-->

Header Ads

Το 2030 τα αυτοκίνητα υδρογόνου θα κοστίζουν όσο και τα ηλεκτρικά

Νίκος Λουπάκης



Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται λόγος για τη σχέση της Hyundai με το υδρογόνο. Η μεγάλη κορεατική εταιρία έχει επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο στον τομέα αυτόν τα τελευταία 15 χρόνια, παρουσιάζοντας όχι μόνο επιβατικά μοντέλα (αρχικά – το 2013 - το SUV Tucson FCEV [ix35 Fuel Cell] και στη συνέχεια το Nexo FC, που διατίθεται σήμερα σε Αμερική και Ευρώπη) αλλά και βαρέα οχήματα – τα τελευταία με ιδιαίτερα επιτυχία, αφού εξασφάλισε συμβόλαιο για την προμήθεια 1.600 φορτηγών κυψελών υδρογόνου στην Ελβετία. Πρόκειται για το XCIENT Fuel Cell, που είναι και το πρώτο παγκοσμίως φορτηγό κυψελών καυσίμου που παράγεται και διατίθεται κανονικά προς πώληση και κυκλοφορία. Ενώ ήδη ετοιμάζει και έναν τράκτορα βασισμένο στο XCIENT Fuel Cell που θα είναι έτοιμος το 2023.

Τρέχουν λοιπόν με τρελούς ρυθμούς στην λεωφόρο του υδρογόνου οι Κορεάτες απειλώντας να ξεπεράσουν τους πρώτους διδάξαντες, τους Ιάπωνες (Toyota) που σήμερα έχουν επίσης διαθέσιμο στην αγορά το δικό τους επιβατικό μοντέλο, το Mirai δεύτερης γενιάς.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της ειδικής διαδικτυακής εκδήλωσης Hydrogen Waver Forum, το Hyundai Group ανακοίνωσε, πριν από τρεις μέρες, τα περαιτέρω σχέδιά του για ένα νέο κύμα προϊόντων και τεχνολογιών που θα επιταχύνουν την πορεία προς μια κοινωνία υδρογόνου. Διαβάζοντας μάλιστα τη δήλωση του Euisun Chung, προέδρου του Ομίλου Hyundai, θα λέγαμε ότι οι Κορεάτες το πάνε πολύ μακριά: «Το όραμα του Hyundai Motor Group είναι να φέρει την ενέργεια τους υδρογόνου σε όλους τους τομείς της ζωής και της βιομηχανίας, όπως τα σπίτια μας, οι χώροι εργασίας και τα εργοστάσια. Στόχος είναι το υδρογόνο να χρησιμοποιείται εύκολα από όλους, για όλα και παντού. Θέλουμε να προσφέρουμε πρακτικές λύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ανθρωπότητας και με αυτές τις ανακαλύψεις, στοχεύουμε να βοηθήσουμε στην προώθηση μιας παγκόσμιας κοινωνίας υδρογόνου έως το 2040.»



Πώς μεταφράζονται όλα αυτά; Κατ’ αρχάς, με δεδομένο ότι ο ευρύτερος χώρος του επαγγελματικού αυτοκινήτου θεωρείται προνομιακό πεδίο εφαρμογής των κυψελών καυσίμου (υδρογόνου), κεντρικός στόχος του Hyundai Group είναι να έχει την πλήρη γκάμα των επαγγελματικών του οχημάτων να συνοδεύεται από εκδόσεις με κυψέλες καυσίμου έως το 2028. Η Hyundai σκοπεύει να προωθήσει οχήματα προηγμένων τεχνολογιών κυψελών καυσίμου επόμενης γενιάς στις παγκόσμιες αγορές επαγγελματικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης - η οποία σήμερα ξεπερνά τις 400.000 νέες μονάδες ετησίως.

Στο πλαίσιο αυτό, το Hyundai Group θα αρχίσει, το 2023, να τοποθετεί στα οχήματά του ένα σύστημα κυψέλης καυσίμου επόμενης γενιάς – σε δύο επίπεδα ισχύος, 100 kW και 200 kW- με διπλάσια ισχύ και συνολικό όγκο συστήματος μικρότερο κατά 30%. Επίσης, ενώ για τη συστοιχία κυψελών καυσίμου δεύτερης γενιάς που κυκλοφόρησε το 2018, η εταιρεία πέτυχε να προσφέρει διάρκεια χρήσης 5.000 ωρών / 160.000 χιλιομέτρων, οι κυψέλες καυσίμου τρίτης γενιάς αναμένεται να έχουν αντοχή αυξημένη κατά 50-100 τοις εκατό. Ενώ οι συστοιχίες υψηλής αντοχής για επαγγελματικά οχήματα αναμένεται να επιτυγχάνουν διάρκεια ζωής 500.000 χιλιομέτρων. Επιπλέον, η τιμή της συστοιχίας κυψελών καυσίμου τρίτης γενιάς θα μειωθεί δραματικά σύμφωνα με τους Κορεάτες - με τις προβλέψεις για τη μείωση να ξεπερνούν το 50 % - στοιχείο που θα είναι και ο βασικός παράγοντας για την επίτευξη του ίσου κόστους των οχημάτων υδρογόνου (FCEV) με τα οχήματα μπαταρίας (BEV) έως το 2030.

Κατά τη διάρκεια του Hydrogen Wave, το Hyundai Group αποκάλυψε επίσης το πρωτότυπο «Trailer Drone», ένα σύστημα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με υδρογόνο, ικανό να λειτουργεί πλήρως αυτόνομα, με διαμόρφωση διπλού φορείου “e-Bogie”. Πρόκειται για δύο μονάδες εφοδιασμένες με ηλεκτροκινητήρες, πάνω στις οποίες στηρίζεται ο φορέας των εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετικά μεγάλη ευελιξία στο Trailer Drone.

Η εταιρία εξελίσσει επίσης ένα όχημα ειδικού σκοπού (Purpose Built Vehicle - PBV) κυψελών καυσίμου, μήκους 5 έως 7 μέτρων, που θα στοχεύει στην παγκόσμια αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, η οποία αναμένεται να φτάσει τα επτά εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, έως το 2030. Η αύξηση αυτής της αγοράς θα προέλθει εν μέρει από τις νέες δυνατότητες που θα προσφέρει η εφαρμογή της αυτόνομης οδήγησης και της ρομποτικής στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων.

Σημειώστε ότι σύμφωνα με το Hydrogen Council, ένας διεθνή οργανισμό στον οποίο συμμετέχουν μεγάλες εταιρίες από τους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών, της βιομηχανίας και των επενδύσεων, η ενέργεια του υδρογόνου θα αντιπροσωπεύει το 18% της παγκόσμιας ζήτησης ενέργειας έως το 2050, με το μέγεθος της αγοράς να φτάνει τα 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Υπολογίζεται επίσης ότι η διάδοση του υδρογόνου θα βοηθήσει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά περισσότερους από έξι δισεκατομμύρια τόνους ετησίως, ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει πάνω από 30 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας.



https://www.liberal.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.