-->

Header Ads

Υδρογονάνθρακες: Επιτέλους κινητικότητα, έστω και μόνο στο Ιόνιο για την ώρα



Κι εκεί που όλα έδειχναν ότι ο φάκελος της έρευνας και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου στην Ελλάδα θα έκλεινε οριστικά, μετά τη δικαστική εμπλοκή στις παραχωρήσεις της Κρήτης, ξαφνικά προέκυψε κινητικότητα… Δεν είναι μόνο η είδηση που ήρθε από την ΕΔΕΥ την περασμένη Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου πως τα Ελληνικά Πετρέλαια ολοκλήρωσαν σεισμικές έρευνες στο θαλάσσιο «μπλοκ 10» στον Κυπαρισσιακό Κόλπο αλλά και οι πληροφορίες που φέρουν την ελληνική εταιρία έτοιμη να τις συνεχίσει και στο έτερο οικόπεδο της στο Ιόνιο Πέλαγος, το «Ιόνιο».

ΤΟΥ Κωνσταντίνου Φιλίππου
ΠΗΓΗ: energypress.gr

Πηγές αναφέρουν στο energypress, πως τα ΕΛ.ΠΕ προτίθενται να κάνουν γεωφυσικές έρευνες για την καλύτερη αποτύπωση πιθανών στόχων φυσικού αερίου και στη θαλάσσια έκταση των 6.671,13 τετραγωνικών χιλιομέτρων που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Κέρκυρας και απέναντι από του Παξούς. Αν και τα ΕΛ.ΠΕ έχουν προχωρήσει σε κινήσεις αποεπένδυσης από το upstream, εντούτοις φαίνεται ότι στις περιοχές που διατηρούν τα δικαιώματα ερευνών κι εκμετάλλευσης συνεχίζουν κανονικά το ερευνητικό τους πρόγραμμα. Υπενθυμίζεται πως η ελληνική εταιρεία δεν έχει εταίρο.

Το «Ιόνιο» έχει περάσει πια αποκλειστικά σε αυτήν μετά την αποχώρηση της ισπανικής Repsol. Οι σεισμικές έρευνες στο «μπλοκ 10» και το «Ιόνιο» έχουν ανατεθεί στη νορβηγική εταιρεία Sharewater. Στην πρώτη περιοχή διενεργήθηκαν από το σκάφος ειδικού τύπου «SW Cook». Και το ίδιο, κατά τις πληροφορίες, επρόκειτο να συνεχίσει το «σκανάρισμα» και στο «Ιόνιο».

Ωστόσο, μέσα ενημέρωσης της Πελοποννήσου κάνουν γνωστή ανακοίνωση του Κεντρικού Λιμεναρχείου της Πάτρας, η οποία εκδόθηκε το περασμένο Σάββατο 5 Φεβρουαρίου και σύμφωνα με την οποία το «SW Cook» προσέκρουσε σε προβλήτα του Βόρειου Λιμένα Πατρών: “Ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, για περιστατικό πρόσκρουσης του πλοίου ειδικού τύπου “SW COOK” σημαίας Κύπρου, κατά τη διαδικασία χειρισμών πρόσδεσης σε προβλήτα του βόρειου λιμένα Πάτρας, με επιβαίνοντες σαράντα τρία μέλη πληρώματος.

Το εν λόγω πλοίο, προσέκρουσε στην αριστερή πρυμναία πλευρά, περίπου ένα μέτρο άνω της ίσαλης γραμμής, ενώ σύμφωνα με δήλωση του Πλοιάρχου, από την πρόσκρουση προκλήθηκε στρέβλωση ελασμάτων και ρήγμα μικρών διαστάσεων, άνευ εισροής υδάτων. Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, απαγορεύτηκε ο απόπλους του “SW COOK”, μέχρι την προσκόμιση βεβαιωτικού διατήρησης κλάσης από τον νηογνώμονα που το παρακολουθεί, ενώ από το περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση”.

Κατόπιν αυτών των εξελίξεων παραμένει άγνωστο κατά πόσο θα είναι σε θέση το ειδικό σκάφος να ξεκινήσει άμεσα τις εργασίες του στο «Ιόνιο» Οι παραχωρήσεις του Ιονίου Πελάγους και «Δυτικά της Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά της Κρήτης» φαίνεται να είναι και οι πλέον ελπιδοφόρες ως προς τον εντοπισμό μεγάλων κοιτασμάτων φυσικού αερίου στη χώρα μας.

Η ΕΔΕΥ στην ανακοίνωση που έκανε την περασμένη Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου με αφορμή την ολοκλήρωση των σεισμικών ερευνών στο «μπλοκ 10» επαναλαμβάνει: «Από προηγούμενες μελέτες και εκτιμήσεις Ελλήνων και διεθνών αναλυτών έχει προκύψει ότι η δυνητική αξία των αποθεμάτων φυσικού αερίου της Ελλάδας θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα κύκλο εργασιών που υπερβαίνει τα 250 δις. ευρώ, στηρίζοντας τη διαδικασία αντικατάστασης του άνθρακα από φυσικό αέριο στην ευρύτερη περιοχή και επιταχύνοντας τη μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο ενεργειακό σύστημα χαμηλών ρύπων».

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.