Για να μην κλείσουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά δίνουμε ένα δισ. ευρώ για τα γερμανικά υποβρύχια
Το δικαίωμα να ελέγχει τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά αποκτά η κυβέρνηση – υπό την προϋπόθεση ότι ο νέος βασικός μέτοχος, δηλαδή η εταιρεία «Mar» από το Άμπου Ντάμπι- θα αναλαμβάνει τη ναυπήγηση πλοίων για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού.
Η συμφωνία αυτή τίθεται σε ισχύ άμεσα, δεδομένου ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να παραγγείλει την κατασκευή ακόμη δύο νέων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Τα υποβρύχια αυτά θα κοστίσουν ένα δις ευρώ (500 εκατ. ευρώ έκαστο) στους Έλληνες φορολογούμενους. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υποστήριξε ότι οι τιμές αυτές είναι «fixed», δηλαδή δεν πρόκειται να αναπροσαρμοστούν και διευκρίνισε ότι τα 485 εκατ.ευρώ είχαν προϋπολογιστεί να εκταμιευθούν για τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων (και ήδη υφιστάμενων στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού) υποβρυχίων, διαδικασία η οποία ματαιώνεται.
Ο κ. Βαγγέλης Βενιζέλος υποστήριξε ότι η απόφαση για ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214(όμοια με το πρωτότυπο σκάφος «Παπανικολής» που έχει γίνει γνωστό σαν το υποβρύχιο «που γέρνει»), αντί του εκσυγχρονισμού τριών παλαιών, θα επιβαρύνει το δημόσιο όχι με ένα δις, αλλά με 165 εκατ.ευρώ. Για να φτάσει στο αποτέλεσμα αυτό, ο κ. Βενιζέλος αφαίρεσε από το κονδύλι για τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων τα 485 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη προϋπολογιστεί (αλλά δεν έχουν εκταμιευθεί), και το εκτιμώμενο όφελος περίπου 350 εκατ. ευρώ που αναμένεται να εισπράξει το κράτος από την πώληση του υποβρυχίου Παπανικολής.
Διότι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους απερχόμενους Γερμανούς ιδιοκτήτες της ThyssenKrupp και τους νέους ιδιοκτήτες από το Άμπου Ντάμπι, η κυβέρνηση συναίνεσε να παραλάβει το πρωτότυπο και καταπονημένο υποβρύχιο που το δημόσιο αρνούνταν να παραλάβει από τον Οκτώβριο του 2006.
Κι αυτό διότι οι Γερμανοί υπολόγιζαν ότι υποτιθέμενη πώληση του «Παπανικολή»σε τρίτη χώρα θα απέφερε στο ελληνικό δημόσιο 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που θεωρήθηκε χαμηλό από την ελληνική κυβέρνηση που αντέτεινε ότι προσδοκά να κερδίσει 350 εκατ.ευρώ από πιθανή πώληση του πρωτότυπου υποβρυχίου σε κάποια άλλη χώρα.
Παραλλήλως, μετά την υπογραφή της τελικής συμφωνίας που αναμένεται να συμβασιοποιηθεί σε περίπου 4 με 5 μήνες, η κυβέρνηση θα ξεκινήσει να αποπληρώνει τα 806 εκατ. ευρώ που οφείλει στην ThyssenKrupp για τα 4 υποβρύχια που ακόμη δεν έχει παραλάβει.
Για την κατασκευή του «στραβού» υποβρυχίου Παπανικολής που χτίστηκε στη Γερμανία και των ακόμη τριών σκαφών ομοίου τύπου (με τα ονόματα «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Πιπίνος») η κυβέρνηση καλείται να πληρώσει 2 δισεκατομμύρια 838 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι σήμερα οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν καταβάλλει στη γερμανική εταιρεία δύο δισεκατομμύρια 32 εκατομμύρια ευρώ. Απομένει δηλαδή η εκταμίευση περίπου 806 εκατ. ευρώ. Εάν στο ποσό αυτό προστεθούν και τα 165 εκατομμύρια ευρώ που θα επιβαρυνθεί επιπλέον το δημόσιο, τότε το τίμημα αγγίζει τα 971 εκατ –δηλαδή περίπου ένα δις ευρώ!
Ποσό που διαμορφώνεται στο ένα δισεκατομμύριο 806 εκατομμύρια ευρώ, εάν στον αριθμό προστεθεί η εκτιμώμενη είσπραξη από πιθανή μεταπώληση του Παπανικολή (έναντι 350 εκατ.ευρώ) και η εκταμίευση ακόμη 485 εκατομμυρίων για τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων.
Με απλά λόγια και αν συνυπολογιστεί ότι η Ελλάδα έχει ήδη καταβάλλει δύο δις 32 εκατομμύρια για τέσσερα υποβρύχια (που δεν έχει παραλάβει), το κόστος αναμένεται να εκτοξευθεί στα τρία δισεκατομμύρια τριάντα εκατομμύρια ευρώ για κάθε ένα από τα πέντε γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 που κάποτε θα εντάξει στο στόλο της…
Κόστος για κάθε ένα από τα περίφημα και πολυδιαφημισμένα σαν αθόρυβα υποβρύχια, περίπου 600,6 εκατομμύρια ευρώ. Και η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα πουλήσει τον «Παπανικολή» για 350 εκατομμύρια, χωρίς να το έχει αξιοποιήσει ούτε για μια ώρα πλου στο Αιγαίο…
«Η απόφασή μας ήταν να διαπραγματευθούμε επωφελώς για το ελληνικό δημόσιο» τόνισε ο κ. Βενιζέλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην οποία παρουσίασε τους βασικούς άξονες της συμφωνίας. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε λόγο για «χρήματα που είχαν καταβληθεί χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα» και υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση προσπάθησε να βρει συμβιβαστική λύση».
Η συμφωνία αναμένεται να εγκριθεί αύριο από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας, αφού προηγουμένως ενημερωθεί η αρμόδια υποεπιτροπή εξοπλιστικών της Βουλής.
Τα υπόλοιπα χρήματα που θα κληθεί να καταβάλλει το δημόσιο για τη ναυπήγηση και την παραλαβή -κάποια στιγμή στο μέλλον, αφού ο ακριβής χρόνος δε διευκρινίστηκε- των υποβρυχίων θα δοθούν εντός εννέα ετών και με οροφή 200 εκατομμύρια ετησίως.
Ο κ. Βενιζέλος, με έμμεσο τρόπο, επέρριψε ευθύνες για την υπόθεση των υποβρυχίων στην προηγούμενη κυβέρνηση τονίζοντας ότι στις 30 Σεπτεμβρίου του 2006 το πρωτότυπο σκάφος έπρεπε να έχει παραληφθεί ή να έχει απορριφθεί. «Ούτε παραλήφθηκε, ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση» συνέχισε ο υπουργός Άμυνας και αποκάλυψε ότι μεταξύ των ετών 2004 και 2008 καταβλήθηκαν 730 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς. Δηλαδή οι πληρωμές συνεχίστηκαν κανονικά παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί της Thyssen είχαν παραβεί τις συμβατικές τους υποχρεώσεις!
Εντυπωσιακό είναι πάντως το γεγονός ότι στην παρούσα διαπραγμάτευση η κυβέρνηση δεν αξίωσε ούτε και διεκδίκησε να καταβληθούν ρήτρες από τους Γερμανούς για την τετραετή καθυστέρηση παράδοσης των υποβρυχίων.
Τελικώς τα υποβρύχια έχουν πρόβλημα ευστάθειας;
Ο κ. Βενιζέλος απέφυγε να προσδιορίσει αν τα υποβρύχια εμφανίζουν μεγάλες κλίσεις κατά τον πλου στην επιφάνεια της θάλασσας.
«Το θέμα των τεχνικών χαρακτηριστικών του σκάφους το χειρίζεται ο αρχηγός ΓΕΝ και ο κυβερνήτης του πρωτότυπου υποβρυχίου» είπε ο κ. Βενιζέλος. Μάλιστα ο υπουργός Άμυνας υποστήριξε ότι «η συζήτηση περί ενός υποβρυχίου που γέρνει βλάπτει και απαξιώνει τα συμφέροντα του δημοσίου». Όταν στον κ. Βενιζέλο επισημάνθηκε ότι σε μια αποστροφή των λόγων του ο ίδιος ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι έχουν εμφανιστεί ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν τον Παπανικολή οι οποίοι υποστήριξε ότι «δεν είναι αφελείς», τότε επιχείρησε να αναδιπλωθεί και απέφυγε να τοποθετηθεί.
"Δε δικαιούμαι εγώ ως Υπουργός ή ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός, να εκφράσουμε τεχνική γνώμη. Δεν ξέρουμε εμείς πρωτογενώς ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υποβρυχίου. Το 2008 μετά τις βελτιώσεις που έγιναν, η BWB, η γερμανική αρχή πιστοποίησης το πιστοποιεί και θα μας πουν και δημόσια οι αξιωματικοί οι αρμόδιοι του Πολεμικού Ναυτικού αυτό που μας είπαν στις εσωτερικές συσκέψεις, εάν το κρίνουν και οι ίδιοι τεχνικώς αποδεκτό. Εμάς μας είπαν ότι το κρίνουν. Θα το πουν και ενώπιον της Βουλής" σημείωσε ο κ. Βενιζέλος παραπέμποντας στους αξιωματικούς του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι η συμφωνία θα κατευνάσει τη γερμανική κυβέρνηση που αρνείται να παράσχει οικονομική βοήθεια στην Ελλάδα, ο υπουργός Άμυνας υποστήριξε ότι δεν ασκήθηκε πίεση από τη γερμανική κυβέρνηση. «Μας πίεζε η απαξίωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, οι 1300 θέσεις εργασίας, μας πιέζει ότι έχουμε δώσει 2 δις και κινδυνεύουμε να μην πάρουμε τίποτα» ήταν η αποκαλυπτική φράση του κ. Βενιζέλου.
Από τα όσα είπε ο υπουργός Άμυνας για το περιεχόμενο της συμφωνίας προκύπτει επίσης ότι :
* το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει το κόστος για τις δοκιμές εν πλω των υποβρυχίων τύπου 214. δηλαδή αποφασίζεται η παραλαβή των σκαφών τύπου 214, χωρίς να έχουν γίνει δοκιμές εν πλω. Ζητήσαμε νέα επίκαιρη πιστοποίηση από το γερμανικό οργανισμό εξοπλισμών BWB, είπε ο κ. Βενιζέλος.
* Για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα αναζητηθεί τραπεζικός δανεισμός 20 εκατ.ευρώ με την εγγύηση του ελληνικού δημσίου. Από τον προηγούμενο Νοέμβριο οπότε η Thyssen κήρυξε στάση πληρωμών μέχρι και σήμερα το δημόσιο έχει καταβάλλει ακόμη 17 εκατομμύρια ευρώ για μισθοδοσία των 1300 εργαζομένων. Άραγε οι Γερμανοί απερχόμενοι ιδιοκτήτες θα καταβάλλουν τα 37 εκατομμύρια;
* Τι θα γίνει με το πρόστιμο των 250 εκατ.ευρώ που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλλει στο Σκαραμαγκά με το αιτιολογικό ότι ελάμβανε παράνομες επιχορηγήσεις από το ελληνικό δημόσιο. Τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου που αφορούν μη στρατιωτικές δραστηριότητες, θα δημοπρατηθούν και τελικώς θα πουληθούν σε ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, αρκέστηκε να αναφέρει ο υπουργός Άμυνας χωρίς να προβεί σε περαιτέρω διευκρινίσεις.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/blog-post_3595.html
Η συμφωνία αυτή τίθεται σε ισχύ άμεσα, δεδομένου ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να παραγγείλει την κατασκευή ακόμη δύο νέων γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Τα υποβρύχια αυτά θα κοστίσουν ένα δις ευρώ (500 εκατ. ευρώ έκαστο) στους Έλληνες φορολογούμενους. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας υποστήριξε ότι οι τιμές αυτές είναι «fixed», δηλαδή δεν πρόκειται να αναπροσαρμοστούν και διευκρίνισε ότι τα 485 εκατ.ευρώ είχαν προϋπολογιστεί να εκταμιευθούν για τον εκσυγχρονισμό τριών παλαιότερων (και ήδη υφιστάμενων στη δύναμη του Πολεμικού Ναυτικού) υποβρυχίων, διαδικασία η οποία ματαιώνεται.
