-->

Header Ads

Τι περιλαμβάνει η «μεγαλύτερη αμυντική συμφωνία» μεταξύ του Ισραήλ και της Ελλάδας.


Συμφωνία Ελλάδας-Ισραήλ για δημιουργία ακαδημίας για την ελληνική πολεμική αεροπορία



Ως τη «μεγαλύτερη αμυντική συμφωνία» μεταξύ του Ισραήλ και της Ελλάδας χαρακτηρίζει το ισραηλινό υπουργείο Άμυνας τη συμφωνία για τη δημιουργία αεροπορικής ακαδημίας για την ελληνική πολεμική αεροπορία.


αξία της συμφωνίας ανέρχεται στα 1,68 δισ. δολάρια, με διάρκεια 20 ετών. Όπως αναφέρεται σε σχετικό tweet, η ελληνική κυβέρνηση αποδέχτηκε την ισραηλινή πρόταση για τη δημιουργία ακαδημίας την οποία θα κατασκευάσει και θα λειτουργεί η Elbit Systems Ltd. Η συμφωνία αυτή θα υπογραφεί από τα δύο υπουργεία Άμυνας και περιλαμβάνει την προμήθεια 10 αεροσκαφών Μ-346 και τη συντήρηση των Τ-6, καθώς και την παροχή εξομοιωτών, εκπαίδευσης και επιμελητειακής υποστήριξης. Ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας, Μπένι Γκαντζ, είπε πως η συμφωνία αυτή «αντικατοπτρίζει τις έξοχες και αναπτυσσόμενες σχέσεις που έχουμε με την Ελλάδα. Είναι μια μακροπρόθεσμη συνεργασία που θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα και των δύο χωρών».


Αναφερόμενη στη σημασία της συμφωνίας αυτής, η ισραηλινή πρεσβεία τονίζει πως αποτελεί μια επιπλέον έκφραση των εξαιρετικών σχέσεων των δύο χωρών, της στενής συνεργασίας και της φιλίας τους. Επίσης, εκφράζει την πεποίθηση πως αυτή η συμφωνία-ορόσημο ανοίγει περαιτέρω νέους ορίζοντες συνεργασίας, στρατηγικής, οικονομικής και άλλης, αλλά και εκτίμηση στην απόφαση του Έλληνα πρωθυπουργού και της κυβέρνησής του να επιλέξει το Ισραήλ ως εταίρο της Ελλάδας σε αυτό το έργο, ευχαριστώντας για την εμπιστοσύνη.

Όπως επισημαίνει στην ανακοίνωσή της η ισραηλινή πρεσβεία, πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία για αμυντική προμήθεια μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας μέχρι σήμερα, η οποία εγκρίθηκε από την ελληνική κυβέρνηση έπειτα από διεθνή διαγωνισμό. Η έγκριση της Αθήνας δίνει τη δυνατότητα στις δύο πλευρές να προχωρήσουν σε διαπραγματεύσεις που θα οδηγήσουν στην υπογραφή συμφωνίας, προσθέτει.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναφέρει πως στο άμεσο μέλλον, η SIBAT, η Διεύθυνση για την Διεθνή Αμυντική Συνεργασία στο υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ και η Elbit Systems θα υπογράψουν τη συμφωνία για τη δημιουργία ελληνικής σχολής πολεμικής αεροπορίας (εκπαιδευτικό κέντρο), με πρότυπο τη σχολή της Πολεμικής Αεροπορίας του Ισραήλ (IAF). Η ελληνική σχολή θα είναι εξοπλισμένη με 10 αεροσκάφη εκπαίδευσης M-346 που παράγονται από την ιταλική εταιρεία Leonardo, διευκρινίζει και σημειώνει ότι τα αεροσκάφη αυτά, γνωστά και ως «Lavi», χρησιμοποιούνται επίσης στην ισραηλινή σχολή πολεμικής αεροπορίας και θεωρούνται πολύ επιτυχημένα.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Elbit Systems θα παρέχει την τεχνογνωσία και υλικά για την αναβάθμιση και λειτουργία των αεροσκαφών T-6 της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Η Elbit θα παρέχει επίσης εκπαίδευση, προσομοιωτές και υλικοτεχνική υποστήριξη. Στο μέλλον, οι δύο πλευρές θα εξετάσουν και άλλους τομείς συνεργασίας μεταξύ των Ισραηλινών και Ελληνικών σχολών πολεμικής αεροπορίας, τονίζει η πρεσβεία του Ισραήλ.

https://www.huffingtonpost.gr/

Οπλίζονται τα Τ-6Α που βρίσκονται στην Καλαμάτα για να ρίχνουν τα τουρκικά drones!


Το ΥΠΕΘΑ προσανατολίζεται για τη μετατροπή αριθμού T-6A Texan σε κυνηγούς UAV/UCAV (κι όχι μόνο), θα βρουν τα TB2 Bayraktar το δάσκαλό τους;

Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού  ΠΤΗΣΗ & ΔΙΑΣΤΗΜΑ,  το ΓΕΕΘΑ και το ΥΠΕΘΑ σε συνεργασία με το ΓΕΑ, σχεδιάζουν την αξιοποίηση ενός αριθμού από τα Τ-6Α που βρίσκονται στην Καλαμάτα, σε αεροσκάφη CAS/BAI.

Υπενθυμίζουμε πως οι αποστολές close air support (CAS), αλλά και battlefield air interdiction (ΒΑΙ) εκτελούνται σήμερα από αεροσκάφη F-16C/D, καθώς τα Α-7Η έχουν αποσυρθεί, ενώ ο ρόλος των Τ-2C/E είναι πλέον μάλλον αμελητέος, καθώς ελάχιστα από τα αεροσκάφη παραμένουν σε υπηρεσία και εξυπηρετούν αποκλειστικά τις ανάγκες της εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα η ΠΑ στερείται κάποιο αεροσκάφος σχετικά χαμηλού κόστους χρήσης για την αναχαίτιση, αλλά και την εξουδετέρωση σε καιρό πολέμου των εχθρικών UAV/UCAV. Η εξουτέρωση με πολύτιμους πυραύλους αέρος-αέρος είναι πανάκριβη, κι όχι πάντα εύκολη, καθώς τα UAV εκτός του πολύ μικρού τους θερμικού ίχνους, έχουν και μικρή διατομή στα ραντάρ. Αντίθετα, ένα Τ-6Α με πολυβόλα μπορεί να το βγάλει εκτός μάχης με ελάχιστες σφαίρες…

H ΠΑ παλαιότερα είχε προβλέψει τις ανάγκες για αποστολές CAS/BAI, και είχε “σπάσει” την πραγματικά τεράστια παραγγελία των 45 Τ-6Α Texan σε 25 “απλά” εκπαιδευτικά, και 20 Τ-6Α ΝΤΑ με δυνατότητες μεταφοράς ατρακτιδίων με πολυβόλα, βομβών αλλά και καλάθων ρουκετών. Τα αεροσκάφη μάλιστα πρόλαβαν να δουν “δράση” κατά την διάρκεια των Αγώνων της Αθήνας το 2004, πετώντας σε αποστολές αναχαίτισης πολύ αργά κινούμενων στόχων, αν φυσικά υπήρχε κάποια τέτοια ανάγκη.

Οι αποστολές θεωρητικά των 20 Τ-6Α ΝΤΑ θα ήταν CAS/BAI, στα νησιά του Αιγαίου και του Έβρου. Άλλωστε, η επένδυση σε ένα μεγάλο αριθμό Τ-6Α επέτρεπε την διατήρηση μεγάλου αριθμού διαθεσίμων Τ-6Α ΝΤΑ σε αποστολές που απαιτούν όπλα. Όλα αυτά βέβαια μέχρι κάποια στιγμή, καθώς τα Τ-6, μαζί με άλλα αεροσκάφη της ΠΑ (Mirage 2000, C-130, C-27J κοκ) πήραν το δρόμο της απαξίωσης, μένοντας χωρίς FOS για πολλά χρόνια. Δεν θα αναφέρουμε νούμερα, αλλά η κατάσταση στην Καλαμάτα είναι πολύ δύσκολη, με μεγάλο αριθμό Τ-6Α να βρίσκονται σε φάση χρόνιας ακινησίας.

Το πρόβλημα θεωρητικά θα λύσει η δημιουργία ενός Νέου Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης, όπου ο ανάδοχος ανάμεσα στις άλλες υποχρεώσεις του θα πρέπει να φέρει σε πτητική κατάσταση τα περισσότερα Τ-6Α (όχι τα ΝΤΑ). Άλλωστε, ακόμη και 25 Τ-6 είναι υπεράρκετα για τις εκπαιδευτικές ανάγκες όχι μόνο της ΠΑ, αλλά πιθανών άλλων πελατών του Εκπαιδευτικού Κέντρου. Συνεπώς, αριθμός Τ-6Α ΝΤΑ μένουν προς ικανοποίηση πιεστικών αναγκών της ΠΑ, που μέχρι σήμερα, αναγκάζεται να σηκώνει τα υπερπολύτιμα F-16C/D για να αναχαιτίσει ακόμη και τα TB2 Bayraktar.

Το πρόγραμμα δείχνει να έχει πιεστικό χαρακτήρα, και δεν είναι απίθανο να υπάρξει εμπλοκή εταιρειών του Ισραήλ. Τα αεροσκάφη θα αναλάβουν επίσης και αποστολές CAS που μέχρι σήμερα ήταν στην ευθύνη των γερασμένων T-2C/E, είτε με βόμβες, είτε με καλάθους ρουκετών.

Και μόνο οι κινήσεις για την ενεργοποίηση ενός τέτοιου σημαντικού προγράμματος δείχνει το πόσο σοβαρά έχει πάρει η ΠΑ και το ΥΠΕΘΑ την αποστολή της αξιοποίησης όλων των ιπτάμενων μέσων που έχουν μείνει σε αχρηστία την περασμένη δεκατία. Η Ελλάδα πλήρωσε πανάκριβα για να οπλίσει τις Ένοπλες Δυνάμεις τις, και οι κυβερνήσεις της περασμένης δεκαετίας εγκατέλειψαν το υλικό στην τύχη του, απαξιώνοντας επενδύσεις δις ευρώ.

Το ΥΠΕΘΑ σκέφτεται την ενεργοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερων Τ-6Α ΝΤΑ σε ρόλους CAS/BAI, ενώ δεν αποκλείεται να διατεθούν και αεροσκάφη σε προωθημένες βάσεις στα νησιά. Από την στιγμή που το Τ-6 θα παραμείνει για πολλές δεκαετίες σε υπηρεσία με την USAF, είτε σαν απλό εκπαιδευτικό, είτε σαν ΑΤ-6, είναι απίστευτη σπατάλη πόρων για την Ελλάδα η απαξίωση 20 Τ-6Α ΝΤΑ, με ελάχιστες ώρες πτήσης, με ατελείωτες δυνατότητες και άπειρες ανάγκες. Τελικά, η λογική φαίνεται να έχει επιστρέψει στη Λεωφόρο Μεσογείων.

https://www.gargalianoionline.gr/Αναδημοσίευση από το Περιοδικό , Πτήση & Διάστημα


Γιατί κέρδισαν οι Ισραηλινοί το «χρυσό συμβόλαιο» της εκπαίδευσης των πιλότων στην Καλαμάτα


Η ισραηλινή πρόταση έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να εκτελείται σχεδόν εξ ’ολοκλήρου από το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα
Η χθεσινή επίσημη ανακοίνωση από την Ισραηλινή Πρεσβεία και τον υπουργό Άμυνας του Ισραήλ για την συμφωνία με την Ελλάδα δημιουργίας Κέντρου Εκπαίδευσης Πιλότων στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος (ΠΕΑ) στην Καλαμάτα, σκόρπισε χαμόγελα στους κόλπους της Πολεμικής Αεροπορίας.

Ένα όνειρο χρόνων γίνεται πλέον πραγματικότητα και κυρίως αντικαθίστανται τα υπέργηρα T2 Buckeye με 10 υπερσύγχρονα Jet M-346 Leonardo ενώ ταυτόχρονα θα τρέξει πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης των Τ-6, που οι διαθεσιμότητες είναι οριακές.


Ο υπογράφων είχε δημοσιεύσει στην Realnews της Κυριακής στο φύλλο της 28ης Ιουνίου αναλυτικό ρεπορτάζ για την συμφωνία που έκλεισε μεταξύ Ελλάδας – Ισραήλ στην διάρκεια του ταξιδιού του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη και τις επαφές που είχε με τον ομόλογό του, Μπένζαμιν Νετανιάχου.

Όμως, οι εκπρόσωποι της Καναδικής CAE, το διάστημα που ακολούθησε δεν το έβαλαν κάτω και προσπάθησαν με εντυπωσιακή ρελάνς να επαναδιεκδικήσουν το έργο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr κύκλοι του «ελληνικού πενταγώνου» όσο και να ήθελαν πραγματικά να δουν με θετικό μάτι τις ανταγωνιστικές προσπάθειες που κατέβαλαν εκπρόσωποι της εταιρείας, δεν μπόρεσαν εξαιτίας μίας ουσιώδους παραμέτρου.

Η αρχική προσφορά – πριν εμφανιστεί η ισραηλινή πλευρά στο προσκήνιο – ανερχόταν στα 1,8 δις. ευρώ. Με την εμφάνιση της ELBIT ήρθε μετά από διαβουλεύσεις νέα πρόταση μειωμένη σχεδόν κατά 500 εκατ., φτάνοντας σχεδόν 100 εκατ. κάτω από την προσφορά των ισραηλινών για 20 χρόνια. (σ.σ. η συμφωνία που κλείδωσε με τους Ισραηλινούς είναι 1,68δις. δολάρια ή 1,365 δις ευρώ για σχεδόν 22 χρόνια). Κάπως έτσι σε μία από τις συσκέψεις στο «ελληνικό πεντάγωνο» ακούστηκε η φράση «πώς είναι δυνατόν να κάνουν τέτοια γενναία έκπτωση, μόλις εμφανίστηκε ο ανταγωνιστής με σχεδόν τις ίδιες παροχές;». Κάπου εκεί, λοιπόν, φαίνεται ότι κάποιος εκ των συμβούλων των Καναδών είτε υπερεκτίμησε τις δυνατότητές του είτε πίστεψε ότι ακόμη κι εσφαλμένες εκτιμήσεις δεν θα γίνονταν αντιληπτές ή δεν θα επηρέαζαν την έκβαση του διαγωνισμού. Κι ενώ η αξία της CAE στο διεθνές αεροπορικό στερέωμα είναι δεδομένη κι ουδείς μπορεί να την αμφισβητήσει, φαίνεται ότι οι κακές συμβουλές οδήγησαν σε άστοχους χειρισμούς με μη αναστρέψιμα αποτελέσματα.

Σε ό,τι αφορά την συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ, τα βασικά προτερήματά της, όπως τα είχαμε παρουσιάσει εκτενώς στις 22 Δεκεμβρίου στο enikos.gr είναι:


➢ Η πρόταση του Ισραήλ ενισχύει τη στρατηγική συμμαχία μεταξύ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας.


➢ Η πρόταση της ισραηλινής ELBIT προσφέρει αποδεδειγμένη εκπαιδευτική μεθοδολογία και προγράμματα που έχουν ενισχυθεί με σημαντική επένδυση χρημάτων και χρόνου από την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία.


➢ Λειτουργεί τα κέντρα εκπαίδευσης πτήσεων της Ισραηλινής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των στόλων T-6 με 20 αεροσκάφη (από το 2012) και του στόλου M-346 με 30 αεροσκάφη (από το 2014).


➢ Όσον αφορά στη συμβατότητα με το ΝΑΤΟ, η ELBIT επιλέχθηκε το 2016, έναντι της CAE, για να δημιουργήσει και να εκτελέσει το πρόγραμμα του βρετανικού στρατιωτικού συστήματος εκπαίδευσης που χειρίζεται 3 τύπους αεροσκαφών (συμπεριλαμβανομένων από 14 αεροσκάφη T-6).


➢ Εγγυημένη ομοιότητα με την Ισραηλινή Πολεμική Αεροπορία - η ομοιότητα των εκπαιδευτικών στόλων των δύο Πολεμικών Δυνάμεων εγγυάται πολύτιμες ομοιότητες στις πλατφόρμες αεροσκαφών που λειτουργούν και από τις δύο Πολεμικές Αεροπορίες: F-16, F-35 και C-130


➢ Αρκετά βασικά στοιχεία καθιστούν την ισραηλινή πρόταση πιο ελκυστική τόσο ποιοτικά, όσο και οικονομικά: περισσότερες προσομοιώσεις - περισσότερες ώρες και έναν ενσωματωμένο μηχανισμό ανύψωσης/μείωσης ύψους, που επιτρέπει τη μέγιστη ευελιξία λειτουργίας. Η πρόταση επίσης περιλαμβάνει 10 αεροσκάφη M-346 και 3.500 ώρες πτήσης ετησίως.


➢ Η ισραηλινή πρόταση έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να εκτελείται σχεδόν εξ ’ολοκλήρου από το ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας την εξειδικευμένη απασχόληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.