Το City του Λονδίνου καλεί τους Ελληνες εφοπλιστές
ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ
Κάλεσμα προς την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα της ναυτιλίας να εμπιστευτεί το City του Λονδίνου, στη νέα μετά Brexit εποχή που ανατέλλει, απηύθυναν κορυφαίοι παράγοντες της Μεγάλης Βρετανίας.
Τόσο ο Βρετανός υπουργός Ναυτιλίας Τζον Χέις, με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα, όσο και διά ζώσης ο πρόεδρος του Maritime London, οργανισμού προσέλκυσης επιχειρήσεων της ποντοπόρου στη βρετανική πρωτεύουσα, λόρδος Μάουντεβανς, μαζί με την πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα, Κέιτ Σμιθ, απευθύνθηκαν σε ακροατήριο περίπου εκατό Ελλήνων εφοπλιστών και παραγόντων παραναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Μίλησαν όλοι για τους στενούς δεσμούς των δύο ναυτιλιακών κρατών και τη συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου στη βρετανική αλλά και την ελληνική οικονομία, υπογραμμίζοντας την προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων. Ομως, δεν υπήρξαν σαφείς απαντήσεις για το τι θα σημάνει το Brexit για τους αλλοδαπούς που εργάζονται σε ναυτιλιακά γραφεία, ούτε για το καθεστώς φορολόγησης των πλοιοκτητών που εδρεύουν εκεί. Καθεστώς το οποίο έχει επιδεινωθεί, καθώς όσοι ξένοι έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια παραμονής στη Βρετανία με το status του «Non-dom» (εφάπαξ σταθερό ετήσιο ποσό φόρου) θα υπάγονται πλέον σε φορολόγηση ως Βρετανοί και για τα παγκόσμια εισοδήματά τους. Πάντως, τόσο ο Βρετανός υπουργός όσο και ο λόρδος Μάουντεβανς άφησαν εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί πως το Brexit θα επιχειρηθεί να χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να δοθούν περισσότερα κίνητρα προσέλκυσης επιχειρήσεων στη Βρετανία, διαφυλάσσοντας παράλληλα, κατά το δυνατόν, τις τελωνειακές και άλλες συμφωνίες με την ηπειρωτική Ευρώπη των «27».
Ομως, τόνισαν πως θα υπάρχουν νέες ή βελτιωμένες διμερείς εμπορικές συμφωνίες που δεν θα υπάγονται στους στενούς περιορισμούς της Ε.Ε. με μεγάλες χώρες όπως η Ινδία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Νότια Αμερική, γεγονός που θα αυξήσει τις θαλάσσιες μεταφορές και τη δραστηριότητα στα βρετανικά λιμάνια.
Οι παρουσιάσεις αυτές και οι σχετικές δηλώσεις έγιναν στη βρετανική πρεσβευτική κατοικία στην οδό Λουκιανού, όπου πραγματοποιήθηκε το 4ο Ελληνοβρετανικό Ναυτιλιακό Forum που συνδιοργάνωσε η βρετανική πρεσβεία με το Maritime London, με θέμα «Προκλήσεις, Τάσεις & Ευκαιρίες στη Ναυτιλία». Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Ελληνας υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η βρετανική αποστολή περιελάμβανε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Maritime London Τζος Στάντεργουικ και τον διοικητή του βρετανικού νηολογίου Νταγκ Μπάροου. Ο τελευταίος παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση της βρετανικής σημαίας προς τους πλοιοκτήτες, η οποία όμως, κατά γενική ομολογία των παρισταμένων, αν και ποιοτική σημαία, παραμένει μία από τις λιγότερο ανταγωνιστικές και γι’ αυτό κατατάσσεται μόλις 17η μεταξύ των μεγαλύτερων νηολογίων.
Πρέπει να σημειωθεί, πάντως, πως καθοριστική παράμετρος για την παραμονή ή και την προσέλκυση ναυτιλιακών στο Λονδίνο θα είναι η συμφωνία που θα προκύψει κατά τις διαπραγματεύσεις του Brexit για τη δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης ναυτικών και χερσαίου προσωπικού που στελεχώνει ναυτιλιακές, παραναυτιλιακές και άλλες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.
Καθημερινή
Κάλεσμα προς την ελληνική επιχειρηματική κοινότητα της ναυτιλίας να εμπιστευτεί το City του Λονδίνου, στη νέα μετά Brexit εποχή που ανατέλλει, απηύθυναν κορυφαίοι παράγοντες της Μεγάλης Βρετανίας.
Τόσο ο Βρετανός υπουργός Ναυτιλίας Τζον Χέις, με μαγνητοσκοπημένο μήνυμα, όσο και διά ζώσης ο πρόεδρος του Maritime London, οργανισμού προσέλκυσης επιχειρήσεων της ποντοπόρου στη βρετανική πρωτεύουσα, λόρδος Μάουντεβανς, μαζί με την πρέσβειρα του Ηνωμένου Βασιλείου στην Ελλάδα, Κέιτ Σμιθ, απευθύνθηκαν σε ακροατήριο περίπου εκατό Ελλήνων εφοπλιστών και παραγόντων παραναυτιλιακών επιχειρήσεων.
Μίλησαν όλοι για τους στενούς δεσμούς των δύο ναυτιλιακών κρατών και τη συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών του Λονδίνου στη βρετανική αλλά και την ελληνική οικονομία, υπογραμμίζοντας την προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης των οικονομικών σχέσεων. Ομως, δεν υπήρξαν σαφείς απαντήσεις για το τι θα σημάνει το Brexit για τους αλλοδαπούς που εργάζονται σε ναυτιλιακά γραφεία, ούτε για το καθεστώς φορολόγησης των πλοιοκτητών που εδρεύουν εκεί. Καθεστώς το οποίο έχει επιδεινωθεί, καθώς όσοι ξένοι έχουν συμπληρώσει 15 χρόνια παραμονής στη Βρετανία με το status του «Non-dom» (εφάπαξ σταθερό ετήσιο ποσό φόρου) θα υπάγονται πλέον σε φορολόγηση ως Βρετανοί και για τα παγκόσμια εισοδήματά τους. Πάντως, τόσο ο Βρετανός υπουργός όσο και ο λόρδος Μάουντεβανς άφησαν εμμέσως πλην σαφώς να εννοηθεί πως το Brexit θα επιχειρηθεί να χρησιμοποιηθεί ως ευκαιρία για να δοθούν περισσότερα κίνητρα προσέλκυσης επιχειρήσεων στη Βρετανία, διαφυλάσσοντας παράλληλα, κατά το δυνατόν, τις τελωνειακές και άλλες συμφωνίες με την ηπειρωτική Ευρώπη των «27».
Ομως, τόνισαν πως θα υπάρχουν νέες ή βελτιωμένες διμερείς εμπορικές συμφωνίες που δεν θα υπάγονται στους στενούς περιορισμούς της Ε.Ε. με μεγάλες χώρες όπως η Ινδία, οι ΗΠΑ, ο Καναδάς και η Νότια Αμερική, γεγονός που θα αυξήσει τις θαλάσσιες μεταφορές και τη δραστηριότητα στα βρετανικά λιμάνια.
Οι παρουσιάσεις αυτές και οι σχετικές δηλώσεις έγιναν στη βρετανική πρεσβευτική κατοικία στην οδό Λουκιανού, όπου πραγματοποιήθηκε το 4ο Ελληνοβρετανικό Ναυτιλιακό Forum που συνδιοργάνωσε η βρετανική πρεσβεία με το Maritime London, με θέμα «Προκλήσεις, Τάσεις & Ευκαιρίες στη Ναυτιλία». Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Ελληνας υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Η βρετανική αποστολή περιελάμβανε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο του Maritime London Τζος Στάντεργουικ και τον διοικητή του βρετανικού νηολογίου Νταγκ Μπάροου. Ο τελευταίος παρουσίασε αναλυτικά την πρόταση της βρετανικής σημαίας προς τους πλοιοκτήτες, η οποία όμως, κατά γενική ομολογία των παρισταμένων, αν και ποιοτική σημαία, παραμένει μία από τις λιγότερο ανταγωνιστικές και γι’ αυτό κατατάσσεται μόλις 17η μεταξύ των μεγαλύτερων νηολογίων.
Πρέπει να σημειωθεί, πάντως, πως καθοριστική παράμετρος για την παραμονή ή και την προσέλκυση ναυτιλιακών στο Λονδίνο θα είναι η συμφωνία που θα προκύψει κατά τις διαπραγματεύσεις του Brexit για τη δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης ναυτικών και χερσαίου προσωπικού που στελεχώνει ναυτιλιακές, παραναυτιλιακές και άλλες εμπλεκόμενες επιχειρήσεις.
Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε