ΚΙΝΑΛ: Θα ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;
«Είναι προφανές ότι οι τιμές στις οποίες φέρεται ότι πουλάει ο ειδικός εκκαθαριστής των ΕΝΑΕ τα περιουσιακά είναι εντελώς αναντίστοιχες με την τιμή εκκίνησης της ΕΤΑΔ, συγκρινόμενες με την κοστολόγηση των παγίων στοιχείων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στο παρελθόν. Την ίδια στιγμή, σοβαρά ερωτηματικά προκαλούνται σχετικά με την αξιοπιστία και τις πραγματικές προθέσεις των ‘’στρατηγικών επενδυτών’’ που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση».
Αυτό αναφέρει -μεταξύ άλλων- το Κίνημα Αλλαγής, σε ερώτηση που καταθέτει για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μετά την δημοσιοποίηση των προσφορών στον διαγωνισμό για την απόκτηση των Ναυπηγείων.
Ολόκληρη η ερώτηση που συνυπογράφουν η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ, Φώφη Γεννηματά και οι βουλευτές, Βασίλης Κεγκέρογλου, Νάντια Γιαννακοπούλου, Μιχάλης Κατρίνης, Γιώργος Μουλακιώτης, Δημήτρης Μπιάγκης και Κώστας Σκανδαλίδης, είναι η ακόλουθη:
«Προς τους Υπουργούς:
1. Οικονομικών, κ. Χ. Σταϊκούρα
2 Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Α. Γεωργιάδη
3. Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Ι. Πλακιωτάκη
4. Εθνικής Άμυνας, κ. Ν. Παναγιωτόπουλο
Θέμα: «Θα ασχοληθεί επιτέλους η κυβέρνηση με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά;»
Ο κ. Μητσοτάκης, στην ομιλία του στη ΔΕΘ στις 12 Σεπτεμβρίου, ανακοίνωσε με βεβαιότητα την έλευση ‘’στρατηγικού επενδυτή’’ που θα συμμετείχε στο σχετικό διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στα πλαίσια του κυβερνητικού σχεδίου για την εξαγορά των Ναυπηγείων.
Ωστόσο, ο διαγωνισμός για την πώληση του ενεργητικού των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον ειδικό εκκαθαριστή της ΕΝΑΕ διέψευσε τις προσδοκίες αλλά και τις ίδιες τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, αφού οι δύο προσφορές που τελικά κατατέθηκαν (15 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ) ήταν κατά αρκετά υπολειπόμενες των αναμενόμενων και σίγουρα πολύ κατώτερες της πραγματικής αξίας της ναυαρχίδας της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας, με προφανή κατάληξη το χαρακτηρισμό του ως άγονο το αμέσως επόμενο διάστημα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι εν λόγω προσφορές αφορούν την έκταση περίπου 350 στρεμμάτων δηλαδή περίπου τη μισή έκταση των Ναυπηγείων αφού η υπόλοιπη έκταση 332 στρεμμάτων, «μετά των συστατικών και λοιπών περιουσιακών στοιχειών» της έχει προκηρυχθεί από την ΕΤΑΔ ΑΕ με την τιμή́ εκκίνησης, δηλαδή́ το ελάχιστο προσφερόμενο αντάλλαγμα, να ορίζεται στο ποσό́ των 55 εκ. ευρώ. Επιπλέον, φέρεται να έχουν ήδη πωληθεί από τον εκκαθαριστή των ΕΝΑΕ 116 στρέμματα των πρώην ναυπηγείων σε διάφορους αγοραστές, έναντι 4,1 εκ. ευρώ.
Είναι προφανές ότι οι τιμές στις οποίες φέρεται ότι πουλάει ο ειδικός εκκαθαριστής των ΕΝΑΕ τα περιουσιακά είναι εντελώς αναντίστοιχες με την τιμή εκκίνησης της ΕΤΑΔ, συγκρινόμενες με την κοστολόγηση των παγίων στοιχείων των Ναυπηγείων στο παρελθόν. Την ίδια στιγμή, σοβαρά ερωτηματικά προκαλούνται σχετικά με την αξιοπιστία και τις πραγματικές προθέσεις των ‘’στρατηγικών επενδυτών’’ που είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση.
Επενδυτών που υποσχέθηκαν επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ σε βάθος τετραετίας, χωρίς όμως να καταθέσουν επιχειρηματικό πλάνο στο διαγωνισμό, χωρίς να δεσμευτούν για τη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας, χωρίς να διαθέτουν σχετική εμπειρία και τεχνογνωσία ώστε να εγγυηθούν την αναζωογόνηση και την αναβάθμιση λειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Η κυβέρνηση, μαζί με την ανικανότητα να προσελκύσει αξιόπιστους επενδυτές για τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της χώρας, αδιαφορεί προκλητικά για τους εργαζόμενους και τα δικαιώματά τους, παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες τοποθετήσεις των αρμόδιων υπουργών.
Δεν έχει υπάρξει καμία μέριμνα για τη μεταφορά του συνόλου των εργαζόμενων στα ναυπηγεία στο νέο σχήμα που θα προκύψει μετά την πώληση των περιουσιακών στοιχείων, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι τα πάνω από 180 εκατ. ευρώ που οφείλονται στους εργαζόμενους δε θα καλυφθούν από το τίμημα της μεταβίβασης. Ταυτόχρονα, καθυστερεί η έκδοση της οριστικής απόφασης Αρείου Πάγου για την απόδοση στους εργαζόμενους των απαιτήσεων (75 εκ. ευρώ) που προσδιορίστηκαν από το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο, ενώ δεν έχει επιλυθεί η ασφαλιστική εκκρεμότητα των εργαζόμενων για προηγούμενο διάστημα, παρά τις κυβερνητικές υποσχέσεις εδώ και μήνες.
Βάσει των ανωτέρω και με δεδομένη την ανάγκη ενίσχυσης της εγχώριας ναυπηγικής βιομηχανίας,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Θα αποτρέψουν τον ειδικό διαχειριστή από το να ξεπουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία που διαχειρίζεται έναντι πινακίου φακής, επικαλούμενος ‘’μελλοντικές επενδύσεις μεγάλης αξίας’’;
Με ποίο τρόπο θα διασφαλίσουν τις θέσεις εργασίας όλων των εργαζόμενων;
Θα εγγυηθούν τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους, τα οποία αφορούν δεδουλευμένα αρκετών ετών;
Θα προβλέψουν ρήτρες στη νέα προκήρυξη του διαγωνισμού ώστε να κατοχυρώσουν τα εθνικά συμφέροντα, να διασφαλίσουν τη συμμετοχή αξιόπιστων επενδυτών, οι οποίοι θα διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρία, τα απαραίτητα κεφάλαια και θα δεσμευτούν για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας;»
https://www.onalert.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε