-->

Header Ads

Ελληνικό ρεκόρ εν μέσω ευρωπαϊκού αεροπορικού χάους

Γεράσιμος Ζώτος



Μια σοφή λαϊκή παροιμία λέει «όποιος βαριέται να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει».

Μόνο που στην προκειμένη περίπτωση η παροιμία αυτή δεν αφορά την Ελλάδα αλλά το χάος που επικρατεί τους τελευταίους τρείς και πλέον μήνες στα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, το οποίο, όπως δείχνουν τα γεγονότα, θα συνεχισθεί αν δεν ληφθούν άμεσα τα κατάλληλα μέτρα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η τελευταία απεργία των εργαζόμενων στη Lufthansa, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση 1.000 πτήσεων με 144.000 επιβάτες να περιμένουν το πότε θα φύγουν ή να αλλάξουν τα σχέδια τους για την αναχώρηση.

Η τελευταία απεργιακή κινητοποίηση της Lufthansa προκάλεσε και πολιτικές αντιδράσεις στο Βερολίνο. Ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. των Χριστιανοδημοκρατών (CDU) Ούλριχ Λάνγκε, σύμφωνα με την Deutsche Welle, σχολιάζοντας σχετικά ανέφερε ότι «οι πολιτικοί δεν πρέπει να αναμειγνύονται σε μία διαπραγμάτευση μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων, πλην όμως η αυτονομία των κοινωνικών εταίρων προϋποθέτει και μία αίσθηση ευθύνης, κάτι που δεν βλέπω να υπάρχει», και συνέχισε με την αιχμή «σήμερα η Lufthansa δεν θα υπήρχε καν χωρίς τα χρήματα των φορολογουμένων. Η απεργία καταταστρέφει τις διακοπές εκείνων, που με τα χρήματά τους έχουν διασώσει θέσεις εργασίας στη Lufthansa».

Το πρόβλημα, όμως δεν είναι μόνο καθαρά γερμανική υπόθεση. Προβλήματα παρατηρούνται από την αρχή της θερινής σεζόν και στα υπόλοιπα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, και συγκεκριμένα της Αγγλίας, της Γαλλίας, Γερμανίας και Ολλανδίας.

Στη Βρετανία, για παράδειγμα , το ίδιο θέμα, εδώ και ένα δίμηνο, έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις καθώς οδήγησε ακόμη και σε αλληλοκατηγορίες μεταξύ της κυβέρνησης και του κλάδου των αερομεταφορέων για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς, αλλά και επιβολή πλαφόν στην επιβατική κίνηση στο διεθνές αεροδρόμιο του Λονδίνου, Χίθροου, καθώς υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού.

Ο βασικός λόγος των προβλημάτων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης αλλά και τους εργαζόμενους στα αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρίες είναι η υποστελέχωση. Και αυτό είναι ένα φαινόμενο που απασχολεί όχι μόνο την Ευρώπη αλλά και τις ΗΠΑ.

Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα από τα αμερικανικά αεροδρόμια και τις αεροπορικές εταιρείες απολύθηκαν περί τους 90.000. εργαζόμενους. Το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε, ως ένα βαθμό, καθώς οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ξεκίνησαν τις επαναπροσλήψεις από τα μέσα του 2021.

Στην Ευρώπη, όμως, το «κοσκίνισμα» διήρκεσε δυστυχώς πολύ περισσότερο. Η ολιγωρία και η καθυστέρηση λήψης αποφάσεων από τους executives και τα υψηλά ιστάμενα στελέχη είχε ως αποτέλεσμα την σημερινή εικόνα με ταλαιπωρημένους ταξιδιώτες, ουρές, τετράωρες και πεντάωρες αναμονές.

Ετσι, λοιπόν, με τον τουρισμό στο high season τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν στο “…και πέντε” να προσλάβουν περισσότερους εργαζομένους, από πιλότους μέχρι προσωπικό ασφαλείας και συνοριακού ελέγχου και διαχειριστές αποσκευών αφού πολλοί έφυγαν ή απολύθηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης του COVID-19.

Παράλληλα, υπάρχει και η μάχη με τα συνδικάτα, τα οποία έχουν βρεί ένα ισχυρό όπλο πίεσης για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Πάντως, στελέχη του κλάδου αναφέρουν ότι όσο και αγαθές να είναι οι προθέσεις των διοικούντων, οι προσλήψεις είναι δύσκολες για μια κοπιαστική εργασία, σχετικά χαμηλά αμειβόμενη και μάλιστα σε αεροδρόμια που συχνά βρίσκονται εκτός πόλης. Ακόμη, η εκπαίδευση των νεοπροσληφθέντων και η απόκτηση ειδικής άδειας ασφαλείας για να εργαστούν στα αεροδρόμια χρειάζονται επίσης μήνες, και αυτός είναι άλλος ένας ανασταλτικός παράγοντας.

Είναι λοιπόν δύσκολο, αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον, να εξομαλυνθεί πλήρως η κατάσταση.

Αντίθετα, στην Ελλάδα τα πράγματα εξελίσσονται πολύ καλύτερα. Μόλις την περασμένη Δευτέρα ο υπουργός Τουρισμού κ. Β. Κικίλιας με δηλώσεις του ανέφερε ότι για το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα έχουν έρθει αεροπορικώς στην Αθήνα περί τα 5,7 εκατομμύρια τουρίστες, ενώ προσέθεσε ότι ο μήνας - ρεκόρ θα είναι ο Σεπτέμβριος.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Δ.Α.Α Ελευθέριος Βενιζέλος, συνολικά, στο εξάμηνο οι επιβάτες που διακινήθηκαν ήταν 8.975.700 έναντι 2.665.090 του πρώτου εξαμήνου του 2021, υπολειπόμενο κατά 20% του α΄εξαμήνου του 2019. Από τον αριθμό αυτό οι 5,954,283 επιβάτες είναι αφίξεις από διεθνείς πτήσεις.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία εξάγεται το συμπέρασμα ότι στην Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αποτελεί σχεδόν το 25% του ΑΕΠ, όλοι οι συναρμόδιοι φορείς και ειδικά αυτοί των αεροπορικών συγκοινωνιών έπραξαν ό,τι έπρεπε, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να πλησιάζει για μια ακόμη χρονιά ρεκόρ στον τουρισμό. Αντίθετα, οι ευρωπαίοι εταίροι μας δεν φαίνεται να αντιμετώπισαν σοβαρά τον τουρισμό και έτσι φθάσαμε στα γνωστά φαινόμενα του τελευταίου τριμήνου, τα οποία, πλέον, είναι πολύ δύσκολο να λυθούν, τουλάχιστον άμεσα.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.