Ναυπηγεία Ελευσίνας: Νέο ξεκίνημα με άμεση ψήφιση του σχεδίου νόμου την ερχόμενη εβδομάδα
Αντιόπη Σχοινά
Φωτογραφία Αρχείου
Το κουμπί της έναρξης, μετά από μια μακρά περίοδο παύσης, αναμένεται να πατηθεί την επόμενη εβδομάδα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς προχωρά χωρίς καθυστερήσεις, πλέον η διάσωσης με επενδυτή την ONEX, τη συμμετοχή της DFC και της Fincantieri, καθώς ολοκληρώθηκε προ ολίγου η διυπουργική για την παρουσίαση του σχεδίου νόμου που αφορά στην εξυγίανση των Ναυπηγείων και πλέον αναμένεται η ακριβής ημερομηνία, εντός της επόμενης εβδομάδας, που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Στην ευρεία σύσκεψη για την οποία σας έχει ήδη ενημερώσει το Liberal, συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, οι Υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης αλλά και εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων μερών και του επενδυτή Onex Elefsis Shipyards.
Σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις στη βάση του σχεδίου εξυγίανσης που έχει καταθέσει η ONEX και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την εφαρμογή του, με τη συμβολή της κυβέρνησης να είναι καθοριστική, καθώς υπήρξε ξεκάθαρη η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για να δοθεί άμεση λύση και να προχωρήσουν οι διαδικασίες
Το σχέδιο προβλέπει το διαχωρισμό του ναυπηγείου σε δύο διαφορετικές οντότητες, μια για αμυντικές ναυπηγήσεις και μια δεύτερη για ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων.
Επίσης προβλέπει την ανάληψη περί των 210-230 εκατομμυρίων ευρώ υποχρεώσεων, αλλά και επενδύσεις ύψους 150 - 200 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 10ετιας. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία άνω των 2.000 θέσεων εργασίας και πολλαπλά οφέλη για την οικονομία με έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5%. Τα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο στο συγκεκριμένο διάστημα αναμένεται να περάσουν τα 500 εκατ. ευρώ και για τα ασφαλιστικά ταμεία τα 300 εκατ. ευρώ.
Το σχέδιο στηρίζεται χρηματοδοτικά από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC, και στο αμυντικό κομμάτι συμμετέχει Ιταλική Fincantieri με ναυπηγική εμπειρία σε 18 χώρες και τζίρο άνω των 5,5 δισ. ευρώ και είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος στον κόσμο, έχοντας εκτεταμένη παρουσία τόσο στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας όσο και της αμυντικής βιομηχανίας.
Με την κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης η ONEX θα έχει υπό τον έλεγχο της δύο στα τρία βασικά ναυπηγεία της χώρας, με την Ελευσίνα να τίθεται άμεσα σε διαδικασία εκσυγχρονισμού ώστε το ναυπηγείο να πρωταγωνιστήσει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας γίνεται πράξη σε μια στιγμή που μετά την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων, στην ναυτιλία θα υπάρξει τεράστια ζήτηση σε εργασίες ναυπηγοεπισκευής και τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να αναλάβουν ένα μεγάλο µέρος της ναυπηγοεπισκευής ελληνικών και όχι μόνο πλοίων καθώς μόνον ο ελληνόκτητος στόλος πλησιάζει τα 5.000 πλοία, εκ των οποίων περίπου το ένα τρίτο φέρει ελληνική σημαία.
Φωτογραφία Αρχείου
Το κουμπί της έναρξης, μετά από μια μακρά περίοδο παύσης, αναμένεται να πατηθεί την επόμενη εβδομάδα για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς προχωρά χωρίς καθυστερήσεις, πλέον η διάσωσης με επενδυτή την ONEX, τη συμμετοχή της DFC και της Fincantieri, καθώς ολοκληρώθηκε προ ολίγου η διυπουργική για την παρουσίαση του σχεδίου νόμου που αφορά στην εξυγίανση των Ναυπηγείων και πλέον αναμένεται η ακριβής ημερομηνία, εντός της επόμενης εβδομάδας, που θα κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.
Στην ευρεία σύσκεψη για την οποία σας έχει ήδη ενημερώσει το Liberal, συμμετείχαν ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, οι Υπουργοί Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης και Άκης Σκέρτσος, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης αλλά και εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων μερών και του επενδυτή Onex Elefsis Shipyards.
Σημειώνεται ότι δεν υπήρξαν διαφοροποιήσεις στη βάση του σχεδίου εξυγίανσης που έχει καταθέσει η ONEX και πλέον ανοίγει ο δρόμος για την εφαρμογή του, με τη συμβολή της κυβέρνησης να είναι καθοριστική, καθώς υπήρξε ξεκάθαρη η εντολή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για να δοθεί άμεση λύση και να προχωρήσουν οι διαδικασίες
Το σχέδιο προβλέπει το διαχωρισμό του ναυπηγείου σε δύο διαφορετικές οντότητες, μια για αμυντικές ναυπηγήσεις και μια δεύτερη για ναυπηγήσεις εμπορικών πλοίων.
Επίσης προβλέπει την ανάληψη περί των 210-230 εκατομμυρίων ευρώ υποχρεώσεων, αλλά και επενδύσεις ύψους 150 - 200 εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 10ετιας. Παράλληλα προβλέπεται η δημιουργία άνω των 2.000 θέσεων εργασίας και πολλαπλά οφέλη για την οικονομία με έμμεση αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5%. Τα έσοδα για το Ελληνικό Δημόσιο στο συγκεκριμένο διάστημα αναμένεται να περάσουν τα 500 εκατ. ευρώ και για τα ασφαλιστικά ταμεία τα 300 εκατ. ευρώ.
Το σχέδιο στηρίζεται χρηματοδοτικά από την αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα DFC, και στο αμυντικό κομμάτι συμμετέχει Ιταλική Fincantieri με ναυπηγική εμπειρία σε 18 χώρες και τζίρο άνω των 5,5 δισ. ευρώ και είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος ναυπηγικός όμιλος στον κόσμο, έχοντας εκτεταμένη παρουσία τόσο στον τομέα της εμπορικής ναυτιλίας όσο και της αμυντικής βιομηχανίας.
Με την κατάθεση του σχεδίου εξυγίανσης η ONEX θα έχει υπό τον έλεγχο της δύο στα τρία βασικά ναυπηγεία της χώρας, με την Ελευσίνα να τίθεται άμεσα σε διαδικασία εκσυγχρονισμού ώστε το ναυπηγείο να πρωταγωνιστήσει στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
Η διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας γίνεται πράξη σε μια στιγμή που μετά την αλλαγή των περιβαλλοντικών όρων, στην ναυτιλία θα υπάρξει τεράστια ζήτηση σε εργασίες ναυπηγοεπισκευής και τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να αναλάβουν ένα μεγάλο µέρος της ναυπηγοεπισκευής ελληνικών και όχι μόνο πλοίων καθώς μόνον ο ελληνόκτητος στόλος πλησιάζει τα 5.000 πλοία, εκ των οποίων περίπου το ένα τρίτο φέρει ελληνική σημαία.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε