-->

Header Ads

Νέα Διοίκηση Ειδικού Πολέμου: Ασπίδα προστασία για νησιά και βραχονησίδες που εποφθαλμιά ο Ερντογάν


Έπειτα από χρόνια αδράνειας και απαξίωσης για τα πιο σύγχρονα ελικόπτερα που διαθέτει η Αεροπορία Στρατού και τα πιο ισχυρά παγκοσμίως μεταφορικά ελικόπτερα μεσαίου μεγέθους τα Ελληνικά NH-90 αποκτούν ξανά «σφυγμό». Οι εικόνα τριών NH-90 να πετούν ταυτόχρονα στο Αιγαίο μεταφέροντας την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνο Φλώρο σε ακριτικά νησιά του Αρχιπελάγους έφερε χαμόγελα στο Ελληνικό επιτελείο και αισιοδοξία ότι τους επόμενους μήνες τα Γαλλικά ελικόπτερα μπορούν να αυξήσουν κατακόρυφα τις διαθεσιμότητες και να αποτελέσουν έναν ακόμη πολλαπλασιαστή ισχύος των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Το μεγαλύτερο στοίχημα άλλωστε στην προσπάθεια για ενίσχυση της άμυνας της χώρας δεν αφορά όπως τονίζουν στρατιωτικές πηγές μόνο τον εξοπλισμό με νέα οπλικά συστήματα αλλά κυρίως τη συντήρηση, εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση όλων όσων έχουν αποκτηθεί τα τελευταία χρόνια. Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση αδράνειας και απαξίωσης ενός πανίσχυρου και εξαιρετικά χρήσιμου όπλου δεν είναι άλλη παρά αυτή των ελικοπτέρων NH-90 τα οποία αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή στον τρόπο συντήρησης και αξιοποίησης τους για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι μόνο.



Εδώ και χρόνια από τα 14 ελικόπτερα NH-90 διαθέσιμο ήταν συνήθως ένα και αυτό χρησιμοποιήθηκε σπάνια σε εκπαιδευτικές και επιχειρησιακές δραστηριότητες της Αεροπορίας Στρατού παρά κυρίως σε αεροδιακομιδές ασθενών από νησιά και μεταφορές VIP προσώπων όπως της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας. Ελικόπτερα που αποκτήθηκαν για να αποτελέσουν ένα από τα κύρια εναέρια μέσα με τα οποία θα μεταφέρονται και θα εκπαιδεύονται Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων. Ελικόπτερα τα οποία θα βρίσκονται σε επιφυλακή 24 ώρες το 24ωρο για να μεταφέρουν κομάντος με ταχύτητα κάτω ακόμα και από εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες σε κάθε γωνιά της επικράτειας έως και τον τελευταίο βράχο.



Το ‘’σήριαλ’’ υποστήριξης των ΝΗ-90 εξελίχθηκε με αρνητικές συνέπειες για τη διαθεσιμότητα των ελικοπτέρων εδώ και σχεδόν δέκα χρόνια εξαιτίας σοβαρών λαθών και παραλείψεων σε ανώτατο επίπεδο. Οι Ένοπλες Δυνάμεις παρήγγειλαν συνολικά 20 τέτοια ελικόπτερα με συνολικό κόστος για την προμήθειά τους τα 660 εκ ευρώ. Το πρώτο ελικόπτερο προσγειώθηκε στις εγκαταστάσεις του 2ου ΤΕΑΣ στην Πάχη Μεγάρων το 2011 ενώ τα επόμενα χρόνια αποκτήθηκαν συνολικά 14 με εκκρεμότητα ακόμη 6. Ελικόπετρα τα οποία ακόμη δεν έχουν αποκτηθεί. Θα κάλυπταν πολλαπλές ανάγκες και μάλιστα 4 από αυτά ροορίζονταν σε μόνιμη βάση να υποστηρίζουν τις Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων.



Τα ΝΗ-90 βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στις προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας με το Νίκο Παναγιωτόπουλο να θέτει το ζήτημα στην Γαλλίδα ομόλογό του Φλοράνς Παρλί και τελικά να ανοίγει ο δρόμος από τον περασμένο Σεπτέμβριο τόσο για την συντήρηση των 14 ελικοπτέρων όσο και για την απόκτηση των υπολοίπων 6.

Στα σχέδια του ΓΕΕΘΑ και του Αρχηγού Κωνσταντίνου Φλώρου είναι η αξιοποίηση των NH-90 στη νέα Διοίκηση Ειδικού Πολέμου με δύο σε πρώτη φάση ελικόπτερα και σταδιακά να αυξάνεται ο αριθμός όσο ανεβαίνει και η διαθεσιμότητά τους. Θα αποτελέσουν μαζί με τα Chinook το βασικό εναέριο μεταφορικό μέσο των ανδρών Ειδικών Επιχειρήσεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μόλις μιάμιση ώρα ένα NH-90 μπορεί να μεταφέρει κομάντος στο σύμπλεγμα του Καστελόριζου. Τα Γαλλικά ελικόπτερα διαθέτουν τεράστιες δυνατότητες τις οποίες θέλουν να αξιοποιήσουν οι Μονάδες Ειδικών Επιχειρήσεων για να κάνουν τη διαφορά σε ένα δύσκολο θέατρο επιχειρήσεων όπως αυτό του Αιγαίου με τα χιλιάδες διάσπαρτα νησιά, νησίδες και βράχους. Ελικόπτερα τα οποία δεν διαθέτει και δεν γνωρίζει η Τουρκία.



Με ταχύτητα που ξεπερνά τους 160 κόμβους μπορούν να μεταφέρουν σε οποιοδήποτε ακριτικό νησί από τις βάσεις των Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων στην Αττική ομάδα 20 κομάντος μέσα σε ελάχιστο χρόνο. Σε λιγότερο από μια ώρα στην Καλόλιμνο, το Αγαθονήσι, το Φαρμακονήσι ή στις Οινούσσες.



Εναλλακτικά έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν φορτίο τεσσάρων τόνων εντός της ατράκτου. Διαθέτουν προηγμένο σύστημα αυτοπροστασίας, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ, σύστημα εντοπισμού εκτόξευσης βλημάτων και σύστημα εκτόξευσης θερμοβολίδων(flares) και αερόφυλλων(chaffs).Με δύο πανίσχυρους κινητήρες τα Γαλλικά ελικόπτερα πετούν με απόλυτη αξιοπιστία ημέρα και νύχτα ακόμα και κάτω από τις πλέον αντίξοες καιρικές συνθήκες. Η καθήλωση των NH-90 είχε ως αποτέλεσμα την τεράστια καταπόνηση των Chinook τα οποία ανέλαβαν να σηκώσουν ολόκληρο το ”βάρος” της επιχειρησιακής εκπαίδευσης αλλά και των μεταφορών.

ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Παρακαλούμε σχολιασμούς επί της ουσίας.
Τα σχόλια σας δεν περνάν από έλεγχο γιατί πιστεύουμε ότι δεν θα θίγουν κάποιον προσωπικά με βρισιές και συκοφαντίες.
Τέτοιου είδους σχόλια δεν περνάν από έλεγχο, αλλά θα διαγράφονται μετά την δημοσίευση.
Παρακαλούμε να γράφετε σε πεζά και όχι κεφαλαία
-------------------------------------------------------------------------
Οι απόψεις του ιστολογίου δεν είναι απαραίτητο να συμπίπτουν με τα περιεχόμενα στου άρθρου.

Ο ΔΙΚΤΥΟΥΡΓΟΣ ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρει για τα άρθρα - αναρτήσεις που δημοσιεύονται και απηχούν τις απόψεις των συντακτών τους. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών ή ότι υπάρχει κάποιο σφάλμα, επικοινωνήστε μέσω, φόρμας επικοινωνίας.
Ευχαριστούμε

Από το Blogger.