Τουρκικό “πόδι” στην αγορά εξοπλισμών της ΕΕ
Οι ουγγρικές ένοπλες δυνάμεις αναμένεται να παραλάβουν μη προσδιοριζόμενο αριθμό τουρκικών τεθωρακισμένων οχημάτων της πολύ καλής εταιρίας Nurol Makina, σύμφωνα με δημοσίευμα της μαγιάρικης εφημερίδας Magyar Nemzet. Πρόκειται για μια πολύ μεγάλη εξαγωγική επιτυχία της Τουρκίας, με τη χώρα του Ερντογάν να κεφαλαιοποιεί την ειδική σχέση που δείχνουν να έχουν οικοδομήσει με τη χώρα του Βίκτορ Όρμπαν.
Οι δε Ούγγροι αρνούνται να αποδεσμεύσουν και τον αριθμό των οχημάτων και το ύψος της συμφωνίας “για λόγους εθνικής ασφαλείας”. Και αδικαιολόγητα “φουσκωμένος” να είναι ο λογαριασμός, κάτι που δεν αποκλείεται καθόλου για μια σειρά από λόγους (…) η σημασία της τουρκικής εξαγωγικής επιτυχίας δεν μπορεί να υποβαθμιστεί. Είναι το πρώτο συμβόλαιο με χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από συμβόλαια με τη Σενεγάληγ, την Τυνησία, το Ουζμπεκιστάν και το Κατάρ.
Παρότι ο αριθμός των οχημάτων που θα αγοραστούν δεν προσδιορίζεται, τουρκικές πηγές έχουν αναφερθεί πρόσφατα στην πώληση στην Ουγγαρία “εκατοντάδων” τεθωρακισμένων οχημάτων. Με δεδομένο όμως ότι η τιμή π.χ. του οχήματος Ejder Yalçın 4×4 στη βασική του διαμόρφωση ανέρχεται σε €495.000 ($555.000), καθίσταται προφανές ότι πρόκειται για είναι ένα σημαντικό συμβόλαιο για την κορυφαία ίσως βιομηχανία του χώρου της άμυνας, με βάση τουλάχιστον τις εξαγωγικές της επιτυχίες.
Επειδή μάλιστα η παραγγελία είναι μεγάλη, οι Τούρκοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει με τους Ούγγρους να κατασκευάσουν μια βάση συντήρησης και εκπαίδευσης για τα οχήματα. Όλα δείχνουν ότι η συνεργασία των δυο χωρών δ4εν θα περιοριστεί μόνο σε αυτό το συμβόλαιο. Οι Τούρκοι διαφημίζουν τα οχήματά τους με βάση το επιχείρημα ότι έχουν αποδείξει την επιχειρησιακή τους αξιοπιστία στην μάχη, είτε στις ανατολικές επαρχίες εναντίον των Κούρδων, είτε στο μέτωπο της Συρίας…
Την ίδια στιγμή, οι χειρισμοί της Ελλάδας στον τομέα της ανάπτυξης και κατασκευής ενός “εθνικού οχήματος” μόνο προβληματισμό μπορούν να προκαλέσουν. Η ελληνική νοοτροπία ζει και βασιλεύει, με αποτέλεσμα η χώρα να μην μπορεί να ανατάξει τις αμυντικές της βιομηχανίες, ιδιωτικές και κρατικές (τις τελευταίες τις ξεχνούν όλοι επιδεικτικά, αναφερόμενοι μόνο σε ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ…).
https://www.defence-point.gr/
Οι δε Ούγγροι αρνούνται να αποδεσμεύσουν και τον αριθμό των οχημάτων και το ύψος της συμφωνίας “για λόγους εθνικής ασφαλείας”. Και αδικαιολόγητα “φουσκωμένος” να είναι ο λογαριασμός, κάτι που δεν αποκλείεται καθόλου για μια σειρά από λόγους (…) η σημασία της τουρκικής εξαγωγικής επιτυχίας δεν μπορεί να υποβαθμιστεί. Είναι το πρώτο συμβόλαιο με χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μετά από συμβόλαια με τη Σενεγάληγ, την Τυνησία, το Ουζμπεκιστάν και το Κατάρ.
Παρότι ο αριθμός των οχημάτων που θα αγοραστούν δεν προσδιορίζεται, τουρκικές πηγές έχουν αναφερθεί πρόσφατα στην πώληση στην Ουγγαρία “εκατοντάδων” τεθωρακισμένων οχημάτων. Με δεδομένο όμως ότι η τιμή π.χ. του οχήματος Ejder Yalçın 4×4 στη βασική του διαμόρφωση ανέρχεται σε €495.000 ($555.000), καθίσταται προφανές ότι πρόκειται για είναι ένα σημαντικό συμβόλαιο για την κορυφαία ίσως βιομηχανία του χώρου της άμυνας, με βάση τουλάχιστον τις εξαγωγικές της επιτυχίες.
Επειδή μάλιστα η παραγγελία είναι μεγάλη, οι Τούρκοι φέρονται να έχουν συμφωνήσει με τους Ούγγρους να κατασκευάσουν μια βάση συντήρησης και εκπαίδευσης για τα οχήματα. Όλα δείχνουν ότι η συνεργασία των δυο χωρών δ4εν θα περιοριστεί μόνο σε αυτό το συμβόλαιο. Οι Τούρκοι διαφημίζουν τα οχήματά τους με βάση το επιχείρημα ότι έχουν αποδείξει την επιχειρησιακή τους αξιοπιστία στην μάχη, είτε στις ανατολικές επαρχίες εναντίον των Κούρδων, είτε στο μέτωπο της Συρίας…
Την ίδια στιγμή, οι χειρισμοί της Ελλάδας στον τομέα της ανάπτυξης και κατασκευής ενός “εθνικού οχήματος” μόνο προβληματισμό μπορούν να προκαλέσουν. Η ελληνική νοοτροπία ζει και βασιλεύει, με αποτέλεσμα η χώρα να μην μπορεί να ανατάξει τις αμυντικές της βιομηχανίες, ιδιωτικές και κρατικές (τις τελευταίες τις ξεχνούν όλοι επιδεικτικά, αναφερόμενοι μόνο σε ΕΑΒ, ΕΑΣ, ΕΛΒΟ…).
https://www.defence-point.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε