Τυχαία προβολή

6/random/ticker-posts

Η μεγάλη ανατροπή της διατροφής: Από την φύση στο εργαστήριο

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κοσμογονική μεταβολή στη διατροφή της ανθρωπότητας,  μια στροφή από τις φυσικές τροφές προς τα εργαστηριακά παρασκευάσματα, που παρουσιάζονται ως η «τεχνολογική πρόοδος» του 21ου αιώνα.

Πίσω από αυτή την εξέλιξη, όμως, αναδύεται ένα σύνθετο πλέγμα συμφερόντων, όπου οι μεγάλες φαρμακοβιομηχανίες, οι εταιρείες τεχνητής τροφής και διεθνείς επενδυτικοί κολοσσοί, διεκδικούν τον πλήρη έλεγχο της ανθρώπινης διατροφής, και κατ’ επέκταση, της ανθρώπινης υγείας.

Ήδη σήμερα, το 85-90% των προϊόντων στα ράφια των σουπερμάρκετ είναι εξαιρετικά επεξεργασμένα, περιέχουν πρόσθετα, χημικά και συστατικά που ελάχιστα θυμίζουν φυσική τροφή. Οι τροφές που παράγει η φύση, ειδικά τα ζωικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας, καθίστανται σταδιακά απαγορευτικά ακριβές για τη μέση οικογένεια. Το κρέας, τα γαλακτοκομικά, ακόμα και τα αβγά, βαδίζουν προς μια νέα "πολυτελή" κατηγορία, την ώρα που οι εναλλακτικές λύσεις, φτιαγμένες σε εργαστήρια, προωθούνται ως «βιώσιμες» και «οικολογικές».

Αλλά πόσο οικολογικά είναι τελικά τα πλαστικοποιημένα μπιφτέκια από σόγια, οι πρωτεΐνες εντόμων, ή το «βούτυρο από CO₂» που διαφημίζουν νεοφυείς εταιρείες με στήριξη δισεκατομμυριούχων όπως ο Μπιλ Γκέιτς; Πίσω από την προβολή αυτών των προϊόντων ως σωτήριες λύσεις για το περιβάλλον, κρύβεται συχνά μια βαθιά μηχανιστική και αδιαφανής προσέγγιση στην έννοια της τροφής, που αγνοεί τόσο την μακροχρόνια επίδρασή τους στον οργανισμό όσο και τις συνέπειες για τη βιοποικιλότητα και τους φυσικούς κύκλους παραγωγής.

Την ίδια στιγμή, η μαζική διασπορά ειδήσεων περί "επικείμενης λειψυδρίας", "υπερθέρμανσης", "επισιτιστικής κρίσης" κ.λπ. δημιουργεί τις συνθήκες για να νομιμοποιηθεί η πλήρης αναδιάρθρωση της διατροφικής αλυσίδας,  όχι υπέρ των λαών, αλλά υπέρ των κέντρων ισχύος που τη διαχειρίζονται.

Ακόμα και οι τράπεζες και οι επενδυτικοί φορείς μπαίνουν πλέον στο παιχνίδι: νέα μοντέλα κατανάλωσης θα βασίζονται σε «ανθρακικά αποτυπώματα» και δείκτες «βιωσιμότητας» που ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία ελέγχου του τι θα επιτρέπεται να αγοράζουμε. Ένα νέο είδος «κοινωνικής μηχανικής», με όχημα τη διατροφή.

Όλα δείχνουν μια μεθοδική απομάκρυνση του ανθρώπου από τη φύση και την ανάδειξη ενός μοντέλου «διατροφικής εξάρτησης», όπου ο πολίτης θα καταναλώνει ό,τι εγκρίνουν οι πλατφόρμες παραγωγής και θα πληρώνει αδρά για οτιδήποτε ξεφεύγει από τη νέα κανονικότητα.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, η προστασία της φυσικής τροφής, της τοπικής παραγωγής, της αυτάρκειας και της διατροφικής αυτοδιάθεσης δεν είναι απλώς ένα πολιτικό αίτημα· είναι μια πράξη αντίστασης και επιβίωσης.

Διαβάστε κάτι πιο αναλυτικό εδώ

Example Image 
Υπογραφή 🙏 Αν σου άρεσε αυτό το άρθρο και θέλεις να στηρίξεις τη δουλειά μου,
μπορείς να κάνεις μια μικρή συνεισφορά μέσω Ko-fi.
Στήριξέ με στο Ko-fi

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια