Μόνο εμβολιασμένοι φοιτητές στα αμφιθέατρα
Νίκος Παπαϊωάννου
Shutterstock
Μετά από τρία εξάμηνα τηλεκπαίδευσης, η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνει διά ζώσης το επόμενο χειμερινό εξάμηνο, όπως συζητηθηκε στην τετελευταία Σύνοδο των Πρυτάνεων. Τώρα η κοινωνία, η Πολιτεία και όλοι μας έχουμε στα χέρια μας το μοναδικό «όπλο», το εμβόλιο, για να πάρουμε πίσω στα χέρια μας την κανονικότητα και συγκεκριμένα να πάρουμε την ακαδημαϊκή κανονικότητα, να ξαναγεμίσουν τα πανεπιστήμια με φοιτητές που είναι ο φυσικός τους χώρος. Να γεμίσουν τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, να γίνει ξανά πράξη η δια ζώσης ανταλλαγή γνώσης, απόψεων και τελικά η συνολική διαμόρφωση των νέων επιστημόνων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ακαδημαϊκή αυτή κανονικότητα είναι ο εμβολιασμός της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η διαδικασία η οποία θα ακολουθηθεί για την επανέναρξη των μαθημάτων είναι κάτι που συζητείται, με τα βήματα να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης ώστε να πρέπει να μην προσκρούουν σε νομικά θέματα.
Πιστεύω όμως ακράδαντα ότι η διαδικασία που συζητείται θα πρέπει να εδράζεται στην κοινωνική συνείδηση του κάθε μέλους της ακαδημαϊκής κοινότητας, με στόχο η επανέναρξη της ακαδημαϊκής ζωής να μην έχει ως αποτέλεσμα τη μετατροπή των ακαδημαϊκών χώρων σε υγειονομικές «βόμβες».
Η εξειδίκευση των βημάτων αυτών θα ολοκληρωθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα και θα μπορούσε να περιλαμβάνει την πιθανή συσχέτιση της δήλωσης των μαθημάτων με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή του μοριακού ελέγχου για Covid-19. Πιστεύω πως η όποια διαδικασία ακολουθηθεί θα πρέπει να τυγχάνει και της σύμφωνης γνώμης της πολιτείας σχετικά με την τυπικότητα της εφαρμογής των διαδικασιών αυτών.
* O Νίκος Παπαϊωάννου είναι Πρύτανης του ΑΠΘ
Shutterstock
Μετά από τρία εξάμηνα τηλεκπαίδευσης, η εκπαιδευτική διαδικασία θα γίνει διά ζώσης το επόμενο χειμερινό εξάμηνο, όπως συζητηθηκε στην τετελευταία Σύνοδο των Πρυτάνεων. Τώρα η κοινωνία, η Πολιτεία και όλοι μας έχουμε στα χέρια μας το μοναδικό «όπλο», το εμβόλιο, για να πάρουμε πίσω στα χέρια μας την κανονικότητα και συγκεκριμένα να πάρουμε την ακαδημαϊκή κανονικότητα, να ξαναγεμίσουν τα πανεπιστήμια με φοιτητές που είναι ο φυσικός τους χώρος. Να γεμίσουν τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια, να γίνει ξανά πράξη η δια ζώσης ανταλλαγή γνώσης, απόψεων και τελικά η συνολική διαμόρφωση των νέων επιστημόνων.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την ακαδημαϊκή αυτή κανονικότητα είναι ο εμβολιασμός της ακαδημαϊκής κοινότητας. Η διαδικασία η οποία θα ακολουθηθεί για την επανέναρξη των μαθημάτων είναι κάτι που συζητείται, με τα βήματα να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης ώστε να πρέπει να μην προσκρούουν σε νομικά θέματα.
Πιστεύω όμως ακράδαντα ότι η διαδικασία που συζητείται θα πρέπει να εδράζεται στην κοινωνική συνείδηση του κάθε μέλους της ακαδημαϊκής κοινότητας, με στόχο η επανέναρξη της ακαδημαϊκής ζωής να μην έχει ως αποτέλεσμα τη μετατροπή των ακαδημαϊκών χώρων σε υγειονομικές «βόμβες».
Η εξειδίκευση των βημάτων αυτών θα ολοκληρωθεί στο αμέσως προσεχές διάστημα και θα μπορούσε να περιλαμβάνει την πιθανή συσχέτιση της δήλωσης των μαθημάτων με το πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή του μοριακού ελέγχου για Covid-19. Πιστεύω πως η όποια διαδικασία ακολουθηθεί θα πρέπει να τυγχάνει και της σύμφωνης γνώμης της πολιτείας σχετικά με την τυπικότητα της εφαρμογής των διαδικασιών αυτών.
* O Νίκος Παπαϊωάννου είναι Πρύτανης του ΑΠΘ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε