Τα έργα 2,5 δισ. που αλλάζουν τη Θεσσαλονίκη
Αντιόπη Σχοινά
Πηγή: Screenshot/YouTube
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αλλαγή της εικόνας της Θεσσαλονίκης μέσω υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής τα οποία στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ. Το πολυαναμενόμενο Fly Over βγαίνει προς δημοπράτηση στις 30 Δεκεμβρίου.
Το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (γνωστό και ως «Fly Over»), είναι ύψους 370 εκατ. ευρώ και αποτελεί μόνο μέρος του συνόλου των κομβικών projects της συμπρωτεύουσας. Τα έργα του Μετρό, η οδική σύνδεση του ΟΛΘ με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά projects, κτιριακά έργα, αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων αναμένεται να τραβήξουν τα βλέμματα των κατασκευαστικών εταιρειών και βελτιώσουν την «εικόνα» της Θεσσαλονίκης.
Τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και έχουν τροχοδρομηθεί για το επόμενο διάστημα είναι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα η επέκταση του 6ου προβλήτα που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Σύνδεση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, αλλά και η σιδηροδρομική σύνδεση του.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα η βασική γραμμή και η επέκταση στην Καλαμαριά, που αποτελούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν την κατασκευή των δύο γραμμών, έκτασης 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
Το Fly Over, δηλαδή η νέα ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης είναι μία νέα εναέρια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος που συνολικού μήκους 9,5 χιλιόμετρων οριοθετημένη πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό.. Οι πέντε διαγωνιζόμενοι, που έχουν υποβάλλει εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο είναι οι ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt.
Στα έργα που αλλάζουν τη συμπρωτεύουσα και την πρόσβαση προς αυτήν είναι και οι κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού – Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια και Θέρμη-Γαλάτιστα. Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή 17 νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων (μέσω ΣΔΙΤ), αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Λαχαναγοράς και η αποχέτευση ομβρίων υδάτων δήμου Καλαμαριάς.
Επίσης, το City Train, δηλαδή ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στα σιδηροδρομικά έργα και θα βασιστεί κυρίως σε υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές..
Παράλληλα προχωρά η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στην Καλαμαριά.
Άλλωστε ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα προχωράει σειρά έργων και επενδύσεων, όπως η παραχώρηση της Εγνατία Οδού (επένδυση 1,5 δις ευρώ από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε 65, σιδηροδρομικά έργα δις ευρώ, το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ενεργειακές μονάδες, αντιπλημμυρικά/αρδευτικά έργα, σημαντικά φράγματα (π.χ. Χαβρία κ.α.), έργα που σχετίζονται με διαχείριση απορριμμάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (και μέσω ΣΔΙΤ), η αξιοποίηση λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ (Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς, η ανακατασκευή του δικαστικού Μεγάρου της Θεσσαλονίκης, αναπλάσεις (ΔΕΘ, Πλ. Αριστοτέλους) και πλήθος ακόμα υποδομών.
Πηγή: Screenshot/YouTube
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η αλλαγή της εικόνας της Θεσσαλονίκης μέσω υλοποίησης μεγάλων έργων υποδομής τα οποία στο σύνολό τους ξεπερνούν τα 2,5 δισ. ευρώ. Το πολυαναμενόμενο Fly Over βγαίνει προς δημοπράτηση στις 30 Δεκεμβρίου.
Το μεγάλο οδικό έργο-ΣΔΙΤ κατασκευής του νέου υπέργειου τμήματος στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (γνωστό και ως «Fly Over»), είναι ύψους 370 εκατ. ευρώ και αποτελεί μόνο μέρος του συνόλου των κομβικών projects της συμπρωτεύουσας. Τα έργα του Μετρό, η οδική σύνδεση του ΟΛΘ με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά projects, κτιριακά έργα, αναβάθμιση του στόλου των λεωφορείων αναμένεται να τραβήξουν τα βλέμματα των κατασκευαστικών εταιρειών και βελτιώσουν την «εικόνα» της Θεσσαλονίκης.
Τα μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά και έχουν τροχοδρομηθεί για το επόμενο διάστημα είναι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης και ειδικότερα η επέκταση του 6ου προβλήτα που θα διπλασιάσει την ικανότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Η Σύνδεση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό και τον ΠΑΘΕ, αλλά και η σιδηροδρομική σύνδεση του.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης και πιο συγκεκριμένα η βασική γραμμή και η επέκταση στην Καλαμαριά, που αποτελούν έργα ύψους 1,5 δισ. ευρώ και περιλαμβάνουν την κατασκευή των δύο γραμμών, έκτασης 14,5 χιλιομέτρων και 18 νέων υπόγειων σταθμών. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2023.
Το Fly Over, δηλαδή η νέα ανατολική περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης είναι μία νέα εναέρια υπερυψωμένη ταχεία λεωφόρος που συνολικού μήκους 9,5 χιλιόμετρων οριοθετημένη πάνω από τη σημερινή περιφερειακή οδό.. Οι πέντε διαγωνιζόμενοι, που έχουν υποβάλλει εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο είναι οι ΑΒΑΞ Α.Ε., ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε., ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. - INTERTOLL EUROPE ZRt.
Στα έργα που αλλάζουν τη συμπρωτεύουσα και την πρόσβαση προς αυτήν είναι και οι κάθετοι άξονες Εγνατίας Οδού – Θεσσαλονίκη-Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια και Θέρμη-Γαλάτιστα. Επίσης, προβλέπεται η κατασκευή 17 νέων σύγχρονων σχολικών μονάδων (μέσω ΣΔΙΤ), αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή Λαχαναγοράς και η αποχέτευση ομβρίων υδάτων δήμου Καλαμαριάς.
Επίσης, το City Train, δηλαδή ο Προαστιακός της Δυτικής Θεσσαλονίκης, εντάσσεται στα σιδηροδρομικά έργα και θα βασιστεί κυρίως σε υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές..
Παράλληλα προχωρά η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου μέσω ΣΔΙΤ ύψους 51 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή της Λαχαναγοράς και στην Καλαμαριά.
Άλλωστε ευρύτερα στη Βόρεια Ελλάδα προχωράει σειρά έργων και επενδύσεων, όπως η παραχώρηση της Εγνατία Οδού (επένδυση 1,5 δις ευρώ από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Ε 65, σιδηροδρομικά έργα δις ευρώ, το οδικό τμήμα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, ενεργειακές μονάδες, αντιπλημμυρικά/αρδευτικά έργα, σημαντικά φράγματα (π.χ. Χαβρία κ.α.), έργα που σχετίζονται με διαχείριση απορριμμάτων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ (και μέσω ΣΔΙΤ), η αξιοποίηση λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ (Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς, η ανακατασκευή του δικαστικού Μεγάρου της Θεσσαλονίκης, αναπλάσεις (ΔΕΘ, Πλ. Αριστοτέλους) και πλήθος ακόμα υποδομών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε