-->

Header Ads

FSRU “ΑΡΓΩ” στον Βόλο: Το φυσικό αέριο αναπτύσσει…



Το έργο “Αργώ” βρίσκεται στα επόμενα αδειοδοτικά βήματα μετά την άδεια ΑΣΦΑ. Το πρότζεκτ για τη μονάδα “Αργώ” έχει αρχικό προϋπολογισμό περίπου 230 εκατομμύρια ευρώ και προωθείται από την Mediterranean Gas. Πριν από λίγες ημέρες η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας χορήγησε άδεια Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) στην εταιρεία.

ΠΗΓΗ: ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Στην ανακοίνωση της η Αρχή αναφέρει ότι έκρινε πως η λειτουργία της μονάδας θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού στην αγορά φυσικού αερίου καθώς και στην ανταγωνιστικότητα του φυσικού αερίου ως εναλλακτικού καυσίμου, δημιουργώντας οφέλη για τους εγχώριους καταναλωτές φυσικού αερίου.

Βάσει χρονοδιαγράμματος, στο επόμενο εξάμηνο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί και οι περιβαλλοντικές μελέτες. Ενώ ο αρχικός προγραμματισμός της εταιρείας αναφέρει πως στόχος είναι να ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία το φθινόπωρο του 2023.

Οι υποδομές φυσικού αερίου ανάγονται σε κρίσιμους παράγοντες για να επιτευχθεί η ενεργειακή μετάβαση. Η μονάδα Αργώ έρχεται να προστεθεί στις υποδομές που θα καταστήσουν τη χώρα ενεργειακό κόμβο ενώ παράλληλα θα την εξασφαλίζουν ενεργειακά.

Το FSRU θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο σε σταθερό σημείο επί πλωτής εξέδρας στην περιοχή «Πευκάκια» του Λιμένος Βόλου. Η ελάχιστη απόσταση από την ακτή υπολογίζεται στα 340 μέτρα περίπου. Η διατήρηση της σταθερής απόστασης του FSRU από την ακτή θα εξασφαλιστεί με πρόσδεση στη μόνιμα αγκυροβολημένη πλωτή εξέδρα.

Συνεργασίες ”κλειδιά”
Η Mediterranean Gas στα πλαίσια υλοποίησης του μεγάλου πρότζεκτ έχει συνάψει συνεργασίες με μερικά από τα κορυφαία ονόματα του κλάδου όπως, η ExxonMobil LNG Market Development Inc, η Klaipedos Nafta και η BW LNG.

Σύμφωνα με πηγές που μίλησαν στο ypodomes.com η λιθουανική Klaipedos, έχει το ρόλο του operator για το έργο. Ενώ ο ενεργειακό κολοσσός ExxonMobil αναμένεται να είναι ο προμηθευτής υγροποιημένου φυσικού αερίου. Μέσω της BW LNG θα γίνει η εκμίσθωση του FSRU, ενώ οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως στόχος της εταιρείας είναι να προχωρήσει στην αγορά του.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Οι εγκαταστάσεις της μονάδας θα περιλαμβάνουν:

-Πλωτή μονάδα αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU).
-Πλωτή προβλήτα με πολλαπλά σημεία πρόσδεσης / πλωτές σημαδούρες για πρόσδεση του FSRU στην πρύμνη και την πλώρη.

-Υποθαλάσσιοι και χερσαίοι αγωγοί φυσικού αερίου για έγχυση στα Εθνικά και Διασυνοριακά Συστήματα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, σε όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια.

-Δεξαμενές αποθήκευσης LNG, συνολικής χωρητικότητας περίπου 170.000 κυβικά μέτρα.
-Εκφόρτωση από μεταφορείς LNG σε κρυογονικές δεξαμενές FSRU.

-Αντλίες αναρρόφησης LNG σε μονάδα αεριοποίησης με δυναμικότητα τροφοδοσίας 300 κυβικά μέτρα LNG ανά ώρα.

-Αεριοποίηση LNG με μονάδες χωρητικότητας 250 MMSCFD έκαστη.

-Η μέση και μέγιστη ικανότητα αεριοποίησης της πλωτής μονάδαςυπολογίζεται σε 590.000 κυβικά μέτρα ΦΑ ανά ώρα, και 884.000 κυβικά μέτρα ΦΑ ανά ώρα αντίστοιχα.

-Συνολική ετήσια δυναμικότητα επαναεριοποίησης του τερματικού σταθμού: 4,6 δις. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.

Οφέλη του έργου
Το τερματικό αεριοποίησης θα κατέχει μια ιδιαίτερα πλεονεκτική γεωγραφική θέση, ως σημαντικός χώρος αποθήκευσης φυσικού αερίου στο κέντρο της χώρας. Δεδομένου ότι οι ημερήσιες ανάγκες της χώρας είναι 13,8 εκατ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, η μονάδα Αργώ εγγυάται αποθηκευτικό χώρο ενέργειας, σε περίπτωση αυξημένης ενεργειακής κρίσης.

Η υποδομή αναμένεται να δημιουργήσει άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, τόσο κατά την κατασκευή όσο και κατά τη λειτουργία της μονάδας. Αυτό θα συμβάλει στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και όχι μόνο.

Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η υποδομή θα είναι προσβάσιμη στο κοινό, για εκπαιδευτικές και ερευνητικές επισκέψεις. Στόχος είναι να μετατραπεί σε έναν κόμβο ακαδημαϊκής και επαγγελματικής κατάρτισης, καθώς η εταιρεία αναμένεται να συνάψει συνεργασία με το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας με στόχο ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.