Φθηνό σασί made in Greece μειώνει κατά 80% την τιμή των αυτοκινήτων
Μια πρωτοποριακή μέθοδο σχεδιασμού, που μπορεί να μειώσει το κόστος κατασκευής ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων κατά 50%-80%, επινόησε ο μηχανολόγος-μηχανικός δρ Δημήτρης Χατζηδακακίδης. Η καινοτομία «κρύβεται» σε μια νέα διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, που αποτελεί παγκόσμια ευρεσιτεχνία και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμα και σε κάποια συμβατικά αυτοκίνητα.
Το όφελος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον καταναλωτή προκύπτει από τη δημιουργία ενός πολύ φτηνού σασί, που «χτίζεται» γύρω από τις μπαταρίες, έχει τέσσερα κοινά υποσυστήματα και μπορεί να αποτελέσει βάση για την κατασκευή πολλών τύπων οχημάτων. «Αντίστοιχοι τύποι σασί μπορούν να σχηματίσουν από μικρό 500αράκι έως μεγάλο 5θυρο, πολυμορφικό, φορτηγάκι, βανάκι, σπορ ανοιχτό ή κλειστό αυτοκίνητο», λέει ο κ. Χατζηδακακίδης.
Κινητήρας
Αντί για τις τέσσερις διαφορετικές συμβατικές αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα σε κάθε γωνία του πλαισίου τοποθετείται ο ίδιος τύπος ανάρτησης, εφοδιασμένος με έναν ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ενιαία, ελαφριά και συμπαγής ενότητα, που επιτρέπει την αποθήκευση μπαταριών στο κέντρο του πλαισίου, του χαρίζει ακαμψία και προσδίδει στο αυτοκίνητο ευελιξία και άνεση.
Το νέο, ευέλικτο και φτηνό πλαίσιο, με τις ηλεκτρονικές επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν, εξασφαλίζει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου, και «εξαφανίζει» το κύριο μειονέκτημά του, το υψηλό κόστος. «Με αυτήν την τεχνική, ένα συμβατικό αυτοκίνητο που πωλείται σήμερα στην αγορά προς 15.000 ευρώ θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό με τιμή πώλησης 8.000 ευρώ. Στην περίπτωση πιο ακριβών οχημάτων, που σήμερα πωλούνται προς 80.000 ευρώ, αυτή η τεχνική θα επέτρεπε την κατασκευή αυτοκινήτων που θα πωλούνταν με 30.000 ευρώ (οχήματα με active springing, active damping, active handling)».
Η πρωτοποριακή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα δεν είναι πάντως η μοναδική καινοτομία που «κοσμεί» το βιογραφικό του κ. Χατζηδακακίδη. Απόφοιτος του Κολεγίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές του στο Imperial College, στο Λονδίνο, και ύστερα επιλέχθηκε από τον φημισμένο σχεδιαστή αυτοκινήτων Μπρούνο Σάκο, για να εργαστεί στη Mercedes.
Σχεδιαστικές λύσεις
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία του, που υιοθετήθηκε από πολλούς κατασκευαστές, ήταν ο σχεδιασμός εξωτερικού καθρέφτη με ενσωματωμένα φλας. Αργότερα άρχισε να συνεργάζεται με τη Fiat και πρότεινε εκατοντάδες σχεδιαστικές λύσεις. Ανάμεσά τους, η κατασκευή τετράθυρου οχήματος με εμφανή χερούλια μόνο στις μπροστινές πόρτες, που υλοποιήθηκε στην Alfa Romeo 156.
Δραστηριοποιήθηκε στους τομείς ενεργού και προσαρμοστικής δυναμικής και αεροδυναμικής οχημάτων, προσκλήθηκε από πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για ομιλίες σε θέματα σχεδιασμού, ενώ το 1999 κέρδισε το πρώτο βραβείο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για τη μεταπτυχιακή/διδακτορική διατριβή του. Συμμετείχε σε πολύ σημαντικά projects και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό καινοτόμων οχημάτων, με αποτέλεσμα την υποβολή σειράς διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας παγκοσμίως.
Γεράσιμος Κόντος
"δημοκρατία"
Το όφελος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον καταναλωτή προκύπτει από τη δημιουργία ενός πολύ φτηνού σασί, που «χτίζεται» γύρω από τις μπαταρίες, έχει τέσσερα κοινά υποσυστήματα και μπορεί να αποτελέσει βάση για την κατασκευή πολλών τύπων οχημάτων. «Αντίστοιχοι τύποι σασί μπορούν να σχηματίσουν από μικρό 500αράκι έως μεγάλο 5θυρο, πολυμορφικό, φορτηγάκι, βανάκι, σπορ ανοιχτό ή κλειστό αυτοκίνητο», λέει ο κ. Χατζηδακακίδης.
Κινητήρας
Αντί για τις τέσσερις διαφορετικές συμβατικές αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σήμερα σε κάθε γωνία του πλαισίου τοποθετείται ο ίδιος τύπος ανάρτησης, εφοδιασμένος με έναν ηλεκτροκινητήρα. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια ενιαία, ελαφριά και συμπαγής ενότητα, που επιτρέπει την αποθήκευση μπαταριών στο κέντρο του πλαισίου, του χαρίζει ακαμψία και προσδίδει στο αυτοκίνητο ευελιξία και άνεση.
Το νέο, ευέλικτο και φτηνό πλαίσιο, με τις ηλεκτρονικές επεμβάσεις που μπορούν να γίνουν, εξασφαλίζει στο όχημα τα πλεονεκτήματα και χαρακτηριστικά ενός πολύ ακριβότερου αυτοκινήτου, και «εξαφανίζει» το κύριο μειονέκτημά του, το υψηλό κόστος. «Με αυτήν την τεχνική, ένα συμβατικό αυτοκίνητο που πωλείται σήμερα στην αγορά προς 15.000 ευρώ θα μπορούσε να αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό ή υβριδικό με τιμή πώλησης 8.000 ευρώ. Στην περίπτωση πιο ακριβών οχημάτων, που σήμερα πωλούνται προς 80.000 ευρώ, αυτή η τεχνική θα επέτρεπε την κατασκευή αυτοκινήτων που θα πωλούνταν με 30.000 ευρώ (οχήματα με active springing, active damping, active handling)».
Η πρωτοποριακή διάταξη αναρτήσεως και πλαισίου για ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα δεν είναι πάντως η μοναδική καινοτομία που «κοσμεί» το βιογραφικό του κ. Χατζηδακακίδη. Απόφοιτος του Κολεγίου Αθηνών, συνέχισε τις σπουδές του στο Imperial College, στο Λονδίνο, και ύστερα επιλέχθηκε από τον φημισμένο σχεδιαστή αυτοκινήτων Μπρούνο Σάκο, για να εργαστεί στη Mercedes.
Σχεδιαστικές λύσεις
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία του, που υιοθετήθηκε από πολλούς κατασκευαστές, ήταν ο σχεδιασμός εξωτερικού καθρέφτη με ενσωματωμένα φλας. Αργότερα άρχισε να συνεργάζεται με τη Fiat και πρότεινε εκατοντάδες σχεδιαστικές λύσεις. Ανάμεσά τους, η κατασκευή τετράθυρου οχήματος με εμφανή χερούλια μόνο στις μπροστινές πόρτες, που υλοποιήθηκε στην Alfa Romeo 156.
Δραστηριοποιήθηκε στους τομείς ενεργού και προσαρμοστικής δυναμικής και αεροδυναμικής οχημάτων, προσκλήθηκε από πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια για ομιλίες σε θέματα σχεδιασμού, ενώ το 1999 κέρδισε το πρώτο βραβείο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για τη μεταπτυχιακή/διδακτορική διατριβή του. Συμμετείχε σε πολύ σημαντικά projects και στη συνέχεια ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό καινοτόμων οχημάτων, με αποτέλεσμα την υποβολή σειράς διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας παγκοσμίως.
Γεράσιμος Κόντος
"δημοκρατία"
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε