Η Σύμβαση Προμήθειας Υποβρυχίων: Ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν
........Δηλαδή οι Γερμανοί προέβησαν στην κατασκευή του πρωτοτύπου και στην τελική σχεδίαση του υποβρυχίου παραγωγής με τα χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου. Δηλαδή ανέπτυξαν οπλικό σύστημα με τον μόχθο του Έλληνα πολίτη! Με άλλα λόγια τα βελτιωμένα υποβρύχια που θα παραλάβουν οι Τούρκοι, οι Κορεάτες και οι Πορτογάλοι (συνολικά 17 υποβρύχια) είναι σχεδιασμένα βάσει των πειραμάτων, των δοκιμών και των τροποποιήσεων που έκαναν..............
Του Αίθωνα-Οδυσσέα Ναρλή
Η Ελλάδα ήταν η πρώτη χώρα που προμηθεύτηκε το υποβρύχιο τύπου Τ-214 με τη σύμβαση που υπεγράφη το 2000 (Πρόγραμμα Αρχιμήδης). Το πρώτο υποβρύχιο που τύπου αυτού που κατασκευάστηκε ήταν το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ. Στην πραγματικότητα το ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ναυπηγήθηκε σαν βιομηχανικό πρωτότυπο και σαν πλατφόρμα δοκιμών ανάπτυξης και βελτίωσης. Στη συνέχεια είναι σε όλους γνωστό τα προβλήματα που παρουσίασε το πλοίο και οι βελτιώσεις που έγιναν στον ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ προκειμένου να κατασκευαστούν τα υπόλοιπα υποβρύχια. Δηλαδή οι Γερμανοί προέβησαν στην κατασκευή του πρωτοτύπου και στην τελική σχεδίαση του υποβρυχίου παραγωγής με τα χρήματα του Έλληνα φορολογουμένου. Δηλαδή ανέπτυξαν οπλικό σύστημα με τον μόχθο του Έλληνα πολίτη! Με άλλα λόγια τα βελτιωμένα υποβρύχια που θα παραλάβουν οι Τούρκοι, οι Κορεάτες και οι Πορτογάλοι (συνολικά 17 υποβρύχια) είναι σχεδιασμένα βάσει των πειραμάτων, των δοκιμών και των τροποποιήσεων που έκαναν οι Γερμανοί με τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου.
Από τα παραπάνω γεννώνται τα εξής ερώτηματα:
1. Έχουν διασφαλιστεί τα δικαιώματα εμπορικής εκμετάλλευσης της Ελλάδος σε ποσοστό που αναλογεί στα χρήματα που πλήρωσε η χώρα;
2. Αφού το ΥΕΘΑ γνώριζε όταν υπέγραφε τη σύμβαση ότι το πρώτο υποβρύχιο θα ήταν πρωτότυπο ανάπτυξης (και ως γνωστόν τα σημαντικά προβλήματα φαίνονται στα πρωτότυπα τα οποία κατασκευάζονται άλλωστε γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και οι βελτιώσεις γίνονται πάνω σε αυτά), τότε για ποίο λόγο δεν μερίμνησε να γίνει σύμβαση κοινοπραξίας ώστε να συμμετέχει η χώρα με κάποιο ποσοστό στην ανάπτυξη, βιομηχανοποίηση και κατασκευή και ασφαλώς στην εμπορική προώθηση του εν λόγω υποβρυχίου;
3. Ή διαφορετικά, τί συμμετοχή θα έχει το ελληνικό ναυπηγείο στην παραγωγή του υποβρυχίου που πρόκειται να εξαχθεί σε τρίτες χώρες;
Σε αντιπαράθεση, είναι χρήσιμο να αναφερθεί ότι όλα τα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα των τουρκικών υποβρυχίων Τ-214 συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων, των συστημάτων επικοινωνιών και επεξεργασίας δεδομένων θα είναι τουρκικής σχεδίασης και παραγωγής.
Με ανακοίνωση της 21ης Σεπτ. 2009 μαθαίνουμε ότι η HDW και τα Εληνικά Ναυπηγεία κατήγγειλαν τις αντίστοιχες συμβάσεις που είχαν υπογραφεί το 2000 με το Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για θέματα Εθνικής Άμυνας κ. Β. Παπανδρέου δήλωσε ότι "…Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, τις ανάγκες του Πολεμικού Ναυτικού και τη διατήρηση της απασχόλησης”. Είναι λοιπόν εύλογο το ερώτημα αν στην επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης που μάλλον θα προχωρήσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ διορθώσει το λάθος που η ίδια διέπραξε το 2000 και να απαιτήσει από τη γερμανική πλευρά να μετεξελλιχθεί το πρόγραμμα Τ-214 (ή U-214) σε κοινοπραξία που θα συμμετέχει η Ελλάδα ώστε να διασφαλιστούν τα βιομηχανικά και εμπορικά δικαιώματα της χώρας μας σε ποσοστό της χρηματοδότησής της στην κατασκευή τού πρωτοτύπου και στην ανάπτυξη του μοντέλου παραγωγής του υποβρυχίου. Αυτό θα είναι έμπρακτο δείγμα υλοποίησης της προγραμματικής δήλωσης του ΠΑΣΟΚ που αναφαίρεται στο σεβασμό του Έλληνα φορολογουμένου στις δαπάνες εξοπλισμών!
απο το.......http://strategy-geopolitics4.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια
Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.
Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε