Ο αφελληνισμός της ελληνικής ναυτιλίας από το ΠΑΣΟΚ
Η οικονομική επιστήμη θα χρειαστεί πολύ χρόνο και ιδιαίτερη ανάλυση για να κατανοήσει και να καταγράψει σαν παράδειγμα προς αποφυγή την πολιτική, αν μπορεί να την ονομάσει κανείς έτσι, που εφαρμόζει η σημερινή κυβέρνηση στην Ελλάδα.
Στην πιο δύσκολη οικονομική και κοινωνική στιγμή της σύγχρονης ιστορίας της χώρας, η κυβέρνηση όφειλε να στραφεί, να στηριχτεί και να ενισχύσει τα δυνατά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει. Την ναυτιλία και τον τουρισμό.
Η ελληνική ναυτιλία έχει να επιδείξει επιχειρηματικές αρετές και διαχειριστικές δυνατότητες τέτοιες, που την κρατούν για πολλές δεκαετίες στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, και μάλιστα σε μια άκρως διεθνοποιημένη και απόλυτα ανταγωνιστική αγορά. Κατάφερε όχι μόνο να παραμείνει στην κορυφή αλλά και να ανανεώνεται συνεχώς ακόμα και κάτω από δύσκολες συνθήκες όπως είναι οι συνεχείς ανακατατάξεις του παγκόσμιου εμπορίου και αλλεπάλληλες οικονομικές κρίσεις. Επίσης, χωρίς καμία στήριξη από την ελληνική πολιτεία, αποφέρει στην οικονομία τα περισσότερα έσοδα από οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Η διεθνής αυτή δυναμική αλλά και η αντίστοιχη τεχνογνωσία σήμερα βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, τα οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σαν αιχμή του δόρατος για την έξοδο από την κρίση και την ανάκαμψη της χώρας.
Όμως η παραπαίουσα κυβέρνηση της παρέας του ΓΑΠ, πιστή στην ανικανότητα της και την αλλοπρόσαλλη μέχρι σημείου άλλων σκέψεων πολιτική της, αγνόησε την ναυτιλία και όχι μόνο κατήργησε το υπουργείο της, αλλά διέλυσε στα εξ’ ων συνετέθησαν, τις υπηρεσίες του για να γίνουμε μάρτυρες, και εδώ, της γνωστής δυστυχώς εικόνας διάλυσης που παρατηρείται γενικότερα στο δημόσιο βίο τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα αποτελέσματα είναι πολλά και καταστροφικά. Μεγιστοποιήθηκε η γραφειοκρατία. Χάθηκε η αμεσότητα του ελέγχου και της υποστήριξης που παρείχε η στρατιωτική δομή και φιλοσοφία του λιμενικού σώματος ιδιαίτερα στην ποντοπόρο ναυτιλία. Αναπτύχθηκε ένας ανεξέλεγκτος και άσκοπος συνδικαλισμός και αφέθηκαν στην τύχη τους οι παλαίμαχοι της θάλασσας με τα ασφαλιστικά τους ταμεία να παραπαίουν, παρά τα όσα προσέφεραν και μπορούν να συνεχίζουν να προσφέρουν.
Έτσι μετά από όλα αυτά δρομολογούνται συνθήκες αφελληνισμού των ελληνόκτητων πλοίων τα οποία κάτω από την πίεση του παγκόσμιου ανταγωνισμού αποχωρούν από την ελληνική σημαία. Τα ελληνικά πληρώματα μειώνονται συνεχώς και οι έλληνες αξιωματικοί συρρικνώνονται επικίνδυνα.
Το καμπανάκι του κινδύνου έχει ηχήσει προ πολλού και οι αλλεπάλληλες, σε σχεδόν καθημερινή βάση, επισημάνσεις και επικρίσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των ανθρώπων και φορέων της ναυτιλίας ηχούν σαν «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».
Η ελληνική ναυτιλία βασίζεται στην χιλιάδων ετών ναυτοσύνη των ελλήνων. Είναι και μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα από την αποτελεσματική λειτουργία της η οποία τώρα πια στηρίζεται μόνο στους ανθρώπους της.
Η συνεργασία της πολιτείας με την ναυτιλιακή κοινότητα πρέπει να είναι άρρηκτη και συνεχής. Να στηρίζεται σε μια εθνική στρατηγική αναπτυξιακού περιεχομένου, που θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που την κρατούν στην κορυφή, ώστε με απλές και ξεκάθαρες πρωτοβουλίες η πολιτεία να δείξει τις προθέσεις της.
Άμεση επανασύσταση και αναβάθμιση του υπουργείου με έντονη αναπτυξιακή φιλοσοφία. Αναδιοργάνωση του λιμενικού σώματος και αναγνώριση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των στελεχών του. Ειδικό καθεστώς κινήτρων και ταχύτατες διαδικασίες για την μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας. Ειδικό καθεστώς κινήτρων για την προσέλκυση στη χώρα των ναυτιλιακών κεφαλαίων που μόνο με το πέρασμα τους από τις ελληνικές τράπεζες μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες σταθερότητας και ρευστότητας όσο καμία άλλη πρωτοβουλία. Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για την εγκατάσταση στη χώρα των ναυτιλιακών εταιριών. Και αυτά μόνον σαν αρχή.
Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει τη ρομφαία της ανάκαμψης και τον μοχλό επανεκκίνησης της οικονομίας ενώ ταυτόχρονα να εμφυσήσει την αλλαγή της ψυχολογίας στο παραγωγικό δυναμικό της χώρας και στην ευρύτερη κοινωνία.
Η θάλασσα είναι σκληρή. Μπορεί να αναδείξει τις δυνατότητες του ανθρώπου και τις αδυναμίες του. Πρόσφατο παράδειγμα η ανάδειξη της ανικανότητας να τη διαχειριστεί, αυτής της κυβέρνησης. Στην μακραίωνη ιστορία μας ανέδειξε τις αρετές του λαού μας. Μπορεί να το ξανακάνει.
Στέφανος Αγιάσογλου
http://www.ethnosnews.com/
Στην πιο δύσκολη οικονομική και κοινωνική στιγμή της σύγχρονης ιστορίας της χώρας, η κυβέρνηση όφειλε να στραφεί, να στηριχτεί και να ενισχύσει τα δυνατά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που διαθέτει. Την ναυτιλία και τον τουρισμό.
Η ελληνική ναυτιλία έχει να επιδείξει επιχειρηματικές αρετές και διαχειριστικές δυνατότητες τέτοιες, που την κρατούν για πολλές δεκαετίες στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, και μάλιστα σε μια άκρως διεθνοποιημένη και απόλυτα ανταγωνιστική αγορά. Κατάφερε όχι μόνο να παραμείνει στην κορυφή αλλά και να ανανεώνεται συνεχώς ακόμα και κάτω από δύσκολες συνθήκες όπως είναι οι συνεχείς ανακατατάξεις του παγκόσμιου εμπορίου και αλλεπάλληλες οικονομικές κρίσεις. Επίσης, χωρίς καμία στήριξη από την ελληνική πολιτεία, αποφέρει στην οικονομία τα περισσότερα έσοδα από οποιονδήποτε άλλο τομέα.
Η διεθνής αυτή δυναμική αλλά και η αντίστοιχη τεχνογνωσία σήμερα βρίσκεται σε ελληνικά χέρια, τα οποία κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σαν αιχμή του δόρατος για την έξοδο από την κρίση και την ανάκαμψη της χώρας.
Όμως η παραπαίουσα κυβέρνηση της παρέας του ΓΑΠ, πιστή στην ανικανότητα της και την αλλοπρόσαλλη μέχρι σημείου άλλων σκέψεων πολιτική της, αγνόησε την ναυτιλία και όχι μόνο κατήργησε το υπουργείο της, αλλά διέλυσε στα εξ’ ων συνετέθησαν, τις υπηρεσίες του για να γίνουμε μάρτυρες, και εδώ, της γνωστής δυστυχώς εικόνας διάλυσης που παρατηρείται γενικότερα στο δημόσιο βίο τα τελευταία δύο χρόνια.
Τα αποτελέσματα είναι πολλά και καταστροφικά. Μεγιστοποιήθηκε η γραφειοκρατία. Χάθηκε η αμεσότητα του ελέγχου και της υποστήριξης που παρείχε η στρατιωτική δομή και φιλοσοφία του λιμενικού σώματος ιδιαίτερα στην ποντοπόρο ναυτιλία. Αναπτύχθηκε ένας ανεξέλεγκτος και άσκοπος συνδικαλισμός και αφέθηκαν στην τύχη τους οι παλαίμαχοι της θάλασσας με τα ασφαλιστικά τους ταμεία να παραπαίουν, παρά τα όσα προσέφεραν και μπορούν να συνεχίζουν να προσφέρουν.
Έτσι μετά από όλα αυτά δρομολογούνται συνθήκες αφελληνισμού των ελληνόκτητων πλοίων τα οποία κάτω από την πίεση του παγκόσμιου ανταγωνισμού αποχωρούν από την ελληνική σημαία. Τα ελληνικά πληρώματα μειώνονται συνεχώς και οι έλληνες αξιωματικοί συρρικνώνονται επικίνδυνα.
Το καμπανάκι του κινδύνου έχει ηχήσει προ πολλού και οι αλλεπάλληλες, σε σχεδόν καθημερινή βάση, επισημάνσεις και επικρίσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των ανθρώπων και φορέων της ναυτιλίας ηχούν σαν «φωνή βοώντος εν τη ερήμω».
Η ελληνική ναυτιλία βασίζεται στην χιλιάδων ετών ναυτοσύνη των ελλήνων. Είναι και μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα από την αποτελεσματική λειτουργία της η οποία τώρα πια στηρίζεται μόνο στους ανθρώπους της.
Η συνεργασία της πολιτείας με την ναυτιλιακή κοινότητα πρέπει να είναι άρρηκτη και συνεχής. Να στηρίζεται σε μια εθνική στρατηγική αναπτυξιακού περιεχομένου, που θα εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που την κρατούν στην κορυφή, ώστε με απλές και ξεκάθαρες πρωτοβουλίες η πολιτεία να δείξει τις προθέσεις της.
Άμεση επανασύσταση και αναβάθμιση του υπουργείου με έντονη αναπτυξιακή φιλοσοφία. Αναδιοργάνωση του λιμενικού σώματος και αναγνώριση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των στελεχών του. Ειδικό καθεστώς κινήτρων και ταχύτατες διαδικασίες για την μεγιστοποίηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας. Ειδικό καθεστώς κινήτρων για την προσέλκυση στη χώρα των ναυτιλιακών κεφαλαίων που μόνο με το πέρασμα τους από τις ελληνικές τράπεζες μπορούν να δημιουργήσουν συνθήκες σταθερότητας και ρευστότητας όσο καμία άλλη πρωτοβουλία. Αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για την εγκατάσταση στη χώρα των ναυτιλιακών εταιριών. Και αυτά μόνον σαν αρχή.
Η ελληνική ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει τη ρομφαία της ανάκαμψης και τον μοχλό επανεκκίνησης της οικονομίας ενώ ταυτόχρονα να εμφυσήσει την αλλαγή της ψυχολογίας στο παραγωγικό δυναμικό της χώρας και στην ευρύτερη κοινωνία.
Η θάλασσα είναι σκληρή. Μπορεί να αναδείξει τις δυνατότητες του ανθρώπου και τις αδυναμίες του. Πρόσφατο παράδειγμα η ανάδειξη της ανικανότητας να τη διαχειριστεί, αυτής της κυβέρνησης. Στην μακραίωνη ιστορία μας ανέδειξε τις αρετές του λαού μας. Μπορεί να το ξανακάνει.
Στέφανος Αγιάσογλου
http://www.ethnosnews.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε