Σύνδεση λιμένων Ελλάδας-Τουρκίας προτείνουν επιχειρηματικοί φορείς
Στο πλαίσιο συνεδρίου του Economist για πανευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών
Το λιμάνι της Κεραμωτής στην Καβάλα
Πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ανέλαβε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.
Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων. Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης. Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.
ΒΗΜΑ
Το λιμάνι της Κεραμωτής στην Καβάλα
Πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας εναλλακτικής πύλης εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ελλάδα και περαιτέρω προώθησής τους στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ανέλαβε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το προτεινόμενο σχέδιο αποσκοπεί στη σύνδεση των τουρκικών λιμένων της Ραιδεστού (Tekirdag) και της Καλλίπολης (Gelibolu) με τα λιμάνια της Κεραμωτής στην Καβάλα και της Θεσσαλονίκης, για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευματικών φορτίων.
Το αίτημα των επιχειρηματικών φορέων έθεσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Δημήτρης Συμεωνίδης, στο πλαίσιο συζήτησης για τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, στο συνέδριο του Economist, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα της ελληνικής Προεδρίας της ΕΕ.
Η υλοποίηση του εν λόγω σχεδίου θα έχει ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της μεγάλης κίνησης στον τελωνειακό σταθμό Κήπων, στον Έβρο, που σήμερα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών φορτίων. Τα φορτηγά σήμερα περιμένουν στα ελληνικά τελωνεία 2-3 μέρες, ενώ μέσω της εναλλακτικής αυτής διαδρομής θα κάνουν 8-10 ώρες σημείωσε ο κ. Συμεωνίδης, υπογραμμίζοντας, ωστόσο, ότι για την προώθηση του σχεδίου απαιτείται η συνδρομή της ελληνικής κυβέρνησης. Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Παπαδόπουλος σημείωσε ότι η πρωτοβουλία μπορεί να αντιμετωπισθεί θετικά, υπό προϋποθέσεις ισότιμης ανάπτυξης.
Από την πλευρά του, ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Γιώργος Κουμουτσάκος επισήμανε ότι, αν και το θέμα είναι εθνικής αρμοδιότητας, το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο προσφέρει εύφορο έδαφος για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και κάλεσε τους εμπνευστές του σχεδίου να το παρουσιάσουν στην αρμόδια διεύθυνση μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με στόχο τη διερεύνηση της δυνατότητας αξιοποίησης κοινοτικών κονδυλίων για την υλοποίησή του.
ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε