ΕΚΤΑΚΤΟ: Μεγάλη συγκέντρωση ναυτικών-αποβατικών δυνάμεων της Τουρκίας νοτιοανατολικά του Καστελόριζου (vid)
Μεγάλη συγκέντρωση ναυτικών και αποβατικών πλοίων της Τουρκίας παρατηρείται τις τελευταίες ώρες νοτιοανατολικά του Καστελόριζου. Πληροφορίες αναφέρουν πώς επρόκειτο για ένα τμήμα της αποβατικής άσκησης «Efes-2014» που υλοποιείται στον κόλπο «Sigatsik» και υποστηρίζεται από αεροπορικές δυνάμεις.
Μέχρι και αργά τη νύχτα περισσότερα από 30 τουρκικά πλοία, από φρεγάτες, ΤΠΚ μέχρι αποβατικά σκάφη συμμετείχαν στην άσκηση που θέλει απόβαση σε «εχθρικό» έδαφος. Αυτό άλλωστε είναι και το σενάριο της «Efes»: Απόβαση σε κάποιο ελληνικό νησί και δημιουργία τετελεσμένου γεγονότος.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται ανοιχτά του κόλπου «Sigatsik» περίπου 10 πλοία. Πολύ περισσότερα ωστόσο βρίσκονται εντός του κόλπου αναπτύσσοντας πλήρως το σενάριο της άσκησης που έχει προβληματίσει τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Κι αυτό γιατί, συνήθως η «Efes» διεξάγεται στα τουρκικά παράλια, στο βόρειο Αιγαίο. Απέναντι από τη Χίο, όπου και τώρα, βρίσκονται ναυτικές δυνάμεις της Άγκυρας εξελίσσοντας προφανώς ένα άλλο κομμάτι της άσκησης.
Το γεγονός ότι η τουρκική αποβατική άσκηση διεξάγεται κατά βάση λίγα ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου έχει χτυπήσει «καμπανάκια» στη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Αυτό εξηγεί και το δεύτερο «Πυρπολητή» που έγινε χθες στην Κάρπαθο με μετακίνηση από αέρος ειδικών δυνάμεων στο νησί.
Οι Τούρκοι, πρόσφατα, ανήγγειλαν πώς ανοιχτά του Καστελόριζου, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας θα στήσουν μόνιμη εξέδρα άντλησης πετρελαίου, αλλά κανείς από το υπουργείο Εξωτερικών δεν αντέδρασε. Οι θέσεις της για τον Καστελόριζο είναι γνωστές και συνοψίζονται στη φράση του Αχμέτ Νταβούτογλου, πώς «το νησί δεν είναι ελληνικό, αλλά ανήκει στη Μεσόγειο».
Η ΑΟΖ του Καστελόριζου «αποκλείει» την Τουρκία από τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων της ανατολικής Μεσογείου, αφού ενώνει την ελληνική με την κυπριακή ΑΟΖ και η Άγκυρα θέλει να «εξαφανίσει» το νησί από το χάρτη. Επειδή κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο, πιθανώς να ετοιμάζεται για… απόβαση.
Στην «Efes 2014» λαμβάνουν μέρος τα νέα αποβατικά αποκτήματα της, τα σκάφη μεταφορά αρμάτων μάχης LCT, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξή, ένα μεγάλο πρόγραμμα ναυπήγησης και άλλων αποβατικών σκαφών.
Μαζί με το πλοίο αμφίβιας επίθεσης LPD που θα λειτουργεί κι ως μικρό αεροπλανοφόρο/ελικοπτεροφόρο, θα κατασκευάσουν τέσσερα αποβατικά σκάφη μεταφοράς οχημάτων LCM, δυο αποβατικά μεταφοράς προσωπικού LCVP καθώς και ένα μικρό σκάφος διοίκησης.
Το τελικό τουρκικό πλάνο έχει ως στόχο το πλοίο αμφίβιας επίθεσης να μπορεί να φιλοξενεί δύναμη μέχρι 1.000 στρατιωτών και προσωπικού, οκτώ ελικοπτέρων, τριών UAV (μη επανδρωμένων αεροσκαφών), 13 τεθωρακισμένων και 81 εξοπλισμένων οχημάτων.
Όλα λοιπόν τα σχέδια απόβασης και η ναυπήγηση νέων αποβατικών σκαφών από την Τουρκία στοχεύουν στο Αιγαίο. Πουθενά αλλού. Και την ίδια στιγμή εμείς ψάχνουμε για ανταλλακτικά πλοίων, τα οποία για να πάρουμε θα πρέπει να δώσει το "πράσινο φως" η τρόικα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μέχρι και αργά τη νύχτα περισσότερα από 30 τουρκικά πλοία, από φρεγάτες, ΤΠΚ μέχρι αποβατικά σκάφη συμμετείχαν στην άσκηση που θέλει απόβαση σε «εχθρικό» έδαφος. Αυτό άλλωστε είναι και το σενάριο της «Efes»: Απόβαση σε κάποιο ελληνικό νησί και δημιουργία τετελεσμένου γεγονότος.
Αυτή τη στιγμή βρίσκονται ανοιχτά του κόλπου «Sigatsik» περίπου 10 πλοία. Πολύ περισσότερα ωστόσο βρίσκονται εντός του κόλπου αναπτύσσοντας πλήρως το σενάριο της άσκησης που έχει προβληματίσει τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Κι αυτό γιατί, συνήθως η «Efes» διεξάγεται στα τουρκικά παράλια, στο βόρειο Αιγαίο. Απέναντι από τη Χίο, όπου και τώρα, βρίσκονται ναυτικές δυνάμεις της Άγκυρας εξελίσσοντας προφανώς ένα άλλο κομμάτι της άσκησης.
Το γεγονός ότι η τουρκική αποβατική άσκηση διεξάγεται κατά βάση λίγα ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του Καστελόριζου έχει χτυπήσει «καμπανάκια» στη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Αυτό εξηγεί και το δεύτερο «Πυρπολητή» που έγινε χθες στην Κάρπαθο με μετακίνηση από αέρος ειδικών δυνάμεων στο νησί.
Οι Τούρκοι, πρόσφατα, ανήγγειλαν πώς ανοιχτά του Καστελόριζου, εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας θα στήσουν μόνιμη εξέδρα άντλησης πετρελαίου, αλλά κανείς από το υπουργείο Εξωτερικών δεν αντέδρασε. Οι θέσεις της για τον Καστελόριζο είναι γνωστές και συνοψίζονται στη φράση του Αχμέτ Νταβούτογλου, πώς «το νησί δεν είναι ελληνικό, αλλά ανήκει στη Μεσόγειο».
Η ΑΟΖ του Καστελόριζου «αποκλείει» την Τουρκία από τα κοιτάσματα υδρογονανθράκων της ανατολικής Μεσογείου, αφού ενώνει την ελληνική με την κυπριακή ΑΟΖ και η Άγκυρα θέλει να «εξαφανίσει» το νησί από το χάρτη. Επειδή κάτι τέτοιο είναι ανέφικτο, πιθανώς να ετοιμάζεται για… απόβαση.
Στην «Efes 2014» λαμβάνουν μέρος τα νέα αποβατικά αποκτήματα της, τα σκάφη μεταφορά αρμάτων μάχης LCT, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξή, ένα μεγάλο πρόγραμμα ναυπήγησης και άλλων αποβατικών σκαφών.
Μαζί με το πλοίο αμφίβιας επίθεσης LPD που θα λειτουργεί κι ως μικρό αεροπλανοφόρο/ελικοπτεροφόρο, θα κατασκευάσουν τέσσερα αποβατικά σκάφη μεταφοράς οχημάτων LCM, δυο αποβατικά μεταφοράς προσωπικού LCVP καθώς και ένα μικρό σκάφος διοίκησης.
Το τελικό τουρκικό πλάνο έχει ως στόχο το πλοίο αμφίβιας επίθεσης να μπορεί να φιλοξενεί δύναμη μέχρι 1.000 στρατιωτών και προσωπικού, οκτώ ελικοπτέρων, τριών UAV (μη επανδρωμένων αεροσκαφών), 13 τεθωρακισμένων και 81 εξοπλισμένων οχημάτων.
Όλα λοιπόν τα σχέδια απόβασης και η ναυπήγηση νέων αποβατικών σκαφών από την Τουρκία στοχεύουν στο Αιγαίο. Πουθενά αλλού. Και την ίδια στιγμή εμείς ψάχνουμε για ανταλλακτικά πλοίων, τα οποία για να πάρουμε θα πρέπει να δώσει το "πράσινο φως" η τρόικα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε