης, που αναγκάστηκαν να πίνουν βρόχινο νερό για να επιβιώσουν.
Και στις δύο περιπτώσεις η διακίνηση έγινε από το «κύκλωμα» της Ανατολής, που έχει παρακλάδια σε μια σειρά από χώρες και διαρκώς αυξανόμενη «πελατεία» λόγω της κρίσης στο Αφγανιστάν και στο Ιράκ.
Στις Αρχές Ασφαλείας του Λιμενικού Σώματος φτάνουν πληροφορίες ότι τουλάχιστον 3.500 άτομα είναι έτοιμα για αναχώρηση σε παρόντα χρόνο από περιοχές της Τουρκίας για τη χώρα μας.
Ο άλλος βασικός «δρόμος» της μετανάστευσης περνάει από τα νότια της χώρας μας και ελεγχόταν από το λεγόμενο «κύκλωμα» της Αιγύπτου. Ομως, μια σειρά από «χτυπήματα», που κατάφεραν οι Λιμενικές Αρχές έχουν περιορίσει φέτος αισθητά τη διακίνηση από αυτόν τον «δρόμο».
Ετσι ο βασικότερος «δρόμος» παραμένει ο εξ Ανατολής, όπου τα «κυκλώματα» διαθέτουν έναν ολόκληρο στόλο, διαφόρων σκαφών, που καλύπτει όλες τις οικονομικές δυνατότητες. Από τους πιο φτωχούς μετανάστες, στους οποίους θα δοθεί μια πλαστική βάρκα για να περάσουν με κουπιά σε ένα κοντινό νησί, μέχρι τους πιο «εύπορους», που μπορούν να καταβάλουν το αντίτιμο για ένα πιο ασφαλές ταξίδι σε ιστιοπλοϊκό σκάφος με σημαία «υπεράνω υποψίας».
Η Διεύθυνση Ασφάλειας του Λιμενικού Σώματος, που τα τελευταία χρόνια με συστηματική δουλειά «ακτινογραφεί» τη δράση των «κυκλωμάτων» διακίνησης με θεαματικά αποτελέσματα, έχει καταγράψει τα σκάφη που χρησιμοποιούνται στις δύο βασικές ροές παράνομης διακίνησης μεταναστών.
Τα σκάφη που χρησιμοποιούν τα κυκλώματα διακίνησης απο την Τουρκία και την Αιγυπτό
Ιστιοπλοϊκά με σημαίες «υπεράνω υποψίας»
Ιστιοπλοϊκά σκάφη. Μεταφέρουν 70-80 μετανάστες. Διακινούν οικογένειες με παιδιά κάθε ηλικίας. Τα σκάφη συνήθως φέρουν σημαίες «υπεράνω υποψίας», όπως π.χ. ένα που συνελήφθη πρόσφατα και έφερε σημαία Αυστρίας, και οι διακινητές είναι συνήθως Ουκρανοί. Αυτές οι μεταφορές εντάσσονται στις «ακριβές» μεταφορές.
Με λέμβους η πιο «φθηνή» μεταφορά
Μικρές πνευστές κωπήλατες λέμβοι. Χρησιμοποιούνται από ομάδες 4-5 ατόμων. Είναι η πιο «φτηνή» μεταφορά και δείχνουν ανοργάνωτες και τυχαίες. Στην πραγματικότητα το δίκτυο διακίνησης καθορίζει τα πάντα: τον τόπο συγκέντρωσης για εκκίνηση, τον αριθμό μεταναστών που επιβαίνουν, παροχή των λέμβων με οδηγίες χρήσης. Ο αριθμός αυτών των λέμβων, που ξεκινάει από τα παράλια της Τουρκίας για κάποιο κοντινό ελληνικό νησί, δεν ξεπερνάει τις 4 την ημέρα, για να είναι δύσκολος ο εντοπισμός τους.
Τα φουσκωτά ταχύπλοα και η... σύνθεσή τους
Ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη, με ισχυρές μηχανές. Συνήθως υπάρχουν ένας, δύο χειριστές και το «φορτίο» φτάνει στους 30 μετανάστες. Ο «δρόμος διακίνησης» χρησιμοποιείται από οργανώσεις με παρακλάδια στη χώρα μας, που διαθέτουν δικά τους φουσκωτά.
Μότορσιπ μεταφέρουν έως 180 άτομα
Μικρού μεγέθους εμπορικά πλοία (μότορσιπ), χωρητικότητας 4.000-5.000 κόρων. Μεταφέρουν 130-180 μετανάστες και συνήθως το πλήρωμά τους είναι ναυτικοί από Ρωσία, Γεωργία ή Αζερμπαϊτζάν. Γεωγραφικά σημεία αποβίβασης είναι συνήθως οι νότιες ακτές της Κρήτης, οι νότιες ακτές της Πελοποννήσου και οι ακτές του Ιονίου.
Ξύλινα σκαριά με χειριστή... πρόσφυγα
Ξύλινα σκάφη μικρού - μεσαίου μεγέθους. Χρησιμοποιούνται πολύ τακτικά για μεταφορές. Αρκετά από αυτά είναι σωστικές λέμβοι πλοίων και το «κύκλωμα» τα προμηθεύεται από διαλυτήρια πλοίων στη Σμύρνη. Συντηρούνται ή επισκευάζονται για ταξίδι περίπου δύο ωρών και εκπαιδεύουν στον χειρισμό, στοιχειωδώς, κάποιον από την ομάδα των μεταναστών. Συνήθως φορτώνουν από την τούρκικη ακτή με προορισμό το πιο κοντινό νησί. Ολοι οι μετανάστες εφοδιάζονται με ατομικό σωσίβιο και έχει διαπιστωθεί πως σε πολλές περιπτώσεις δίνονται οδηγίες σε περίπτωση εντοπισμού τους από πλωτό του ΛΣ να πέσουν στη θάλασσα, ώστε η «επιχείρηση αποτροπής» να μετατραπεί σε επιχείρηση διάσωσης.
Παραδοσιακά αλιευτικά της Αιγύπτου
Τα παραδοσιακά αιγυπτιακά αλιευτικά σκάφη χρησιμοποιούνται κατά κόρον από το λεγόμενο «κύκλωμα της Αιγύπτου». Είναι μεγάλα, ξύλινα αλιευτικά και μεταφέρουν από 120-150 μετανάστες. Ως πλήρωμα χρησιμοποιούνται Αιγύπτιοι ναυτικοί.
Θαλαμηγοί με πλήρωμα Τούρκους υπηκόους
Μηχανοκίνητες θαλαμηγοί, που μεταφέρουν 60-70 μετανάστες, οικογένειες με παιδιά κάθε ηλικίας. Το πλήρωμα - διακινητές είναι συνήθως Τούρκοι υπήκοοι και έχουν εντοπιστεί περιπτώσεις κάποιοι να είναι και μέλη της οργάνωσης «Γκρίζοι Λύκοι».
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΩΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Ερευνα για συμμετοχή μελών των «Γκρίζων Λύκων» στα κυκλώματα
Στο μικροσκόπιο των Αρχών βρίσκονται δύο άτομα που συνελήφθησαν μαζί με άλλους μετανάστες στα Κύθηρα
«Υπόγειες διαδρομές» οργανωμένων «κυκλωμάτων» διακίνησης μεταναστών με την τουρκική εθνικιστική οργάνωση «Γκρίζοι Λύκοι» εξετάζουν οι ελληνικές διωκτικές αρχές. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, στο «μικροσκόπιο» των ελληνικών αρχών βρίσκονται δύο άτομα που συνελήφθησαν μαζί με άλλους μετανάστες στα Κύθηρα και έκαναν λόγο για συμμετοχή τους στους «Γκρίζους Λύκους», αν και επιμένουν να δηλώνουν Ιρακινοί μετανάστες.
Πάντως, οι αρχές εξετάζουν τον ρόλο τους στην παράνομη μεταφορά και ιδιαίτερα μήπως ήταν διακινητές-συνοδοί.
Να σημειωθεί ότι προ καιρού οι λιμενικές αρχές είχαν συλλάβει άλλον διακινητή μεταναστών, που καταδικάστηκε και παρέμεινε για αρκετό διάστημα στη φυλακή, ο οποίος είχε ομολογήσει ότι ήταν μέλος των «Γκρίζων Λύκων». Η «άκρη του νήματος» για να βρεθεί ένα ακόμα στοιχείο που οδηγεί, βάσιμα, στην υποψία ότι «κυκλώματα» διακίνησης μεταναστών χρησιμοποιούν ως διακινητές μέλη της ακραίας εθνικιστικής οργάνωσης, εντοπίστηκε από τη Διεύθυνση Ασφαλείας του Λιμενικού Σώματος κατά τις έρευνες για την παράνομη μεταφορά 40 αλλοδαπών, ανάμεσά τους δύο γυναίκες και πέντε παιδιά με το με σημαία Αγγλίας ιστιοφόρο «Μπέρμιγχαμ».
Σύμφωνα, πάντα, με πληροφορίες, διαπιστώθηκε ότι το σκάφος με Τούρκο κυβερνήτη είχε αναχωρήσει από ακτή της περιοχής της Σμύρνης με προορισμό την Ιταλία. Ωστόσο, την περασμένη Πέμπτη, καθώς το σκάφος βρισκόταν ανοιχτά από τα Κύθηρα, άγνωστος τηλεφώνησε στο «112» αναφέροντας πως βρισκόταν σε κίνδυνο.
Αξιωματικοί του Λιμενικού εκτιμούν ότι υπήρξε κάποια διαφορά μεταξύ των μελών του «κυκλώματος», ίσως οικονομική, και κάποιος «παρέδωσε» το σκάφος, που εντοπίστηκε από πλωτό του Λιμενικού και οδηγήθηκε στα Κύθηρα. Ο Τούρκος κυβερνήτης του σκάφους συνελήφθη και οδηγήθηκε στον εισαγγελέα, αλλά στις έρευνες που ακολούθησαν με τη συμμετοχή τουρκόφωνου και αραβόφωνου διερμηνέα, για ν «ακτινογραφηθεί» πλήρως το «κύκλωμα» που οργάνωσε τη μεταφορά, εντοπίστηκαν τα δύο ύποπτα άτομα, των οποίων οι κινήσεις ερευνώνται σε βάθος.
Ακόμα, κατά την έρευνα που έγινε στο σκάφος βρέθηκαν μέσα σε αυτό ιρανικά διαβατήρια, με κομμένες τις φωτογραφίες και ένα ιρακινό, με καρφιτσωμένη άδεια παραμονής για την Ελλάδα, η οποία, όπως διαπιστώθηκε, ήταν ανάμεσα σε άλλες άδειες που είχαν κλαπεί από τον Βόλο.
Εικάζεται ότι όλα αυτά τα διαβατήρια θα χρησιμοποιούνταν από τους μετανάστες μετά την αποβίβασή τους στην Ιταλία.
Τέλος, γίνονται έρευνες για να ελεγχθεί αν είναι γνήσια τα έγγραφα νηολόγησης του σκάφους, που εμφανίζεται με αγγλική σημαία, ώστε να διαπιστωθούν και οι ιδιοκτήτες του.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΜΑΛΑΓΚΟΝΙΑΡΗΣ
ΕΘΝΟΣ
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2009/11/blog-post_9658.html
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε