-->

Header Ads

Τα σχέδια των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» στην Ελλάδα και τον κόσμο

Αλεξέι Λοσάν
Στην κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών στη Βραζιλία θα μετάσχουν οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» («RZD»). Αυτό δεν είναι το πρώτο έργο τους στο εξωτερικό. Τα σχέδιά τους αγγίζουν πολλές χώρες του κόσμου, μεταξύ των άλλων και την Ελλάδα, όπου θέλουν να αγοράσουν λιμάνι.

Η ρωσική εταιρεία «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» σε κοινοπραξία με το βραζιλιάνο εταίρο της, θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό για την κατασκευή σιδηροδρομικών γραμμών στη Βραζιλία, ανακοίνωσαν τα ρωσικά ειδησεογραφικά πρακτορεία επικαλούμενα τον αντιπρόεδρο της «RZD» Αλεξάντρ Μισάριν. Το σιδηροδρομικό δίκτυο θα κατασκευαστεί με σύμβασης παραχώρησης. Το 70% το προϋπολογισμού θα το χρηματοδοτήσει η Εθνική Τράπεζα, και το 30% θα είναι από πόρους των παραχωρησιούχων του έργου. Ταυτόχρονα, το κράτος μέσω μιας ειδικής εταιρείας θα αγοράσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης όλων των μεταφορικών όγκων. Επιπλέον, η «RZD» σχεδιάζει να ανοίξει ένα ξεχωριστό γραφείο στη Βραζιλία και στη συνέχεια να γίνει ο φορέας εκμετάλλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Σύμφωνα με τον Βλαντισλάβ Γκινκό, μέλος της Ρωσικής Ακαδημίας Εθνικής Οικονομίας και Δημόσιας Διοίκησης, η συνεργασία στο πλαίσιο της BRICS θα είναι παραγωγική και η πιθανή συμμετοχή της «RZD» σε σιδηροδρομικά έργα στη Βραζιλία είναι μόνο μία από τις νέες ευκαιρίες που βλέπει η ρωσική εταιρεία να ανοίγονται μπροστά της. Μια άλλη κατεύθυνση της επέκτασης των διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας, μπορεί να γίνουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Το 2016, εκεί θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει την πρωτεύουσα Αμπού Ντάμπι με το εμιράτο του Ντουμπάι, και οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» σχεδιάζουν να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία.

Ελλάδα - Βαλκάνια
Η εταιρεία έχει καταθέσει επίσης προσφορά για συμμετοχή στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των ελληνικών σιδηροδρόμων (ΤΡΕΝΟΣΕ) και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Το ενδιαφέρον για περιουσιακά στοιχεία στη «RZD», το εξηγούν με την ιδέα της δημιουργίας μεταφορικών διαδρόμων μεταξύ της ΕΕ και της Ασίας.

Επίσης, τον Ιανουάριο του 2013, υπεγράφη στη Μόσχα συμφωνία για τη χορήγηση ρωσικής κρατικής εξαγωγικής πίστωσης στη Δημοκρατία της Σερβίας, για τον εκσυγχρονισμό των Σερβικών Σιδηροδρόμων. Το ποσό του δανείου είναι 800 εκατομμύρια δολάρια και η Σερβία θα χρηματοδοτήσει περίπου το 15% του συνόλου των εργασιών. Η σύμβαση προβλέπει επίσης την κατασκευή και την ηλεκτροδότηση 15 km της δεύτερης σιδηροδρομικής γραμμής «Βελιγράδι – Πάντσεβο», την ανακατασκευή έξη τμημάτων του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου συνολικού μήκους 112 km, καθώς και την ανακατασκευή του σερβικού τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγραδίου – Μπαρ, συνολικού μήκους 200 km.

Διεύρυνση δραστηριοτήτων
Ακόμα, η ρωσική εταιρεία μπορεί να συμμετάσχει σε έργο ηλεκτροδότησης σιδηροδρομικού δικτύου στο Ιράν. Η «RZD» έχει ήδη συμφωνήσει το γενικό πλαίσιο για την κατασκευή 180 χιλιομέτρων γραμμών στο Βιετνάμ. Η Βόρειος Κορέα είναι επίσης μια χώρα όπου οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» μπορεί να αναπτύξουν επενδυτικά σχέδια», λέει ο Βλαντισλάβ Γκινκό.
BRICS

Η Ρωσία ενδιαφέρεται σφόδρα για τον ΟΣΕ, αλλά υπό όρους
Οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» δραστηριοποιούνται από καιρό σε projects στο εξωτερικό. Στη δομή της εταιρείας, είχε δημιουργηθεί μια εξειδικευμένη θυγατρική, η «RZD International», η οποία αναζητούσε, μελετούσε, διαχειρίζονταν και υλοποιούσε έργα υποδομής στο εξωτερικό. «Ενδιαφέρον για την ανάπτυξη συνεργασίας με την εταιρεία μας σε αυτόν τον τομέα επιδεικνύουν χώρες όπως το Βιετνάμ, ο Ισημερινός, η Βραζιλία, το Ομάν, η Αιθιοπία, η Ινδία, η Ινδονησία», είπαν στη RBTH από την υπηρεσία Τύπου των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων».

Μεταξύ των μεγάλων συγκοινωνιακών έργων υποδομής που πραγματοποιεί η εταιρεία σήμερα, μπορούμε να σημειώσουμε τα έργα στη Βόρειο Κορέα. Συγκεκριμένα, στη Βόρειο Κορέα το Σεπτέμβριο του 2013, οι ρώσοι ειδικευμένοι μηχανικοί και τεχνίτες ολοκλήρωσαν την ανακατασκευή και έθεσαν σε λειτουργία το τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του σταθμού Χασάν (στη ρωσική Άπω Ανατολή) και του κορεατικού σιδηροδρομικού κόμβου Ραντζίν. Έτσι, στις 18 Ιουλίου 2014 έγιναν τα εγκαίνια του εμπορευματικού σταθμού στο λιμάνι του Ραντζίν, η κατασκευή του οποίου πραγματοποιήθηκε επίσης από τη ρωσική πλευρά.

Ξεκινώντας από το 2008, οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» διαχειρίζονται τα περιουσιακά στοιχεία των Αρμενικών Σιδηροδρόμων, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση παραχώρησης που υπογράφηκε. Το 2012, η εταιρεία ολοκλήρωσε και το έργο ηλεκτροδότησης της σιδηροδρομικής γραμμής «Tabriz – Azarshahr» στο Ιράν. Προς το παρόν, η εταιρεία, μαζί με την Αυστρία, τη Σλοβακία και την Ουκρανία, επεξεργάζονται το έργο της δημιουργίας ενός νέου ευρασιατικού μεταφορικού διαδρόμου που προβλέπει την επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής πλάτους 1.520 mm από τη σλοβακική πόλη Κόσιτσε στη Μπρατισλάβα, καθώς και τη δημιουργία στην ευρύτερη περιοχή Βιέννης-Μπρατισλάβας ενός διεθνούς κέντρου εφοδιαστικής (logistics). «Το έργο θα μειώσει τον πραγματικό χρόνο παράδοσης των εμπορευμάτων από την Ευρώπη προς την Ασία σε 13-14 ημέρες και θα εξαλείψει την ανάγκη για σταθμούς μεταφόρτωσης στους σταθμούς αλλαγής τροχών στους συρμούς (λόγω διαφορετικού πλάτους ανάμεσα στις σιδηροδρομικές ράγες) στην Ευρώπη», πρόσθεσαν στην υπηρεσία Τύπου της «RZD».

Οι κυρώσεις που επέβαλαν οι χώρες της Δύσης στη Ρωσία «δεν βλάπτουν μόνο τη Ρωσία, αλλά και ολόκληρο τον ευρωπαϊκό επιχειρηματικό χώρο», δήλωσε ο πρόεδρος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων» Βλαντίμιρ Γιακούνιν στην Αθήνα. Παρ’ όλα αυτά, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι σκοπεύουν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης που έχουν αρχίσει στην Ελλάδα και ελπίζουν στην απόκτηση σημαντικών ελληνικών περιουσιακών στοιχείων.

Μιλώντας στο πρόσφατο συνέδριο «Μεγάλη επανεκτίμηση της Ευρώπης. Σημείο καμπής για την Ελλάδα», το οποίο οργάνωσε το περιοδικό The Economist, ο κ. Γιακούνιν επέκρινε τις πολιτικές αποφάσεις για επιβολή κυρώσεων, οι οποίες «επηρεάζουν αρνητικά την ατμόσφαιρα μεταξύ των ξένων επενδυτών».

Στη διάρκεια της ομιλίας του ο Βλαντίμιρ Γιακούνιν επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για τις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, αναφέροντας ότι «Εμείς έχουμε πολύ σοβαρές προθέσεις για τις υφιστάμενες εδώ δυνατότητες και βρισκόμαστε σε στενή επαφή με την ελληνική κυβέρνηση. Έχουμε στρατηγικά σχέδια, δεν είμαστε κερδοσκόποι που θέλουν να αγοράσουν κάτι και μετά γρήγορα να το πουλήσουν».

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» ενδιαφέρονται για την απόκτηση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, του τοπικού φορέα σιδηροδρόμων TRAINOSE, καθώς και επιχειρήσεων επισκευής των συρμών.
Όσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, ο Γιακούνιν θεωρεί ότι τα συσσωρευμένα στην TRAINOSE χρέη των 800 εκατ. ευρώ πρέπει να διαγραφούν πριν την ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης εταιρίας. Πιθανόν, αυτά συγκεκριμένα τα επενδυτικά ζητήματα συζήτησε ο Γιακούνιν επί μία ώρα με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά.

Όπως είχε αναφέρει προηγουμένως η Rossiyskaya Gazeta, η σημερινή ελληνική κυβέρνηση θεωρεί τη ροή ξένων επενδύσεων ως βασικότατο στόχο, ιδιαίτερα σε συνδυασμό με την έξοδο της χώρας από την οικονομική ύφεση, η οποία έχει ξεκινήσει. Ωστόσο, η πιθανή έλευση μεγάλων ρωσικών επιχειρήσεων στη χώρα, θα βρεθεί «κάτω από το μικροσκόπιο» της ΕΕ, που θα αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο αυτό -το λιγότερο- με επιφυλάξεις. «Όταν αναφερόμαστε στις ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα, θα πρέπει να έχουμε υπόψη ότι τα ζητήματα αυτά δεν εξαρτώνται μόνο από την ελληνική κυβέρνηση, αλλά σε σημαντικό βαθμό και από τη στάση της ΕΕ», επεσήμανε ο πρόεδρος των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων».

Αλεξάντρ Γκασιούκ, Αθήνα, Rossiyskaya Gazeta
Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΡΩΣΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.