Ο κ. Βαγγέλης Βενιζέλος υποστήριξε ότι η απόφαση για ναυπήγηση δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214(όμοια με το πρωτότυπο σκάφος «Παπανικολής» που έχει γίνει γνωστό σαν το υποβρύχιο «που γέρνει»), αντί του εκσυγχρονισμού τριών παλαιών, θα επιβαρύνει το δημόσιο όχι με ένα δις, αλλά με 165 εκατ.ευρώ. Για να φτάσει στο αποτέλεσμα αυτό, ο κ. Βενιζέλος αφαίρεσε από το κονδύλι για τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων τα 485 εκατ. ευρώ που έχουν ήδη προϋπολογιστεί (αλλά δεν έχουν εκταμιευθεί), και το εκτιμώμενο όφελος περίπου 350 εκατ. ευρώ που αναμένεται να εισπράξει το κράτος από την πώληση του υποβρυχίου Παπανικολής.
Διότι κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με τους απερχόμενους Γερμανούς ιδιοκτήτες της ThyssenKrupp και τους νέους ιδιοκτήτες από το Άμπου Ντάμπι, η κυβέρνηση συναίνεσε να παραλάβει το πρωτότυπο και καταπονημένο υποβρύχιο που το δημόσιο αρνούνταν να παραλάβει από τον Οκτώβριο του 2006.
Κι αυτό διότι οι Γερμανοί υπολόγιζαν ότι υποτιθέμενη πώληση του «Παπανικολή»σε τρίτη χώρα θα απέφερε στο ελληνικό δημόσιο 300 εκατ. ευρώ, τίμημα που θεωρήθηκε χαμηλό από την ελληνική κυβέρνηση που αντέτεινε ότι προσδοκά να κερδίσει 350 εκατ.ευρώ από πιθανή πώληση του πρωτότυπου υποβρυχίου σε κάποια άλλη χώρα.
Παραλλήλως, μετά την υπογραφή της τελικής συμφωνίας που αναμένεται να συμβασιοποιηθεί σε περίπου 4 με 5 μήνες, η κυβέρνηση θα ξεκινήσει να αποπληρώνει τα 806 εκατ. ευρώ που οφείλει στην ThyssenKrupp για τα 4 υποβρύχια που ακόμη δεν έχει παραλάβει.
Για την κατασκευή του «στραβού» υποβρυχίου Παπανικολής που χτίστηκε στη Γερμανία και των ακόμη τριών σκαφών ομοίου τύπου (με τα ονόματα «Ματρώζος», «Κατσώνης» και «Πιπίνος») η κυβέρνηση καλείται να πληρώσει 2 δισεκατομμύρια 838 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι σήμερα οι Έλληνες φορολογούμενοι έχουν καταβάλλει στη γερμανική εταιρεία δύο δισεκατομμύρια 32 εκατομμύρια ευρώ. Απομένει δηλαδή η εκταμίευση περίπου 806 εκατ. ευρώ. Εάν στο ποσό αυτό προστεθούν και τα 165 εκατομμύρια ευρώ που θα επιβαρυνθεί επιπλέον το δημόσιο, τότε το τίμημα αγγίζει τα 971 εκατ –δηλαδή περίπου ένα δις ευρώ!
Ποσό που διαμορφώνεται στο ένα δισεκατομμύριο 806 εκατομμύρια ευρώ, εάν στον αριθμό προστεθεί η εκτιμώμενη είσπραξη από πιθανή μεταπώληση του Παπανικολή (έναντι 350 εκατ.ευρώ) και η εκταμίευση ακόμη 485 εκατομμυρίων για τη ναυπήγηση νέων υποβρυχίων.
Με απλά λόγια και αν συνυπολογιστεί ότι η Ελλάδα έχει ήδη καταβάλλει δύο δις 32 εκατομμύρια για τέσσερα υποβρύχια (που δεν έχει παραλάβει), το κόστος αναμένεται να εκτοξευθεί στα τρία δισεκατομμύρια τριάντα εκατομμύρια ευρώ για κάθε ένα από τα πέντε γερμανικά υποβρύχια τύπου 214 που κάποτε θα εντάξει στο στόλο της…
Κόστος για κάθε ένα από τα περίφημα και πολυδιαφημισμένα σαν αθόρυβα υποβρύχια, περίπου 600,6 εκατομμύρια ευρώ. Και η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα πουλήσει τον «Παπανικολή» για 350 εκατομμύρια, χωρίς να το έχει αξιοποιήσει ούτε για μια ώρα πλου στο Αιγαίο…
«Η απόφασή μας ήταν να διαπραγματευθούμε επωφελώς για το ελληνικό δημόσιο» τόνισε ο κ. Βενιζέλος κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην οποία παρουσίασε τους βασικούς άξονες της συμφωνίας. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε λόγο για «χρήματα που είχαν καταβληθεί χωρίς κανένα πρακτικό αποτέλεσμα» και υποστήριξε ότι «η κυβέρνηση προσπάθησε να βρει συμβιβαστική λύση».
Η συμφωνία αναμένεται να εγκριθεί αύριο από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας, αφού προηγουμένως ενημερωθεί η αρμόδια υποεπιτροπή εξοπλιστικών της Βουλής.
Τα υπόλοιπα χρήματα που θα κληθεί να καταβάλλει το δημόσιο για τη ναυπήγηση και την παραλαβή -κάποια στιγμή στο μέλλον, αφού ο ακριβής χρόνος δε διευκρινίστηκε- των υποβρυχίων θα δοθούν εντός εννέα ετών και με οροφή 200 εκατομμύρια ετησίως.
Ο κ. Βενιζέλος, με έμμεσο τρόπο, επέρριψε ευθύνες για την υπόθεση των υποβρυχίων στην προηγούμενη κυβέρνηση τονίζοντας ότι στις 30 Σεπτεμβρίου του 2006 το πρωτότυπο σκάφος έπρεπε να έχει παραληφθεί ή να έχει απορριφθεί. «Ούτε παραλήφθηκε, ούτε καταγγέλθηκε η σύμβαση» συνέχισε ο υπουργός Άμυνας και αποκάλυψε ότι μεταξύ των ετών 2004 και 2008 καταβλήθηκαν 730 εκατομμύρια ευρώ στους Γερμανούς. Δηλαδή οι πληρωμές συνεχίστηκαν κανονικά παρά το γεγονός ότι οι Γερμανοί της Thyssen είχαν παραβεί τις συμβατικές τους υποχρεώσεις!
Εντυπωσιακό είναι πάντως το γεγονός ότι στην παρούσα διαπραγμάτευση η κυβέρνηση δεν αξίωσε ούτε και διεκδίκησε να καταβληθούν ρήτρες από τους Γερμανούς για την τετραετή καθυστέρηση παράδοσης των υποβρυχίων.
Τελικώς τα υποβρύχια έχουν πρόβλημα ευστάθειας;
Ο κ. Βενιζέλος απέφυγε να προσδιορίσει αν τα υποβρύχια εμφανίζουν μεγάλες κλίσεις κατά τον πλου στην επιφάνεια της θάλασσας.
«Το θέμα των τεχνικών χαρακτηριστικών του σκάφους το χειρίζεται ο αρχηγός ΓΕΝ και ο κυβερνήτης του πρωτότυπου υποβρυχίου» είπε ο κ. Βενιζέλος. Μάλιστα ο υπουργός Άμυνας υποστήριξε ότι «η συζήτηση περί ενός υποβρυχίου που γέρνει βλάπτει και απαξιώνει τα συμφέροντα του δημοσίου». Όταν στον κ. Βενιζέλο επισημάνθηκε ότι σε μια αποστροφή των λόγων του ο ίδιος ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι έχουν εμφανιστεί ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν τον Παπανικολή οι οποίοι υποστήριξε ότι «δεν είναι αφελείς», τότε επιχείρησε να αναδιπλωθεί και απέφυγε να τοποθετηθεί.
"Δε δικαιούμαι εγώ ως Υπουργός ή ο κ. Αναπληρωτής Υπουργός, να εκφράσουμε τεχνική γνώμη. Δεν ξέρουμε εμείς πρωτογενώς ποια είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υποβρυχίου. Το 2008 μετά τις βελτιώσεις που έγιναν, η BWB, η γερμανική αρχή πιστοποίησης το πιστοποιεί και θα μας πουν και δημόσια οι αξιωματικοί οι αρμόδιοι του Πολεμικού Ναυτικού αυτό που μας είπαν στις εσωτερικές συσκέψεις, εάν το κρίνουν και οι ίδιοι τεχνικώς αποδεκτό. Εμάς μας είπαν ότι το κρίνουν. Θα το πουν και ενώπιον της Βουλής" σημείωσε ο κ. Βενιζέλος παραπέμποντας στους αξιωματικούς του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού.
Ερωτηθείς αν πιστεύει ότι η συμφωνία θα κατευνάσει τη γερμανική κυβέρνηση που αρνείται να παράσχει οικονομική βοήθεια στην Ελλάδα, ο υπουργός Άμυνας υποστήριξε ότι δεν ασκήθηκε πίεση από τη γερμανική κυβέρνηση. «Μας πίεζε η απαξίωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, οι 1300 θέσεις εργασίας, μας πιέζει ότι έχουμε δώσει 2 δις και κινδυνεύουμε να μην πάρουμε τίποτα» ήταν η αποκαλυπτική φράση του κ. Βενιζέλου.
Από τα όσα είπε ο υπουργός Άμυνας για το περιεχόμενο της συμφωνίας προκύπτει επίσης ότι :
* το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει το κόστος για τις δοκιμές εν πλω των υποβρυχίων τύπου 214. δηλαδή αποφασίζεται η παραλαβή των σκαφών τύπου 214, χωρίς να έχουν γίνει δοκιμές εν πλω. Ζητήσαμε νέα επίκαιρη πιστοποίηση από το γερμανικό οργανισμό εξοπλισμών BWB, είπε ο κ. Βενιζέλος.
* Για τη μισθοδοσία των εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα αναζητηθεί τραπεζικός δανεισμός 20 εκατ.ευρώ με την εγγύηση του ελληνικού δημσίου. Από τον προηγούμενο Νοέμβριο οπότε η Thyssen κήρυξε στάση πληρωμών μέχρι και σήμερα το δημόσιο έχει καταβάλλει ακόμη 17 εκατομμύρια ευρώ για μισθοδοσία των 1300 εργαζομένων. Άραγε οι Γερμανοί απερχόμενοι ιδιοκτήτες θα καταβάλλουν τα 37 εκατομμύρια;
* Τι θα γίνει με το πρόστιμο των 250 εκατ.ευρώ που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβάλλει στο Σκαραμαγκά με το αιτιολογικό ότι ελάμβανε παράνομες επιχορηγήσεις από το ελληνικό δημόσιο. Τα περιουσιακά στοιχεία του ναυπηγείου που αφορούν μη στρατιωτικές δραστηριότητες, θα δημοπρατηθούν και τελικώς θα πουληθούν σε ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο, αρκέστηκε να αναφέρει ο υπουργός Άμυνας χωρίς να προβεί σε περαιτέρω διευκρινίσεις.
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/blog-post_3595.html
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε