ΤΡΟΧΑΔΗΝ

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

Ενώ ληστεύουν τον λαό, ο ΓΑΠ και οι υπουργοί του ταξιδεύουν συνεχώς με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος!

Η φτώχεια θέλει καλοπέραση
Τον Γ. Παπανδρέου για πολλά ίσως μπορεί να τον κατηγορήσει κανείς, όχι όμως για την έφεσή του στη χλιδάτη ζωή και την καλοπέραση. Θα περίμενε λοιπόν κανείς οι συνεργάτες του, που φροντίζουν το πρόγραμμα και τις μετακινήσεις του, να μη δη μιουργούν την εικόνα ενός VIP ταξιδιώτη που δεν κάνει άλλη δουλειά από το να πετά με το ιδιωτικό του αεροπλάνο. Μάλιστα, σε μια εποχή δύσκολη, που η κυβέρνηση ζητάει από τους εργαζομένους των 1.500 ευρώ ακόμη μεγαλύτερες θυσίες και περικοπές, η εικόνα των ατσαλάκωτων υπουργών που για ψύλλου πήδημα χρησιμοποιούν το πρωθυ πουργικό αεροσκάφος με κόστος πτήσης 6.000 ευρώ την ώρα, στέλνει λάθος μηνύματα.


...Σύντροφοι, ίσως το έχετε ξεχάσει, αλλά υπάρ χουν και τα αεροπλάνα της… γραμμής. Στο πνεύμα των γενικών περικοπών η κυβέρνη ση... ξέχασε να κόψει τις πτήσεις των VIP αερο σκαφών! Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πληρώσει 1.100.000 ευρώ για τις πτήσεις των τριών κυβερ νητικών αεροσκαφών από 5 Οκτωβρίου έως 31 Δεκεμβρίου! Η κάθε ώρα πτήσης μάς κοστίζει περίπου 6.000 ευρώ και, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Πενταγώνου, τα VIP αερο σκάφη έχουν «γράψει» πολλές ώρες πτήσεις.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι περισσότεροι προ ορισμοί στους οποίους ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του χρησιμοποίησαν τα κυβερνητικά αεροσκάφη έχουν απευθείας αεροπορική σύν δεση με πάνω από μία αεροπορική εταιρεία. Το δε κόστος όλων των προορισμών δεν ξεπερνά σε καμιά περίπτωση τα 300 ευρώ ανά εισιτήριο.

Πώς είπατε; «Λαϊκισμός»; Όχι δα. Όταν στέλνεις μήνυμα «βουλιάζουμε» και βλέπεις ως σωσίβιο ακόμη και το τελευταίο επίδομα του δημοσίου υπαλλήλου, δεν είναι και τόσο κακό να κόψεις καμιά ώρα πτήσης από τα VIP αεροσκάφη και να ταξιδέψεις με αεροπλανάκι της γραμμής. Ακόμη και ως απλό μήνυμα στον κόσμο να το δει κάποιος, χρήσιμο είναι. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

◆ Το ωριαίο κόστος πτήσης του προεδρικού πρωθυπουργικού αεροσκάφους Gulf Stream έχει προσδιοριστεί στα 5.811,20 ευρώ! Από την επομένη των εκλογών έως την 31η Δεκεμβρίου 2009 το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε πραγ ματοποιήσει 10 πτήσεις, οι εννέα με επιβάτη τον πρωθυπουργό και η μία με τον υπουργό Άμυνας Βαγγέλη Βενιζέλο. Σύνολο ωρών πτήσης 80,2. Κόστος 466.058,24 ευρώ.

Εντύπωση προκαλούν οι προορισμοί για τους οποίους χρησιμοποιήθηκε το Gulf Stream. Το αεροσκάφος πέταξε για Κωνσταντινούπολη, Λάρνακα, Λονδίνο, Βερολίνο και τρεις φορές για Βρυξέλλες. Επίσης ο πρωθυπουργός το χρη σιμοποίησε για τα ταξίδια του σε Άγιο Δομίνικο, Κοπεγχάγη και Μάλμοε, όπου δεν υπάρχει απευ θείας αεροπορική σύνδεση.

◆ Τα υπόλοιπα δύο κυβερνητικά αεροσκάφη, το Embrair 209 και το Legacy 484, δεν πάνε πίσω σε δρομολόγια. Το μεν πρώτο το τελευταίο τρί μηνο του 2009 πραγματοποίησε 5 αποστολές με 29,3 ώρες πτήσης και κόστος 165.861,44 ευρώ και το δεύτερο 15 αποστολές με 82,5 ώρες, που μας κόστισαν 467.016 ευρώ. Το ωριαίο κόστος πτήσης των δύο αεροσκαφών έχει προσδιοριστεί στα 5.660,80 ευρώ.

Χρήστες του Embrair 209 και του Legacy 484 ήταν ο πρωθυπουργός, που πέταξε για Καστοριά, Ανδραβίδα και Θεσσαλονίκη, και τρεις υπουργοί της κυβέρνησης.

Φθηνότερα

Οι πτήσεις σε Καστοριά και Ανδραβίδα είναι βέβαιο ότι θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί ή, αν έπρεπε οπωσδήποτε να γίνουν, θα μπορούσαν να έχουν χρησιμοποιηθεί πολύ φθηνότερα στη χρήση ιπτάμενα μέσα: ελικόπτερο για παράδειγμα ή ακόμη κι ένα από τα νέα μεταγωγικά αερο σκάφη μας, τα C27, όπως έκανε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης, που πήγε μ’ ένα απ’ αυτά στο Κόσοβο τα Χριστούγεννα.

◆ Ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Δρούτσας πέταξε και με τα δύο αεροσκάφη, τέσσερις φορές για Βρυξέλλες και από μία για Λουξεμβούργο, Βιέννη, Μαδρίτη, Λιουμπλιάνα, Βελιγράδι, Ποντγκόριτσα, Σαράγιεβο και Τίρανα.

◆ Ο υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου χρησιμοποίησε το Legacy 484 στα ταξίδια του σε Λουξεμβούργο, Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο και Φρανκφούρτη.

◆ Τέλος, ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος, ως πολιτικός προϊστάμενος της Πολεμικής Αεροπορίας, χειριστές της οποίας τα πετούν, έχει δοκιμάσει και τα τρία VIP αεροσκά φη σε πτήσεις για Σόφια, Μπρατισλάβα, Λάρισα, Βρυξέλλες και Λάρνακα.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, το κόστος πτήσης των τριών VIP αεροσκαφών έχει φθάσει μόνο το τελευταίο τρίμηνο του 2009 σε 1.098.935,68 ευρώ, περίπου όσο ήταν και το κόστος το ίδιο διάστημα πέρυσι! Σε περίοδο οικονομικής κρίσης, όταν η κυβέρνηση ανακοινώνει από το πρωί έως το βράδυ περικοπές μισθών, επιδομάτων και μιλάει μόνο για σφίξιμο του ζωναριού, είναι τουλάχιστον παράλογο να εξακολουθούν υπουργοί να πετούν αναιτίως με VIP αεροσκάφη.

Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ανά γκη χρησιμοποίησης των VIP αεροσκαφών από τον πρόεδρο της κυβέρνησης και τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου όταν αυτό κρίνεται απα ραίτητο. Ταξίδια σε χώρες και πρωτεύουσες που δεν συνδέονται απευθείας με την Αθήνα μπορούν να δικαιολογήσουν απολύτως τη χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών, ειδικά όταν ο χρόνος και οι υποχρεώσεις πιέζουν.

Το ίδιο μπορεί να ισχύσει σε έκτακτες κυβερ νητικές αποστολές – όπως για παράδειγμα τα ταξίδια του υπουργού Οικονομικών –, ακόμη και σε περιπτώσεις που το ζητούμενο, μεταξύ άλλων, είναι ακόμη και το λεγόμενο... πρεστίζ! Πώς μπορεί όμως να δικαιολογηθεί η χρήση των τριών VIP αεροσκαφών στην Καστοριά, την Ανδραβίδα, τη Θεσσαλονίκη, ακόμη και στην Κωνσταντινούπολη, το Βελιγράδι ή το Βερολίνο και οπουδήποτε αλλού υπάρχει εναλλακτικός αεροπορικός τρόπος μετα φοράς με κόστος απείρως χαμηλότερο; Έλα ντε... Το πιο ωραίο είναι ότι ο υπουργός Άμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος, όταν ρωτήθηκε στη Βουλή για την προμήθεια ακόμη δύο VIP αεροσκαφών που είχε αρχίσει να κουβε ντιάζει η «σεμνή και ταπεινή» κυβέρνηση Καραμανλή, είπε ότι «επανεξετάζουμε το θέμα σε συνάρτηση με την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε». Δηλαδή, συγ γνώμη: Υπάρχει κάποια – έστω και ελάχιστα πιθανή – περίπτωση να αγο ράσουμε κι άλλα αεροσκάφη VIP; Να μας το πείτε, παιδιά, για να ξέρουμε...


http://www.topontiki.gr/articles/view/3080

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια