Το υπουργείο Αμυνας επαναφέρει τις μεγάλες ασκήσεις
Χασαπόπουλος Νίκος
Αναζητείται συμφωνία με την Αγκυρα με θερινό μορατόριουμ στο Αιγαίο
Επειτα από διακοπή αρκετών ετών το υπουργείο Εθνικής Αμυνας επαναφέρει την άσκηση των μαχητικών αεροσκαφών «Καμπέρος» στο πεδίο βολής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Κρανέα Ελασσόνας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας και σε αυτήν θα χρησιμοποιηθούν πραγματικά πυρά και πύραυλοι αέρος-εδάφους και το σύνολο των αεροσκαφών που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, περιλαμβανομένων και των ιπτάμενων ραντάρ.
Σκοπός της άσκησης, η οποία θα διεξαχθεί την Πέμπτη 3 Ιουλίου, είναι η επιχειρησιακή εκπαίδευση του προσωπικού των πολεμικών μοιρών, ιπτάμενων και τεχνικών, καθώς επίσης και ο έλεγχος της λειτουργικότητας και της αποτελεσματικότητας των οπλικών συστημάτων και όπλων. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν και επιθετικά ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού.
Ετσι, όπως «Το Βήμα» πληροφορείται, μετά την επαναφορά των αρμάτων μάχης και των πολεμικών αεροσκαφών στις παρελάσεις (που είχαν σταματήσει λόγω οικονομικής κρίσης), το υπουργείο Εθνικής Αμυνας είναι αποφασισμένο (και ήδη τις σχεδιάζει) να επανεκκινήσει όλες τις μεγάλες ασκήσεις σε θάλασσα, σε αέρα και σε στεριά που επί χρόνια διεξήγαν οι Ενοπλες Δυνάμεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ασκήσεις «Παρμενίων», «Ποσειδών», «Ηνίοχος», «Πυρπολητής» κτλ. Να σημειωθεί ότι το 2009 λόγω κρίσης διεξήχθησαν μόνο τέσσερις μεγάλες διακλαδικές ασκήσεις, αλλά εφέτος προγραμματίζεται (με υπουργό τον Δ. Αβραμόπουλο) οι συνολικές ασκήσεις να φθάσουν τις 32.
Πόσο στοιχίζουν οι τουρκικές προκλήσεις
Την ίδια ώρα το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας άρχισε να κάνει τους οικονομικούς υπολογισμούς του για το πόσο στοιχίζουν στην ελληνική οικονομία οι προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο. Πόσο, δηλαδή, στοιχίζουν οι αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροσκαφών, οι παραβιάσεις των χωρικών μας υδάτων από τα τουρκικά πλοία και οι πτήσεις των F-16 και Μιράζ (και των άλλων αεροσκαφών) για αναγνωρίσεις τουρκικών μαχητικών στο FIR Αθηνών.
Τα οικονομικά αυτά στοιχεία θα τεθούν υπόψη των ευρωπαίων εταίρων μας για να διαπιστώσουν και αυτοί πόσο κοστίζει στην τραυματισμένη από τα μνημόνια ελληνική οικονομία η τουρκική επεκτατικότητα. Αλλωστε ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που ξοδεύονται για την αεροπορική μας άμυνα εξασφαλίζεται μέσω του... δανεισμού των εταίρων μας. Δανειζόμαστε, δηλαδή, για να διαφυλάξουμε τα σύνορά μας.
Την ίδια ώρα στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι ήδη επανήλθε σε ισχύ η παλαιά Συμφωνία Παπούλια - Γιλμάζ (όταν ήταν υπουργοί Εξωτερικών) για αποχή προκλήσεων στο Αιγαίο τους θερινούς μήνες. Σε γενικές γραμμές, η συμφωνία αυτή τηρείται αλλά προβλέπει μόνο την αποφυγή διεξαγωγής στρατιωτικών ασκήσεων στο Αιγαίο. Δεν προβλέπει, όμως, κατά τους Τούρκους, τις πτήσεις πολεμικών αεροσκαφών στο Αιγαίο και βεβαίως τις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και τις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και κατά τους θερινούς (τουριστικούς) μήνες και για τις δύο χώρες.
Ηδη το υπουργείο Εθνικής Αμυνας προετοιμάζει, στην επερχόμενη επίσκεψη του κ.Αβραμόπουλου στην Τουρκία (δεν έχει καθοριστεί ακόμη η ημερομηνία), προτάσεις για την επέκταση της συμφωνίας Παπούλια - Γιλμάζ και στις πτήσεις μαχητικών.
Παιχνίδια πολέμου
Τα τουρκικά μαχητικά και κυρίως τα (προσφάτως αποκτηθέντα από την Αγκυρα) αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου CN-235 συνεχίζουν στο μεταξύ τις προκλήσεις τους στο Αιγαίο, με τους Τούρκους να επιδεικνύουν πλήρη αδιαφορία για τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργούν και στον ελληνικό και στον τουρκικό προϋπολογισμό.
Ενδεικτικό της αδιαφορίας αυτής είναι ότι δεν έκαναν τίποτα τα τελευταία 40 χρόνια για να περιορίσουν τα έξοδα από τη συντήρηση των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής στην Κύπρο. Δεν έχουν αποσύρει ως σήμερα κανέναν στρατιώτη τους στη Μεγαλόνησο (από τους 38.000 που διατηρούν), κι ας πληρώνουν περί τα 7 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Ειδικά τα CN-235 του τουρκικού ναυτικού διασχίζουν καθημερινώς ολόκληρο το Αιγαίο εκπαιδεύοντας τα πληρώματά τους στη συλλογή πληροφοριών και σκανάροντας εκπομπές και θέσεις αντιαεροπορικών όπλων.
Μάλιστα πριν από λίγους μήνες το τουρκικό επιτελείο διαμαρτυρήθηκε με ΝΟΤΑΜ επειδή ένα ελληνικό F-16 εγκλώβισε με πυραύλους αέρος-αέρος ένα τουρκικό CN-235 που εκτελούσε πτήση χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσεως στο Αιγαίο.
ΒΗΜΑ
Αναζητείται συμφωνία με την Αγκυρα με θερινό μορατόριουμ στο Αιγαίο
Επειτα από διακοπή αρκετών ετών το υπουργείο Εθνικής Αμυνας επαναφέρει την άσκηση των μαχητικών αεροσκαφών «Καμπέρος» στο πεδίο βολής της Πολεμικής Αεροπορίας στην Κρανέα Ελασσόνας. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άσκηση της Πολεμικής Αεροπορίας και σε αυτήν θα χρησιμοποιηθούν πραγματικά πυρά και πύραυλοι αέρος-εδάφους και το σύνολο των αεροσκαφών που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, περιλαμβανομένων και των ιπτάμενων ραντάρ.
Σκοπός της άσκησης, η οποία θα διεξαχθεί την Πέμπτη 3 Ιουλίου, είναι η επιχειρησιακή εκπαίδευση του προσωπικού των πολεμικών μοιρών, ιπτάμενων και τεχνικών, καθώς επίσης και ο έλεγχος της λειτουργικότητας και της αποτελεσματικότητας των οπλικών συστημάτων και όπλων. Στην άσκηση θα συμμετάσχουν και επιθετικά ελικόπτερα της Αεροπορίας Στρατού.
Ετσι, όπως «Το Βήμα» πληροφορείται, μετά την επαναφορά των αρμάτων μάχης και των πολεμικών αεροσκαφών στις παρελάσεις (που είχαν σταματήσει λόγω οικονομικής κρίσης), το υπουργείο Εθνικής Αμυνας είναι αποφασισμένο (και ήδη τις σχεδιάζει) να επανεκκινήσει όλες τις μεγάλες ασκήσεις σε θάλασσα, σε αέρα και σε στεριά που επί χρόνια διεξήγαν οι Ενοπλες Δυνάμεις, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι ασκήσεις «Παρμενίων», «Ποσειδών», «Ηνίοχος», «Πυρπολητής» κτλ. Να σημειωθεί ότι το 2009 λόγω κρίσης διεξήχθησαν μόνο τέσσερις μεγάλες διακλαδικές ασκήσεις, αλλά εφέτος προγραμματίζεται (με υπουργό τον Δ. Αβραμόπουλο) οι συνολικές ασκήσεις να φθάσουν τις 32.
Πόσο στοιχίζουν οι τουρκικές προκλήσεις
Την ίδια ώρα το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Αμυνας άρχισε να κάνει τους οικονομικούς υπολογισμούς του για το πόσο στοιχίζουν στην ελληνική οικονομία οι προκλήσεις των Τούρκων στο Αιγαίο. Πόσο, δηλαδή, στοιχίζουν οι αναχαιτίσεις των τουρκικών αεροσκαφών, οι παραβιάσεις των χωρικών μας υδάτων από τα τουρκικά πλοία και οι πτήσεις των F-16 και Μιράζ (και των άλλων αεροσκαφών) για αναγνωρίσεις τουρκικών μαχητικών στο FIR Αθηνών.
Τα οικονομικά αυτά στοιχεία θα τεθούν υπόψη των ευρωπαίων εταίρων μας για να διαπιστώσουν και αυτοί πόσο κοστίζει στην τραυματισμένη από τα μνημόνια ελληνική οικονομία η τουρκική επεκτατικότητα. Αλλωστε ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που ξοδεύονται για την αεροπορική μας άμυνα εξασφαλίζεται μέσω του... δανεισμού των εταίρων μας. Δανειζόμαστε, δηλαδή, για να διαφυλάξουμε τα σύνορά μας.
Την ίδια ώρα στρατιωτικές πηγές επισημαίνουν ότι ήδη επανήλθε σε ισχύ η παλαιά Συμφωνία Παπούλια - Γιλμάζ (όταν ήταν υπουργοί Εξωτερικών) για αποχή προκλήσεων στο Αιγαίο τους θερινούς μήνες. Σε γενικές γραμμές, η συμφωνία αυτή τηρείται αλλά προβλέπει μόνο την αποφυγή διεξαγωγής στρατιωτικών ασκήσεων στο Αιγαίο. Δεν προβλέπει, όμως, κατά τους Τούρκους, τις πτήσεις πολεμικών αεροσκαφών στο Αιγαίο και βεβαίως τις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου και τις παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας στο FIR Αθηνών, που συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και κατά τους θερινούς (τουριστικούς) μήνες και για τις δύο χώρες.
Ηδη το υπουργείο Εθνικής Αμυνας προετοιμάζει, στην επερχόμενη επίσκεψη του κ.Αβραμόπουλου στην Τουρκία (δεν έχει καθοριστεί ακόμη η ημερομηνία), προτάσεις για την επέκταση της συμφωνίας Παπούλια - Γιλμάζ και στις πτήσεις μαχητικών.
Παιχνίδια πολέμου
Τα τουρκικά μαχητικά και κυρίως τα (προσφάτως αποκτηθέντα από την Αγκυρα) αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας τύπου CN-235 συνεχίζουν στο μεταξύ τις προκλήσεις τους στο Αιγαίο, με τους Τούρκους να επιδεικνύουν πλήρη αδιαφορία για τα οικονομικά προβλήματα που δημιουργούν και στον ελληνικό και στον τουρκικό προϋπολογισμό.
Ενδεικτικό της αδιαφορίας αυτής είναι ότι δεν έκαναν τίποτα τα τελευταία 40 χρόνια για να περιορίσουν τα έξοδα από τη συντήρηση των τουρκικών στρατευμάτων κατοχής στην Κύπρο. Δεν έχουν αποσύρει ως σήμερα κανέναν στρατιώτη τους στη Μεγαλόνησο (από τους 38.000 που διατηρούν), κι ας πληρώνουν περί τα 7 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Ειδικά τα CN-235 του τουρκικού ναυτικού διασχίζουν καθημερινώς ολόκληρο το Αιγαίο εκπαιδεύοντας τα πληρώματά τους στη συλλογή πληροφοριών και σκανάροντας εκπομπές και θέσεις αντιαεροπορικών όπλων.
Μάλιστα πριν από λίγους μήνες το τουρκικό επιτελείο διαμαρτυρήθηκε με ΝΟΤΑΜ επειδή ένα ελληνικό F-16 εγκλώβισε με πυραύλους αέρος-αέρος ένα τουρκικό CN-235 που εκτελούσε πτήση χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσεως στο Αιγαίο.
ΒΗΜΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε