Σκοπιανό: Η βλακεία κινεί κυβερνήσεις
Σκοπιανό: Η βλακεία κινεί κυβερνήσεις
Οι μεγάλοι άντρες εμπιστεύονται μόνο την κρίση τους, το ίδιο όμως κάνουν και οι ηλίθιοι.
Paul Valery,1871-1945, Γάλλος ποιητής
Είναι τόσα πολλά αυτά που έχουν γραφεί και ειπωθεί πάνω στη ιστορία του σκοπιανού, κυρίως από την διάλυση της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας και μετά, που δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα ουσιαστικό σε μας να προσθέσουμε. Πράγματι διεθνούς εμβέλειας ιστορικοί έχουν περιγράψει πολύ καλά το ιστορικό πλαίσιο των γεγονότων, εξαιρετικοί ερευνητές έχουν ανακαλύψει πολλά μυστικά των σκοπιανών διεκδικήσεων, ενώ διεθνολόγοι μας έχουν δώσει μια ακριβή εικόνα του διεθνούς πλαισίου μέσα στο οποίο εξελίσσονται, εδώ και καιρό, τα γεγονότα. Καλά όλα αυτά αλλά η υπόθεση μακεδονικό έχει φτάσει σε αδιέξοδο. Κάτι φαίνεται όμως ότι έχουμε παραλείψει η ξεχάσει στις αναλύσεις μας ή ακόμα δεν άρχουμε εκτιμήσει σωστά της σημασία τους στην υπόθεση και χαλά την εικόνα που έχουμε σχηματίσει γι’ αυτούς. Όλο και πιο συχνά αναρωτιόμαστε τελευταία τι είναι αυτό που κινεί τα νήματα πίσω από τις ενέργειες των γειτόνων μας και κρύβεται καλά στην εικόνα;
Οι διάφορες απόψεις που έχουν διατυπωθεί δημοσίως περιγράφουν τις διεκδικήσεις είτε σαν προσωπικές επιδιώξεις, ή απόρροιες πολιτικού σχεδιασμού του ψυχρού πολέμου, στρατιωτικό-οικονομικά συμφέροντα στα Βαλκάνια, σκόπιμες ιστορικές διαστρεβλώσεις πλάνο οικονομικών διεκδικήσεων αλλά σχεδόν καμία ανάλυση δεν έχει συμπεριλάβει την ψυχολογική παράμετρο των ενεργειών τους. Στα περίεργα που ακούμε από τους σκοπιανούς οι έλληνες αντιδρούν με την απαξιωτική φράση "βλακείες των σκοπιανών". O βαθμός όμως της βλακείας, που ευρίσκεται πίσω από τις ενέργειες τους και κρύβεται καλά μέσα στην εικόνα που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτούς, είναι κάτι που δεν έχει εξεταστεί ποτέ.
Η βλακεία περιγράφεται συχνά σαν η πιο επικίνδυνη δύναμη του κόσμου. Εν αφθονία ευρισκόμενη στο κόσμο μας έχει αντικαταστήσει τη λογική στα μετακομουνιστικα βαλκάνια. Πολλές από τις ενέργειες στο πολυτάραχο «σκοπιανό» περιβάλλον έχουν καταγραφεί απλώς σαν κρατικές διεκδικήσεις. Διεκδικήσεις ναι αλλά κατά πόσο όμως είναι αυτές ΚΑΙ βλακώδεις και φέρουν την σφραγίδα της βλακείας είναι το ζητούμενο. Αυτό μας ώθησε να αναλύσουμε τις ενέργειες των σκοπιανών από τη στιγμή που το εθνικό πρόβλημα άρχισε να παίρνει διαστάσεις και να αναλύσουμε τις ενέργειες εκείνες που έχουν έντονη την οσμή βλακείας.
Ο μεγάλος Αϊνστάιν έλεγε χαρακτηριστικά «Δύο πράγματα είναι ατελείωτα: το σύμπαν και η βλακεία του ανθρώπου, όμως για το σύμπαν δεν είμαι ακόμα σίγουρος», ενώ ο αμερικανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Spider Robinson έλεγε συχνά «Μη θεωρείται σα κακία αυτό που εξηγείται πλήρως από τη βλακεία».
Τι είναι βλακεία όμως στο σκοπιανό; Σκοπεύουμε να ασχοληθούμε με τη βλακεία στο Σκοπιανό αλλά τι εννοούμε όμως με τη ιδία τη λέξη «βλακεία»; Αν και η έννοια αυτή, σε ένα κόσμο που οι βλάκες είναι οι περισσότεροι από τους ανθρώπους όπως έλεγε ο γερμανός Heinrich Heine είναι λίγο πολύ κατανοητή σχεδόν από σε όλους, δεν μπορούμε να της δώσουμε ένα ακριβή ορισμό. Τον βλάκα έλεγε ο Πλάτωνας μπορούμε να τον καταλάβουμε από δυο πράγματα πρώτο μιλά για άχρηστα γι αυτόν πράγματα και δεύτερο εκφράζει τη γνώμη του εκεί που κανείς δεν του την έχει ζητήσει. Σύμφωνα με τον πρίγκιπα Κάρολο Ιωσήφ υπάρχουν δύο είδη βλάκων: εκείνοι που δεν αμφιβάλλουν για τίποτε και εκείνοι που αμφιβάλλουν για όλα.
διαβάστε την συναρπαστική συνέχεια εδώ.
Οι μεγάλοι άντρες εμπιστεύονται μόνο την κρίση τους, το ίδιο όμως κάνουν και οι ηλίθιοι.
Paul Valery,1871-1945, Γάλλος ποιητής
Είναι τόσα πολλά αυτά που έχουν γραφεί και ειπωθεί πάνω στη ιστορία του σκοπιανού, κυρίως από την διάλυση της Γιουγκοσλαβικής Ομοσπονδίας και μετά, που δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα ουσιαστικό σε μας να προσθέσουμε. Πράγματι διεθνούς εμβέλειας ιστορικοί έχουν περιγράψει πολύ καλά το ιστορικό πλαίσιο των γεγονότων, εξαιρετικοί ερευνητές έχουν ανακαλύψει πολλά μυστικά των σκοπιανών διεκδικήσεων, ενώ διεθνολόγοι μας έχουν δώσει μια ακριβή εικόνα του διεθνούς πλαισίου μέσα στο οποίο εξελίσσονται, εδώ και καιρό, τα γεγονότα. Καλά όλα αυτά αλλά η υπόθεση μακεδονικό έχει φτάσει σε αδιέξοδο. Κάτι φαίνεται όμως ότι έχουμε παραλείψει η ξεχάσει στις αναλύσεις μας ή ακόμα δεν άρχουμε εκτιμήσει σωστά της σημασία τους στην υπόθεση και χαλά την εικόνα που έχουμε σχηματίσει γι’ αυτούς. Όλο και πιο συχνά αναρωτιόμαστε τελευταία τι είναι αυτό που κινεί τα νήματα πίσω από τις ενέργειες των γειτόνων μας και κρύβεται καλά στην εικόνα;
Οι διάφορες απόψεις που έχουν διατυπωθεί δημοσίως περιγράφουν τις διεκδικήσεις είτε σαν προσωπικές επιδιώξεις, ή απόρροιες πολιτικού σχεδιασμού του ψυχρού πολέμου, στρατιωτικό-οικονομικά συμφέροντα στα Βαλκάνια, σκόπιμες ιστορικές διαστρεβλώσεις πλάνο οικονομικών διεκδικήσεων αλλά σχεδόν καμία ανάλυση δεν έχει συμπεριλάβει την ψυχολογική παράμετρο των ενεργειών τους. Στα περίεργα που ακούμε από τους σκοπιανούς οι έλληνες αντιδρούν με την απαξιωτική φράση "βλακείες των σκοπιανών". O βαθμός όμως της βλακείας, που ευρίσκεται πίσω από τις ενέργειες τους και κρύβεται καλά μέσα στην εικόνα που έχει δημιουργηθεί γι’ αυτούς, είναι κάτι που δεν έχει εξεταστεί ποτέ.
Η βλακεία περιγράφεται συχνά σαν η πιο επικίνδυνη δύναμη του κόσμου. Εν αφθονία ευρισκόμενη στο κόσμο μας έχει αντικαταστήσει τη λογική στα μετακομουνιστικα βαλκάνια. Πολλές από τις ενέργειες στο πολυτάραχο «σκοπιανό» περιβάλλον έχουν καταγραφεί απλώς σαν κρατικές διεκδικήσεις. Διεκδικήσεις ναι αλλά κατά πόσο όμως είναι αυτές ΚΑΙ βλακώδεις και φέρουν την σφραγίδα της βλακείας είναι το ζητούμενο. Αυτό μας ώθησε να αναλύσουμε τις ενέργειες των σκοπιανών από τη στιγμή που το εθνικό πρόβλημα άρχισε να παίρνει διαστάσεις και να αναλύσουμε τις ενέργειες εκείνες που έχουν έντονη την οσμή βλακείας.
Ο μεγάλος Αϊνστάιν έλεγε χαρακτηριστικά «Δύο πράγματα είναι ατελείωτα: το σύμπαν και η βλακεία του ανθρώπου, όμως για το σύμπαν δεν είμαι ακόμα σίγουρος», ενώ ο αμερικανός συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας Spider Robinson έλεγε συχνά «Μη θεωρείται σα κακία αυτό που εξηγείται πλήρως από τη βλακεία».
Τι είναι βλακεία όμως στο σκοπιανό; Σκοπεύουμε να ασχοληθούμε με τη βλακεία στο Σκοπιανό αλλά τι εννοούμε όμως με τη ιδία τη λέξη «βλακεία»; Αν και η έννοια αυτή, σε ένα κόσμο που οι βλάκες είναι οι περισσότεροι από τους ανθρώπους όπως έλεγε ο γερμανός Heinrich Heine είναι λίγο πολύ κατανοητή σχεδόν από σε όλους, δεν μπορούμε να της δώσουμε ένα ακριβή ορισμό. Τον βλάκα έλεγε ο Πλάτωνας μπορούμε να τον καταλάβουμε από δυο πράγματα πρώτο μιλά για άχρηστα γι αυτόν πράγματα και δεύτερο εκφράζει τη γνώμη του εκεί που κανείς δεν του την έχει ζητήσει. Σύμφωνα με τον πρίγκιπα Κάρολο Ιωσήφ υπάρχουν δύο είδη βλάκων: εκείνοι που δεν αμφιβάλλουν για τίποτε και εκείνοι που αμφιβάλλουν για όλα.
διαβάστε την συναρπαστική συνέχεια εδώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε