Τεράστιο καταμαράν θα καθαρίζει τις θάλασσες από τα πλαστικά
Το «Μάντα», ένα υβριδικό σκάφος 60 μέτρων, εξοπλισμένο με την αιχμή της τεχνολογίας, θα αναλάβει να απαλλάξει Οτο απέραντο γαλάζιο από μεγάλες ποσότητες πλαστικών υλών, αρχίζοντας από ποτάμια της Ασίας όπως ο Γιανγκτσέ και ο Γάγγης
Είναι γνωστό ότι οι θάλασσες και οι ωκεανοί του πλανήτη υποφέρουν από διαφόρων μορφών μολύνσεις που παράγει η ανθρώπινη δραστηριότητα. Αμέτρητες ποσότητες πλαστικών υλών και πλαστικών αντικειμένων κάθε μεγέθους δημιουργούν μικρότερες ή μεγαλύτερες «χωματερές». Εχει διαπιστωθεί ότι πλαστικές ύλες έχουν πλέον φθάσει και μολύνουν ποικιλοτρόπως ακόμη και τα οικοσυστήματα που βρίσκονται στις αβύσσους των ωκεανών, σε βάθη οκτώ χλμ.
Ενα εντυπωσιακό από κάθε άποψη σκάφος θα προσπαθήσει να απαλλάξει, όσο είναι εφικτό, τις θάλασσες από τα πλαστικά. Ονομάζεται «Manta» και πρόκειται για ένα τεράστιο καταμαράν, που όταν ολοκληρωθεί η κατασκευή του, θα διαθέτει μια σειρά από εντυπωσιακά χαρακτηριστικά, τόσο στον σχεδιασμό και την εργονομία του, όσο και στις τεχνολογίες που ενσωματώνει. Εχει μήκος 60 μ. και θα κινείται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, διαθέτοντας επίσης μια σειρά από τεχνολογίες αιχμής στη λειτουργία του.
Ενας από τους πιο έμπειρους και αναγνωρισμένους θαλασσοπόρους στον κόσμο, ο ελβετός Ιβάν Μπουρνιόν, είναι ο άνθρωπος πίσω από τη δημιουργία του «Manta». O Μπουρνιόν κατέκτησε πολλά ρεκόρ στα 20 χρόνια που πραγματοποιεί κάθε είδους δύσκολα ταξίδια στους ωκεανούς, είτε μαζί με πληρώματα είτε ακόμη και μόνος του. Είναι ο πρώτος που ταξίδεψε μόνος από την Αλάσκα στη Γροιλανδία. Σε όλα αυτά τα ταξίδια, έχει δει από πολύ κοντά τη μόλυνση των θαλασσών από τα πλαστικά. Το 2015 υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τον αγώνα με γιοτ Transat Jacques Vabre, όταν το σκάφος του χτυπήθηκε από πλαστικά σκουπίδια στον Βόρειο Ατλαντικό.
The SeaCleaners
Το περιστατικό αυτό οδήγησε τον Μπουρνιόν στην απόφαση να δημιουργήσει το 2016 μια ομάδα συνεργασίας, την οποία ονόμασε The SeaCleaners NGO (Οι Θαλασσοκαθαριστές). Σε αυτή την ομάδα συμμετέχουν περισσότεροι από 58 μηχανικοί, τεχνικοί και ερευνητές, καθώς και πέντε ερευνητικά εργαστήρια, μαζί με 17 εξωτερικούς συνεργάτες που βοήθησαν στην κατασκευή του σκάφους.
Η συνέχεια εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε